och solnedgången brände mina dagdrömmar.

måndag. och ännu en solig julivecka är här! jag lever fortfarande sommarstugeliv och njuter utav ledigheten som sällan förut. låter tankarna snurra fritt och skriver ner mina lyckorus på vitt. livet, som så länge känts komplicerat och kaosartat är plötsligt
så simpelt. dare to be you, dare to smile, dare to live a lot for a little while.


nu tar vi oss tillbaka till en annan måndag, nämnligen den för prick en vecka sedan då jag startade min första semesterdag med frukost som den ovan. efter lunch läste jag boken och knaprade på choklad. fin mat-måndag!!
 

och på tisdag blev det också en himla massa kalas i magen då jag bjöd caroline och cajsa på picknick!! sofiero var platsen och hög, hög, hög var peppen!! det var deras studentpresent från mig.

vi skulle nämnligen se ett par av landets bästa artister sjunga sommarens kanske bästa låtar. först ut var min favorit, timbuktu.
en sprallig man med ä-l-s-k-v-ä-r-d-a låtar som fick hela själen att dansa och le. har du lyssnat på hans sommarprat förresten? om inte, gör det bums!!
 

och när kvällen började skymma vinkade timbuktu hejdå och veronica maggio entrade scenen. och åh. jag älskar verkligen att besöka sofiero för konserter. alltid lagom mycket folk och ett kalasbra svängrum för den som vill dansa massvis!!
 

onsdag och jag var strålande glad! jag skulle nämnligen till stockholm och hälsa på en stycke saknad bästis, michaela! på tåget drack jag proviva och åt en försenad frukost. 
 

och vad vi gjorde i stockholm kan du läsa mer om längre ner men bland det godaste var kanske smoothien på juice-verket. hur låter dadlar, chashew, mandel och havssalt? tokigt kanske. men alltså, det smakar så sagolikt, sagolikt gott!!
 

kvällen på skinnaviksberget. magi. vi drack vårat godaste vin och åt en toppenmåltid som mickan hade med sig. mumma!!
 

dagen därpå styrde vi stegen mot beyond retro i zinkensdamm där jag fyndade två favoritklänningar, bland annat den här ovan. känner mig lite som alice i underlandet ungefär. vilket är fint!
 
sista dagen tog vi vara på som bäst genom att äta det vi gillar mest. kanelbulle!! en riktigt krämig en. finns det något godare så berätta inte för mig, för en hembakad kanelbulle på café 60 med mickan är minsann det godaste jag smakat i år.
 

så vipps var jag i halmstad! tog kvällståget på fredagen och sov ut länge länge på lördagen. om kvällen åkte jag samt familjen min till mormor och morfar där det bjöds på falafel, som bästa morfar gjort själv!! himlans gott.
 

söndagen var desto längre och mer energi-fylld!! den började med solkatter, te, och frukost på altanen.
 

jag han med både motion, bad, lunch och att läsa bok innan det blev eftermiddag och jag tog jenny under armen för ett äventyr som slutade lite som ovan. magasin, mellis och mys. tre ord på m jag tycker väldans mycket om. 
 
kvällen spenderade vi på stranden med kusinvitaminerna. picknick, bad, lekar och solndegång. när vi började småfrysa gick vi hem, sa hejdå till vitaminerna och spelade spel på altanen. det känns lite skrytsamt att dela med mig utav mina eminenta bestyr men jag kan inte låta bli. jag har länge gått omkring med oro och ångest och vill njuta varenda sekund nu när jag äntligen är fri. ta hand om er. dare to be you, dare to smile, dare to live a lot for a little while. och ha det fint! puss

Kommentarer
Postat av: Daniella 🌙

kan inte du göra ett inlägg med dina olika hårfärger genom tiderna? vore kul :3

2014-07-21 @ 20:42:16
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Postat av: alicia

det vore så fint om du, som gillar att göra listor, gjorde en uppdaterad "om mig"-lista. typ dina favoriter, tips och små fakta!! vad tycker du??

2014-07-21 @ 20:59:37
Postat av: e

ser mkt mkt härligt ut :)

2014-07-21 @ 21:29:30
URL: http://beriz.blogg.se
Postat av: Diman Dilir

mysiga bilder!

2014-07-21 @ 22:19:00
URL: http://nattstad.se/dimand
Postat av: elise

alltså satan så glad jag blir av din blogg, fina hannah! så mycket mysfaktor.
du måste berätta, vad är det för rosévin ni drack? dricker nämligen aldrig rosé (bara rött och vitt) men blev pepp nu.

2014-07-21 @ 22:20:50
URL: http://singmyspring.blogspot.se/
Postat av: Sofia

men åh vad härligt och fint!!

2014-07-21 @ 22:56:55
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: Alice

Älskar inlägget. Så fint.

2014-07-23 @ 17:37:19
URL: http://aliceochstina.blogg.se
Postat av: angelica

alltså älskar alla dina fina sånahär inlägg med härliga bilder & text, man blir sådär mysigt glad! :)

2014-08-01 @ 07:16:58
URL: http://www.indianchief.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0