om att alla är vinnare i ett lyckolotteri.

tisdag. och i dag är det äntligen dags för mig att dra vinnarna i mitt lyckolotteri!! men eftersom jag inte varit frisk på ett tag så har jag tyvärr inte kunnat göra någon video att lotta ut mina mobilskal i, så en får heltenkelt lite på att jag dragit en lott. för åh, alla tips var sannerligen fantastiska och om jag hade kunnat skulle jag skicka ett paket till varenda en!!


den som får let it snow, let it snow, let it snow är alma!! grattis! jag verkar inte ha fått din rätta mailadress så om du vill skriva till [email protected] vore det kalasfint. 

❤️ här är almas bästa stress-botar-tips:

när stressen tar över och allt man vill är att försvinna, vill jag helst vara ensam hemma, sätta på min favorit spellista ute i vardags rummet på högsta volym. dansa, sjunga och bara glömma allt för ett tag! det är den härligaste känslan tycker jag, där ensam i mitt hus där ingen kan döma mig. det är bara jag och musiken. 

❤️ och den vars iphone ska få prydas av en baskerflicka är emelie!! här är hennes bästa stress-botar-tips: 

när stressen tar över huvudet och hjärnapökena kommer krypande skriver jag en lista över saker som behöver göras och avsätter en timme till viktiga läxor och annat nödvändigt. när jag tagit mig igenom timmen med hjälp av favoritvinylen, en kopp te, mysigaste pyjamasen och kanske en frukt som energi, ringer jag upp min närmaste och vackraste vän som bor på andra sidan sverige. vi pratar av oss om allt som annars äter upp hjärnan och avslutar med att planera något för nästa gång vi ni ska ses. sen tar jag en varm dusch och spenderar några minuter med att kanske plocka på rummet, kryssa för de grejer jag hunnit med på min lista och sist men inte minst skriver jag ned dagens höjdpunkt på en svart pappersbit och lägger ned den i min lyckoburk. sen lägger jag mig tidigt och ägnar jag all min uppmärksamhet åt drömmarna.


❤️ och sist men inte minst, den här illustrationen, med tekoppar, böcker, halsdukar, rosenblad och hjärtan är det siri som ska få!! här är hennes bästa stress-botar-tips:

stressen ligger som ett grytlock över bröstet när jag har för många måsten på en och samma gång. jag blir arg, irriterad och lättstött. och inte kan jag få någonting gjort. men när jag sitter där vid skrivbordet och gråter utan att veta varför, det är då min mamma brukar komma med en ostmacka och varmchoklad. sedan så sitter hon där bakom mig på min säng och håller på med sitt och till ljudet av tidningsbläddrande lättar det tryckande locket. men när mamma inte räcker till så skiter man i alla måsten och rädslor, sätter sig på ett plan och sticker till Frankrike för ett år. lämnar all hemsk stress, växer som människa och bara njuter av att höra franska och äta bröd dagarna i ända. det gjorde jag och än har jag lite stresslös tid kvar.

tusen tusen tack till alla ni som skrev sådana fantistiska stress-botar-tips!! tycker minsann att alla är vinnare som har så bra och peppande vardagsknep. det behövs sannerligen, särskilt i vintertid! och jag vet att när jag än behöver bota stressklumpen är det
så enkelt som att klicka in här och finna det tips som passar mig! kramar, kärlek och ha det fint! puss

Kommentarer
Postat av: frida

så himla fina skal och din katt är ju fantastisk

2014-02-11 @ 11:50:45
URL: http://stummaord.blogg.se
Postat av: Bonnie

Åh skalen är så himla fina ju.

2014-02-11 @ 15:59:25
URL: http://bonnieelinandrea.blogg.se
Postat av: Sofia

himla fina vinnare!
superfina tips också!

2014-02-11 @ 16:12:56
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: rebeccajohnnysdotter

åh, vad roligt och vad du är duktig på att göra illustrationer!

Postat av: Clara

Så himla fina skal, kan man köpa de någonstans? <3

2014-02-11 @ 16:59:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0