om vykort från ett sommarparadis.

lördag. och snart far jag hem till skåne igen. från sommarstugelivet. från semestern i det jag kallar paradiset. från kvällsdopp och bananpizza på altanen. från pocket efter pocket och fia med knuff efter fia med knuff. från åska och regn. värmebölja och stilla hav. secondhand och smultronställen. två dagar ungefär. snart.
 
men först lite mer utav: klippor och att läsa ut fantasiska, magiska, jag-kommer-sakna-att-läsa-ur-böcker.
 
att fika på en liten och sagolikt god chokladboll. när alla andra köper glassbåtar och piggelin lever jag på barnfika. kanelbullar och chokladbollar mest och helst. mumma kardemumma!!
 
att mysa med mina kusinvitaminer. allra käraste tim. ditt liv kommer bli fantasiskt. jag känner det i hela kroppen, till tusen!
 
solkyssar, solkyssar, solkyssar. allra helst på kvällspromenad. mörka axlar och håret som blir oranget när dagen mynnar ut.
 
små pauser i skuggan. mamma och syster delade på varsin chokladboll och pappa åt croissant på en uteservering i falkenberg.

och som vanligt blir allt ljuvligare på fint porslin. kantstött, blommigt och guldiga detaljer. i. mitt. hjärta.

mer kusinvitamingos. min andra favorit, tess i sjön hos älskade, bästaste morfar och mormor.
 
att spana på solnedgången och lyssna på favoritmelodier med mamma medan syster och pappa badar. varför jag inte badar? jo. för jag har stuckigt kniven mitt handen. inte med mening förståss, men avocadon förtjänade minsann ett himla regält hugg! nu ska jag alltså njuta lite till utav min lilla semester i mitt lilla paradis. ta hand om dig, och ha det fint! puss

Kommentarer
Postat av: Daniella 🌙

du tar så himla fina bilder!

2014-07-26 @ 20:22:37
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Postat av: Emelie - Lever drömmen i Paris!

Den första bilden, när du gottar dig i (vad jag tror är) kvällssolen, den är underbar! Så mycket harmoni i den bilden.
Och kanelbullar och chokladbollar är verkligen inte fy skam. Fika när det är som bäst (bara bullen är saftig med mycket fyllning, givetvis).

Jag är glad att du hittat lugnet där borta. Själv jag har promenerat runt i Paris idag, och känt mig alldeles, alldeles hemma. Helt magiskt.

2014-07-26 @ 21:26:46
URL: http://sockerskrin.blogspot.se
Postat av: Kajsa

Men åå vad synd att jag inte jobbade när du var och fikade på Falkmanska! Hade varit kul att hälsa "på riktigt"

2014-07-26 @ 22:42:41
Postat av: Diman Dilir

mysiga bilder!

2014-07-27 @ 01:24:42
URL: http://nattstad.se/dimand
Postat av: Sara Karolina

men åh, hade så gärna sprungit in i dig när du var i falkenberg! hojta nästa gång du kommer hit så kanske jag kan få bjuda på e fika? kram fina fina.

2014-07-27 @ 17:16:51
URL: http://sarakarolinas.blogg.se
Postat av: Lisa

Så härliga och mysiga bilder!

2014-07-27 @ 19:07:14
URL: http://lisanylander.devote.se
Postat av: Klara

Hej! Jag ska till Köpenhamn snart och det vore fint att få lite tips på vad man kan hitta på i den staden. Så om du har några favvoställen tar jag gärna del av dom! Kanske en liten guide? Tack för en fin blogg!

2014-07-28 @ 18:31:10
Postat av: jenny

vart gör du dina fina illustrationer? :)

2014-07-29 @ 16:45:18
URL: http://jennyhermansson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0