om tranbär, tranbär, tranbär.

lördag. men när dessa ords skrivs är det fredag förmiddag och jag har ingen aning om hur min lördag ska se ut men just det där med att vakna hos honom, med hans armar slingrade runt min vinterfrusna kropp för första gången på något som känns som en oändlighet är det bästa lördagsbestyret jag kan tänka mig. inga andra planer behövs liksom då. 


hur som helst är lördag min veckas bästa dag och därför tänkte jag tipsa om en kalasgod frukost från veckan. en som peppar lika mycket en sjukling, som jag var till en lördagspepp person på väg ut på favoritbestyr.


säsong i butikerna just nu är min, säkerligen aboslut godaste citrusfrukt. blodapelsin!! bästa c-vitamin bomben.


och sådant får inte glömmas såhär i vintertiden!! det är lätt att glömma bort men trötta ögon och ett snurrigt huvud kan vara brist
på vitaminer. och är inte en blodapelsin tusen gånger mer älskvärt än en tablett?


i koppen äter jag soyayoghurt tillsammans med renee voltaires raw bovetechrunch med hallon och acai.


som jag har toppat med tranbär, som är en ny favorit och pekannötter och smakar med muminskeden, barndomsnostalgi!


porslinet är införskaffat på en utav sommaren tvåtusentrettons secondhand-turer. om det var emmaus, myrorna eller en lantloppis minns jag ej, men åh, att leka sakletare måste vara mitt bästa bestyr i sommartider.  


på fatet äter jag knäcke med ost och gurka. att det är min favoritkombination, det vet nog alla som känner mig vid det här laget. 


i glaset dack jag tranbärsjouice, veckans lilla beroende. tips, tips!! dock fick jag för mig att expremintera och hälla varmt vatten i
, för att trösta den svidande halsen. men det blev inte så värst gott tyvärr.


det där var tio vykort från en morgonstund, plus en enkel och älskvärd frukost jag skulle kunna äta varje dag, såhär i vintertider! men variation är viktigt för mig, och därför tänkte jag nu be om lite frukost-tips!! vad äter du helst om morgonen? vad tycker du
är godast? vad peppar dig? berätta!! jag önskar dig en härlig lördag. ha det fint! puss
fotografi: jag

Kommentarer
Postat av: FRÅGA TILL FRÅGELÅDAN

Hannah! Hoppas den här frågan hinner med i frågelådan du hade en tid sen. Jag undrar hur du gör när du är hos din pojkvän övernatten. Går du i duschen hos honom? Tvättar du bort sminket och är du inte rädd över att se lite yrvaken ut på morgonen mm. Dessa frågor kanske låter löjliga men jag funderar jätte mycket på detta då det snart blir min första gång att sova över hos killen..

2014-01-25 @ 10:30:08
Postat av: Hanna

idag gjorde jag faktiskt saffranscones och avnjöt dem med salmbässylt och ost :)

2014-01-25 @ 10:53:19
URL: http://hanza.blogg.se
Postat av: frida

äter allra helst scones!!! med någon god vällagrad ost och hemgjord apelsinmarmelad <3

2014-01-25 @ 10:54:58
URL: http://stummaord.blogg.se
Postat av: lisa

mums vad det ser gott ut!

2014-01-25 @ 10:56:49
URL: http://popflickan.blogg.se
Postat av: Ebba Molin

äter olika sorters havregrynsgröt i princip varje dag! mättande och hur gott som helst... just nu är favoriten att koka den med kardemumma och rivet äpple, eller med skivad banan och kanel på <3 jag brukar alltid koka vattnet först och ha i grynen på slutet, så blir de mer fasta och smakar bättre! kram

2014-01-25 @ 10:59:56
URL: http://molinebbas.blogg.se/
Postat av: Elin

Inget frukosttips men ett mellanmålstips som jag tycker är himlans gott och barnsligt enkelt. Vaniljyogurt tillsammans med cornflakes och russin blanda och ät! Åh det har många gånger räddat min tomma mage efter långa dagar.
Kärlek<3

2014-01-25 @ 11:06:06
URL: http://flickanmedkameran.tumblr.com
Postat av: Victoria

Havregrynsgröt kokad på havremjölk (toppar detta med antingen blåbär, bananskivor, nötter eller andra goda ting), apelsinskivor, en kopp earl grey. Smoothie får mig också på så fint humör!
Kram

2014-01-25 @ 11:40:47
Postat av: elise

haha, äter typ samma som dig varje dag. macka/knäckebröd plus fil med massa hallon/blåbär och nötter/frön. men amerikanska pannkakor är annars en favorit! eller en awesome omelett med massa gott i!

2014-01-25 @ 12:11:21
URL: http://singmyspring.blogspot.se/
Postat av: elise

vaniljyoghurt! nomnomnom <3 favoriten!

2014-01-25 @ 12:11:58
URL: http://singmyspring.blogspot.se/
Postat av: sigrid

Jag har en underbar banangröt som jag gör nästan varje dag. Mosad banan som kokar upp med havregryn, vatten, salt och kanel. Sedan lite frysta hallon ovanpå det och man är redo för dagen.
Idag provade jag dock något nytt - inspirerat av dig - och det blev toppen! Havregrynsgröt med kanel, kardemumma och torkade frukter som man rör ner medan gröten kokar blev så lent och gott att jag funderar att göra det till lunch också!
Till macka föredrar jag att variera. Men toppkombinationerna är (alltid knäckebröd) skinka, med gurka, oregano och örtsalt, ost med smörgåsgurka, leverpastej med paprika eller honung med ost. Självklart är något sådant fantastiskt som en avocado-kesoblandning och topp, men, det gör jag inte särskilt ofta!
Tack för en underbar blogg!

2014-01-25 @ 12:21:31
URL: http://sigridmariaa.blogg.se
Postat av: Sofia

så gott!

2014-01-25 @ 12:57:55
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: Vilde

Fine deg! Hvordan ble du kjent med kjæresten (pojkvan) din? :)

2014-01-25 @ 21:39:59
Postat av: Cajsa

älskar frukost! så tack för sådana här inlägg. äter alltid vaniljyogurt med hemmagjord granola och färsk frukt + en kopp grönt te men supertipset (från största pannkaksälskaren) är amerikanska pannkakor gjorda på turkisk/grekisk yoghurt! med blåbär och lönnsirap! det blir det imorgon, hoppas frukostinläggen fortsätter att öka!

2014-01-25 @ 22:22:07
Postat av: Kaffehörnan

Godmorgon söndag. Vad mysigt de låter

2014-01-26 @ 06:48:13
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: rebeccajohnnysdotter

Lika festligt som alltid!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0