men när mina tårar slutat rinna är teet plötsligt kallt. ☂

frågelåda del ett.

Cat

vad vill du kunna göra i framtiden som känns svårt just nu? vad vill du kunna övervinna?
 just nu är det så svårt för mig att vara nöjd. att liksom slappna av och inte låta mig stressas upp utav sånt jag vet måste göras sedan. om det så är att packa min kånken som att gå ut och springa, skriva brev eller betala någon räkning. det finns en gräns mellan krav och vilja som är så svår att förutspå. så vill jag även få bukt med mina ätstörningar en gång för alla nu. inte vara så orolig och rädd. och låta det kännas okej att vara vilsen i kärleken. 

jag har så svårt att hitta mig själv. både på ett personligt plan och klädstil, livsstil mm. jag är så splittrad och kan gilla allt från blommiga blusar till blått hår och platåskor. hur gör man för att hits sig själv och hitta den stilen som känns som en själv? att hålla sig till i princip en stil och inte vara allt för splittrad och vilsen?  åh, fina du. jag känner igen precis den där känslan. vilsenheten. men just när det gäller klädstilen försvann den där känslan när jag slutade oroa mig för vad andra ska tycka. jag brukade tro att någon skulle bry sig och chockeras om jag hade en femtiotals-stil ena dagen och en svartvit kostym-stil den andra. men så insåg jag hur fånigt det var att oroa sig för det, och att om jag mår bra och blir glad av att klä mig som jag vill så ska det väl ändå inte spela någon roll vad någon andra skulle säga om det! eller hur? själv älskar jag både mina blommiga klänningar från myrorna lika mycket som kombinationen svarta tunna byxor i hop med en slapp t-shirt. mina gubbskor är lika mycket mina favoritskor som mina vans och jag tycker det är en stil i sig! hannah-stilen! min egna personliga stil som ingen annan riktigt kan uppnå. och det är väl underbart? fokusera på att skapa dig en egen stil utifrån det du tycker om och låt ingen annan bestämma - bara inspirera! och du, vore det inte väldans tråkigt att bara klä sig i blommiga blusar och inget annat? kanske kan en blommig blus plus blått hår och platåskor göra en galet snygg stil tillsammans? din stil! 

ge oss dina bästa sommarlovstips, både som en kan göra själv men även med sina vänner. har du några bra saker på lager som samtidigt inte kostar en förmögenhet? vad sägs om att den här frågan får sitt svar i ett alldeles eget inlägg snart? ett i kategorin drömvärld, där jag får gå banans bland sommarlovsviljor och drömmar. alla för den stundent-vänliga plånboken, såklart! pirr, pirr. 

On The Run | via Tumblr
jag försöker finna en "ny" stil, men att drömma om fina kläder som andra har, och hitta egna minst lika fina är inte lika lätt tycker jag.. därför undrar jag vad/vem som inspirerar dig i dina fina klädval? och "går går du tillväga" om du ser något som är otroligt snyggt på någon, men inte hittar det själv eller har en aning om vart det är köpt? du inspirerar mig så himla mycket! först och främst, tack! vad du är fin. ♥ mina första tips till dig är svaren på kommentaren ovan, att inte oroa sig om vad andra ska tycka, att inte sätta upp gränser och regler om att platåskor och blommiga blusar inte kan höra i hop samt att, egentligen bara utgå från vad du tycker är fint!! men jag förstår också hur rörigheten kan brännas när en tycker om mycket olika saker. olika årtal, olika mönster, olika kombinationer och olika typ av plagg. jag tycker om att göra kollage, både utav urklipp från tidningar men även genom att göra mappar i pinterest, där jag kan scrolla för att fylla hela mig med stilpepp!! så tycker jag verkligen att det är viktigt att inse att det som är snyggt på en annan kanske inte passar mig lika bra, och att någonstans därute finns en färg eller ett plagg som passar just mig sådär extra extra bra! hitta kläder som passar dig, du ska inte klä kläderna, kläderna ska klä dig!! våga, låta dig inspireras och låt ingenting var obekvämt! en behöver verkligen inte lida pin för att vara fin. 

