om vegetariskt, pyssel och familjen min.

frågelåda del ett.

 
var har har du köpt ljuslyktan? den införskaffade mamma på åhlens för några år sedan!
 
har du någonsin hållit på med någon sport? massor!! badminton, gymnasitk, lite fotboll, simning, balett, fler olika sorters dans och så tränade och tävlade jag i kanot mellan tvåtusenfyra och tvåtuseneleva. har alltid tyckt om sport och att röra på mig, just för det!

hur är allt med J, och är du inte livrädd att ni går fär snabbt fram? hur skiljer sig det från tidigare förhållande? åh, det är jättefint. verkligen, och det är himla stor skillnad i jämförelse med tidigare relationer jag har haft. har aldrg känt så som jag känner med och för honom nu. och visst, jag vill inte att saker ska gå för snabbt fram, och därför så har jag varit ganska avaktande med att berätta för min värld om honom. men i takt med att dagarna går så ökar hjärtepirret och lyckoruset och jag låter våra världar mötas mer och mer. han är verkligen fantastisk. 

vad är ditt favoritpyssel?
 i söndags, när jag var hemma hos bästa michaela på scones-fika så avslutade vi kvällen med att klippa och klistra kollage ur magasin samt att rita små illustrationer och skriva ner favoritcitat med mina bästa promarkers-pennor. och jag kan inte komma på ett annat pyssel som gör mig mer pepp på livet men samtidigt lugn och livsnjutande. favorit, favorit, favorit!

kallar du dig själv feminist? jag har länge varit så förvirrad när det gäller feminism. jag hejjar på den, absolut!! och tycker att jämnstäldhet och att få vara precis den man är är livsviktigt!! men att kalla mig feminist har känts så himla osäkert då jag alltid trott att en feminist är en sådan som kämpar, går i demonstrationer, är med i föreningar och varje dag gör något för förändring. jag har inte känt rätten att kalla mig just feminist eftersom jag inte gör det. förstår ni vad jag menar? rätta mig gärna, du som är mer kunnig än jag!!
för, det jag gör för världen är att jag skänker mycket till röda korset och liknanade, vill allra helst alltid välja rättvisemärkt och miljövänligt samt förösker jag göra så gott jag kan för att minska på ledsamheter och ätstörningsbeteende hos unga. det är det sådant jag brinner för. det är min ism.

och var rekommenderar du att man går och pratar om man känner att man behöver det? mitt första tips är ungdomsmotagningen, dit gick jag allra första gången jag behövde prata och det var verkligen hjälpsamt. därefter kan man söka hjälp hos BUP som är bättre på lite mer speciferade ting, som ätstörningar och deppresioner exempelvis. men sedan tycker jag att skol-kuratorer inte får underskattas. de brukar finnnas både på gymnasium, universitet och högskolor. och mig får man alltid maila, såklart! [email protected]



alltså jag har ett bamse proplem, eller i alla fall i mina ögon. det finns en kille i min skola som jag är så himla intresserad av men jag vet inte hur jag ska göra för att få kontakt med honom. han har inte facebook och det är jättesvårt att försöka få kontakt med honom i skolan för han är alltid med sina killkompisar. jag vet inte ens om han är intresserad eller superblyg. och hur ska jag komma över honom om han inte är intresserad? och hur ska jag veta det? vill så gärna få kontakt med honom men jag är så blyg... är inte den som brukar kontakta folk liksom. snälla ge mig tips på hur jag ska göra! står liksom inte ut. åh, fina du. jag förstår dig precis. och mitt första tips till dig är att säga hej. det behöver inte vara särskilt svårt, bara le, kanske vinka och säg hej när du går förbi honom, även när han står med hans kompisar. i mina ögon är det sannerligen ett sätt att visa intresse, utan att vara alldels för tydlig, om du förstår vad jag menar. säger han hej tillbaka så tror jag att absolut det finns något där. och du, om han inte säger hej första gången så kanske han säger det andra. så sluta inte hälsa om han inte säger hej tillbaka de där första par gångerna. därefter tror jag att det är mycket lättare att gå fram om prata. om väder, vind, skolmat, läxor, lärare eller annat som ni kan tänkas ha gemensamt. är han inte intresserad så är det synd om honom, stackars kille som inte förstår vilken fantastisk tjej han missar!!

vad tar du helst när du fikar? när det gäller dryck är en kopp te nästintill obligatoriskt i vintertid, men när värmen kommer är smoothies mitt absolut bästa val!! om jag väljer något ätbart blir det antingen en kanelbulle, chokladpralin eller en smörgås. puss!
 
