om naturgodis, lillstugan och after-beach.

måndagskväll. och så gick en sommarvecka. och så klappar hjärtat. och så rinner tårar. och så bubblar skratt. och så faller jag ner på botten. och så känner jag plötsligt doften av toppen. lite så känns veckan som nyss gått. men, för att göra saker och ting tydligare kommer här fjorton vykort. fjorton vykort från en julivecka jag tycker om.
 

efter en regnig måndag. (både inuti och utanpå, hjärtslag och åskmoln) for jag till sommarstugan för några dagars supersommar. jag tror minsann ödet ville mig väl när jag äntligen fick tid att bara andas och pyssla i lillstugan i lugn och ro.


och julivädret? mitt allra bästa! supersommriga och supersoliga förmiddagar på stranden och en himmel som öppnade sig om eftermiddagen. utmärkta dagar om man som jag mest vill bläddra i tidningar och lyssna på håkan. 
 

melliskärlek! tre saker jag just nu inte kan få nog av: nummer ett är te, som vanligt alltså. beroemde nummer två är nektariner. min bästa frukt såhär års. och så tre: naturgodis. allt som är yoghurt-doppat helst! och rostade cashewnötter. mumma!!
 

den sista morgonen i stugan klappade jag molly på trappen och åt den är frukosten på altanen

sedan packade jag i hop mina saker och sa hejdå till mitt sommarparadis för nu. på vykort ett syns lillstugan, där jag sover som bäst utan en himla massa snarkande från familjen min och där jag kan spendera ensamtimmar med bok och brevskrivande.
 

så kom jag hem till skåne igen där sommaren också strålade!! ovan sysn en frukost samt ett vykort från en långpromenad som avslutades med ett dopp i det blå, blå, blå. lyssnade förövrigt på hanapees podcast under promenaden. tips, tips!!
 

jobba, jobba, jobba. sova mellan varven och hantera den plötsligt obekväma ensamheten. läsa bok. sola. sakna. längta. peppa. drömma. bokade en tågbiljett till stockholm och en tillbaka till sommarparadiset. vardagsting.
 
vykort ett visar en lunch på altanen med pappa och vykort två är från en sagolikt fin kväll på lomma beach. reunion med mina gamla gymnasie-favoriter, emilia och therese!! afterbeach plus smoothie plus långpromenad i mjukaste sand var precis vad jag behövde för att orka med mina sista jobb-pass. och nu har jag äntligen semester! hurra! ha det fint. puss

Kommentarer
Postat av: elise

ditt sommarparadis i den där stugan... drömmen. vill också ha ett sådant litet paradis!

2014-07-15 @ 12:37:04
URL: http://singmyspring.blogspot.se/
Postat av: Sofia

åh så fint och drömmigt.

2014-07-15 @ 18:55:22
URL: http://skimmer.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0