hur ser din syn på alkohol ut? kort sagt så dricker jag endast det jag tycker om. det känns så himla ovärt att hälla i mig sprit som smakar illa, särskilt bara i syftet att bli full. alkohol är inte bra för kroppen, det är som ett gift och personligen tycker jag att euforin på dansgolvet blir tusen gånger större utan sprit. allt jag vågar ger en oändligt mycket större belöningskänsla utan alkohol än med. jag tar gärna en shot för att skåla eller liknande men annars dricker jag helst bara vitt vin, eller rosé. för det tycker jag faktiskt är gott, supergott! att njuta av. förstår verkligen inte hur man kan hälla i sig sådär. 
 
kan inte du ladda upp en video när du sjunger? du nämnde innan att du sökte till ett musikgymnasium så det hade varit roligt att få höra dig sjunga! åh, nej jag tror det, om något skulle kännas alldels för personlig, och otryggt. men om jag någon gång skriver en låt så är min cafévärld den första plats den hamnar på! när det än händer.

On The Run | via Tumblr
läser din familj din blogg och hur känns det att skriva så personligt på ett allmänt ställe och inte veta vilka som läser, att träffa ytligt bekanta som läst din blogg, hur känns det och hur brukar du svara de när de nämner det? jag vet att min familj besöker min cafévärld i bland, men inte hur ofta. så om jag skrivit något särskilt jag vill att de ska läsa måste jag ofta säga till och tipsa!! jag tycker om att vara öppen. mina erfarenheter är gärna något jag delar, ofta på grund av att det skapar en slags gemenskap där både jag och du som läser känner oss mindre ensamma. att det finns fler som delar jobbigheter som mina har alltid varit världsfint för mig och då tänker jag att det vore väl underbart om jag kunde få andra att känna detsamma!! men jag har ändå en gräns för vad jag delar med mig och inte, min magkänsla säger ofta åt mig att nej, nu blev det för personligt. men så är det också ett sätt för mig att bearbeta saker, genom att skriva om det. problemet blir liksom mindre när en säger det högt!

vad är ditt bästa sommarlovsbestyr och vad gör man när man vill hitta på något på sommarlovet men inte har sällskap eller inspiration? när man bara hänger framför tv'n men vill ta tag i livet. picknick!! leta fram det godaste i ditt skafferi och bege dig till strand, skog eller äng för en fin fikastund. antingen med en bok, block eller podd som sälskap eller med en vän, eller flera!! jag kan ligga i många långa timmar och tugga vindruvor, sörpla på en smoothie, skriva listor och lyssna på gamla sommarprat och podcast-favoriter. ett superbra bestyr att göra alldles själv! ett tips är då att passa på att fundera över livet ditt, hur trivs du? vem trivs du med? vad ger dig positiv energi och vad tar din energi i från dig? lär känna dig själv! och har du tid kan du alltid laga några extra goda pankakor, baka scones eller göra en hejdundrande fruktsallad att ta med dig ut i solen!! var kreativ, och ta hand om d-i-g.

vem är din förebild? jag vet inte om jag har just en ända persom som är min förebild. i stället har jag flera olika som inspirerar mig, på olika vis. en utav dem är mamma, hon är alltid så positiv, har jämt så otroligt kloka råd och dessutom en klädstil som är helt fantastisk!! en annan är elsa billgren, med hennes vis att jobba med bara sånt hon tycker om och att hon alltid tycks gå sin egen väg, vad folk än säger. åh. och så tycker jag att hanna widell och amanda schulman inte kan kallas mindre än f-a-n-t-a-s-t-i-s-k-a med sin öppenhet, ärlighet och, också dem oändligt med kloka råd. 
 
ph: weheartit.com

Kommentarer
Postat av: sigrid

Hur känner du angående menskopp och så? Många med liknande bloggar som är helt lyriska. Vore kul att veta vad du tycker. Ska prova det själv nu nästa lingonvecka.
Sen vill jag bara säga tack tack tack för eb underbar blogg. Du inspirerar!

2014-06-15 @ 09:12:38
URL: http://sigridmariaa.blogg.se
Postat av: Agnes

tycker så mycket om såna här inlägg!

2014-06-15 @ 11:48:59
URL: http://kapitulera.blogspot.se
Postat av: Sofia

åh så fint!

2014-06-15 @ 22:04:03
URL: http://skimmer.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0