vilka är dina favorit program som går på tv? jag kikar faktiskt inte så värst mycket på tv. men, om jag gör det så är antingen sveriges mästerkock, hela sverige bakar, skavlan eller intressanta dokumentärer och liknande på svt samt även antikmagasinet, just för jag tycker om att lära mig om sådant som rörstrand, gustavsberg och string-hyllornas historia. väldans nördigt, väldans älskvärt!

hur mår du i dag? psykiskt mår jag superbra! det pirrar i kroppen utav krälek till året, framtiden, familjen och de tända ljusen på köksbordet. livet känns väldans fint just nu!! fast fysiskt är det desto sämre då jag är ganska sjuk. men så länge jag ler så överlever jag det med!

har du några bra tv- serie och film tips att dela med dig av? här om dagen började den tredje säsongen utav min favorit-serie girls som verkligen är fantastiskt bra!! annars så rekomenderar jag att provkika på new girl, orange is the new black, suits och, såklart modern family! när det gäller film så tycker jag väldans mycket om woody allens midnight in paris och to rome with love, så hurrar jag även för the perks of being a wallflower, små vita lögner och så nick and norahs infinite playlist, som jag såg för första gången i fredags. mysig och pirrig. 

kan inte du göra att inlägg med tips på vegetariska rätter? åh, vilket superbra tips!! ska bli, absolut!!

 
tycker du att kosten är viktig i ett förhållande? tex om en i förhållandet är vegan eller om den ena vill ha en hälsosam kost medan den andra tycker om att äta skräpmat. jag tycker det är viktigt att kunna mötas på mitten. om jag själv tänker på vilken mat som är min asboluta favorit är den väldans olik de flesta jag känner, och jag förstår om den inte lockas utav alla. men bäst av allt är då att kunna introducera sådant till min kärlek och att jag själv kan äta sådant som min kärlek tycker om någon gång i bland och på så vis upptäck nya älskvärda ting! att vara öppen för nya saker tycker jag är superviktigt i en relation.

vad skulle du vilja göra till höst? plugga!! och gärna finna mig en egen lägenhet. så vill jag galet gärna åka till paris igen. saknar staden något oändligt redan.

vilken melodi tröttnar du aldrig på?
holocene. älskar egentligen allt med bon iver, men just den här låten kan snurra tusen varv och aldrig vill jag byta. så finnns det även himlans många melodier utav coldplay, ben howard, m83 och white lies som jag lyssnat på flera år, månader och dagar i rad och aldrig tröttnat på för en sekund.

hur mycket tränar du? nu efter jul har jag haft svårt att hinna med träning på grund av att jag haft så mycket annat peppigt för mig. och att stressa in ett pass här och där tycker jag inte om. träning ska vara roligt och inget annat!! men så smått börjar livets rutiner falla på plats och jag hinner träna mina två till tre pass i veckan igen. vilket är fint, för det mår jag så himla bra av!

kan du inte berätta lite mer om din familj? i min familj ingår det sex pesonligheter. mamma, pappa, min syster jenny och katterna charlie och molly. min mamma är den mest positiva jag vet och är sällan på något annat än leende humör. när hon skrattar lyser hon upp en hel värld på en millimetersekund. dessutom klär hon sig snyggast i sverige, utan tvekan med sina influenser av audrey hepburn och chanel. pappa är en utav de roligaste jag vet, med sina vardagsförvirringar och spontana skämt. när han är på bra humör är alla på bra humör! han är kreativ och tycker om att fotografera precis som jag, dessutom är han superduktig på att laga mat samt är familjens egna frisör. min syster är en sprallig, sprudlande tonåring med ett hjära av guld som verkligen bryr sig och har de varmaste kramarna. vet inte vad jag skulle göra utan henne i mitt liv. åh. så har vi katterna, varav charlie är lat, rolig och busig och molly är den gosigaste katten på planeten som alltid vill ha klappar på magen och bli kliad under hakan. jag är övertygad om att vår familj hade varit väldans underhållande i programet sveriges skönaste familjer som gick på tv tre för ett par år sedan. vi är så himla knäppa i hop och det är nog bland der mest livspeppande med oss. kärlek.
fotografi: jag

Kommentarer
Postat av: Madeleine -an uncompromising feminstic vegan

'då jag alltid trott att en feminist är en sådan som kämpar, går i demonstrationer, är med i föreningar och varje dag gör något för förändring'. att vara feminist innebär först och främst att en erkänner att det faktiskt finns ett problem med att kvinnor och män inte är jämställda i samhället och att en önskar en förändring. sedan hur en engagerar sig är upp till en själv (:

2014-01-21 @ 11:33:41
URL: http://sisterdisco.blogg.se
Postat av: Mimmi

Jag tycker inte att en behöver gå i demonstrationer och vara aktiv på så sätt för att kalla sig feminist. Ibland kanske det helt enkelt inte går ihop med ens nuvarande livssituation. Jag gör till exempel inte något av det, men kallar mig fortfarande feminist. Håller med Madeleine här ovan om att vara feminist innebär att helt enkelt vara medveten om problemet och vilja förändra. Att bara reflektera över det i vardagen, och prata om det med andra, utbyta tankar och åsikter och kanske påverka enstaka personer; det är så himla mycket värt det också. Bara det är en liten förändring. :)
Tack för att du har en så fin och inspirerande blogg, förresten!

2014-01-21 @ 11:56:22
URL: http://mimmir.blogspot.se
Postat av: sigrid

Två saker:
Känner man att man står för jämnställdhet så är man en feminist, men man behöver ju inte vara en politiskt aktiv sådan! Sådan är jag med!
Och två! Det var superunderbart att läsa om hur mycket du älskar din familj. Sista frågan var himla fin, och ens familj förklarar så mycket om en själv. Det är bara så. Puss finaste du!

2014-01-21 @ 14:16:57
URL: http://sigridmariaa.blogg.se
Postat av: Maria

Dina listor och sammanfattningar är väldigt underhållande och intressant:) Vill tipsa också om att vill man ha inspiration till veg. mat så kan man gå in på min blogg för lite recept. Simpla och snabblagande rätter om man inte vet vart man ska börja:) Kram

2014-01-21 @ 17:15:27
URL: http://veggiemary.blogspot.se/
Postat av: anna

tycker du att alla ska ha samma rättigheter och inte diskrimineras på grund av sitt kön räcker det för att kalla dig feminist. jag är verkligen, verkligen det och jag har faktiskt aldrig gått i en enda demonstration. lägg en liten stund på att läsa på så tror jag du kan känna att du kan ta till dig ordet, himla viktigt! du behöver inte nödvändigtvis vara aktiv i kampen och får välja att engagera dig i precis vad du vill men det är väl klart att vi vill ha ett samhälle där vi som tjejer slipper vara underordnade bara för att vi är just tjejer? puss

2014-01-21 @ 19:04:12
Postat av: e

älskar också holocene, svårt att tröttna på den. så fint att höra att du nu mår superbra :)

2014-01-21 @ 19:55:02
URL: http://singmyspring.blogspot.se/
Postat av: e

ditt liv låter verkligen perfekt.. kan du inte skriva lite deppinlägg ibland? <3

Svar: http://coffeeworld.blogg.se/2013/december/sanningen-om-tvatusentretton-2.html#comment - här kan du läsa en summering om mitt år där jag berättar om dess jobbigheter och hur lyckan kommer till slut.http://coffeeworld.blogg.se/2012/january/buffeetarar-1.html#comment - här berättar jag om buffétårar och om mina ätstörningar.http://coffeeworld.blogg.se/2014/january/om-angest-bakom-ratten.html#comment - här om dagen skrev jag om den ångest jag har för att köra bil och ta körkort.http://coffeeworld.blogg.se/category/tankar-som-snurrar.html - och den här kategorin är som ett blandband från sorgsna dagar.♥ ♥ ♥
Hannah.

2014-01-21 @ 19:56:36
Postat av: Jenny Hermansson

åh du är så himla bra Hannah!

2014-01-21 @ 23:50:55
URL: http://jennyhermansson.se
Postat av: Fanny

Oh, vegetariska tips tar jag också gärna emot från dig!

2014-01-22 @ 00:15:06
URL: http://fannylovisa.webblogg.se
Postat av: Maria

Hannah! Du skrev i ett av svaren här ovan att du brinner för att hjälpa unga med att må bättre och jag ville bara berätta för dig att jag verkligen blir taggad av dina bilder på instagram, blogginlägg och alla dina alster. Du inspirerar verkligen till en livspeppande vardag och att se det fina i det lilla, vilket rimmar bra med min syn på livet. Så, det du gör når verkligen fram! KRAM!

2014-01-22 @ 18:12:04
URL: http://mrcloudman.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0