du är värd så oändligt mycket mer.

varning. varning. varning.
▼  ▼  ▼  ▼  

om han säger saker till dig som gör dig ledsen. så att du inte riktigt kan sluta tänka på det och går ensam hem genom skogen fastän han går bredvid.
 
om han får sig att känna att du inte är tillräcklig nog. bra nog. att du måste se på dokumentärer varje kväll, lyssna på rätt musik och rätt radiokanaler så fort ni inte är tillsammans. att du måste lära dig nya saker, spännande saker så att han kanske lyssnar nästa gång du har något att berätta. 
 
om du måste kika på din blogg, din pinterest och din instagram varje gång du åker hemifrån honom bara för att bekräfta vad som är du, du, du för att du känner dig så osynlig och obetydlig när du är med honom, hos honom, bland alla hans ord och hans saker och hans viljor. om du känner dig bortglömd. 
 
om ni kommer hem och du är trött och tänker att nu vill jag mest prata och mysa hela kvällen ut. och du berättar om något som kanske är viktigt för dig eller som du kanske längtat efter att få berätta för honom om, och han inte vill höra på. puttar ner dig i sängen i stället, men det vill inte du men du säger ingenting men du vill det inte en endaste sekund. inte en endaste sekund. 

om du inte säger sanningen till dina vänner. om du inte berättar att det där var inte så snällt av honom, visst? om du inte ens låter dig själv tvivla fast magkänslan säger att nu. är. något. fel. 

då är det inte dig det är fel på. det är honom. gör slut på det.
gör slut på det. lämna alltihop. för du är värd så mycket mer. så oändligt mycket mer.
fotografi: jag

Kommentarer
Postat av: Sigrid

Du är så klok som gjorde rätt ändå, trots att lämna någon bakom sig är en oändligt svårt sak ibland. Du är så stark.

2014-05-15 @ 21:16:19
Postat av: Filippa

Jag känner att det är Du som behöver en kram i detta moment, precis nu. Kram Hannah, kram.

2014-05-15 @ 21:22:44
Postat av: Amanda

Viktigt. Bra. Tack Hannah

2014-05-15 @ 21:58:47
Postat av: Sandra Leone

Tack så jättemycket för de klokt skrivna orden, Hannah

2014-05-15 @ 22:09:31
URL: http://lingers.blogg.se
Postat av: Emelie

Wow. Hanna... Det här var oerhört starkt, och jag hoppas av hela mitt hjärta att alla dessa ord inte sanna.

2014-05-15 @ 22:14:53
URL: http://sockerskrin.blogspot.com
Postat av: Ingrid

Åh, finaste Hannah. KRAM

2014-05-15 @ 22:21:11
Postat av: Becca

Känner igen mig till 100%
Det är riktigt jobbigt det där.
Stor kram till dig! <3

2014-05-15 @ 22:34:33
URL: http://rebeccalinneaw.blogg.se
Postat av: Rebbi

Det var väldigt fint skrivet om något som är så otroligt viktigt att komma ihåg. Kram på dig <3

2014-05-16 @ 00:53:35
URL: http://rebbilina.blogspot.com
Postat av: alicia

''puttar ner dig i sängen istället''

känner igen det där otroligt mycket.. Även om jag gillar honom är det något som säger mig att det är fel. Även om han säger att han älskar mig och att jag vet att han faktiskt gör det, känns det många gånger som att han mer gillar att just ''putta ner mig i sängen istället'', tyvärr..
Är jag utnyttjad? Vet varken ut eller in..

Maila mig gärna

2014-05-16 @ 13:43:32
Postat av: ingrid

alltså, tack för vartenda ord du skriver. det betyder verkligen.

2014-05-16 @ 16:31:25
Postat av: Frida

Det här är så himla himla himla viktigt att bli påmind om. Så himla bra. Så tack för att du delar med dig, och säker att det inte är okej. För det är det inte. Och det måste vi komma ihåg!

2014-05-16 @ 17:00:44
Postat av: Li

Tack Hannah!
Nu vet jag ännu mer att jag gjorde rätt. Efter nästan fyra år orkade jag, och gav mig fasiken på att allt det där är fel. Nu mår jag så himla mycket bättre. Känner mig lycklig igen, fin, bäst, ja allt det där som man ska känna. Såhär ska ingen få behandla mig igen. Aldrig någonsin! Och jag hoppas verkligen att du aldrig råkar ut för det igen heller, Då bannemej talar du om för honom vad bra och fin du är och att du, som sagt är värd så himla mycket bättre! En som älskar dig, lyssnar på dig och ser dig. För den du är!
Tack för alla fina, bra och viktiga ord du alltid skriver! Det betyder och hjälper riktigt mycket! Jag hoppas du får känna det också! Finaste du! Ta hand om dig! Varma kramar!

2014-05-16 @ 19:21:04
Postat av: Ilona

älskar din tatuering <3 så snygg!!

2014-05-16 @ 19:21:13
URL: http://ilonaottiliasuomalainen.blogspot.fi/
Postat av: Sofia

åh, känner igen mig så mycket fast ändå så lite.

2014-05-16 @ 19:33:02
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: Magdalena

Tack Hannah! Verkligen! Jag antar att tanken med texten kanske delvis var att få andra och dig själv att förstå att de är värda bättre, att de inte ska nöja sig med en dålig kille. Men den fick även mig att ännu mer inse hur fin, fantastisk och underbar den där killen jag tycker så mycket om är, då inte en enda punkt stämde in på honom. Tack!

2014-05-16 @ 20:12:21
Postat av: Maria

Känns som det där är taget direkt ur mitt liv.

2014-05-17 @ 19:54:58
URL: http://mariahjartalondon.blogg.se/
Postat av: petronella

finaste du! Så fina och kloka ord.

2014-05-19 @ 20:59:41
URL: http://hejpetronella.blogg.se
Postat av: Tina

Jag känner igen mig så himla mkt i det här. Väldigt fint skrivet.

Innan jag träffade min nuvarande kille var jag i ett väldigt destruktivt förhållande med följder som drabbade mig år efteråt. Det är så viktigt att vara stark i ett förhållande och kunna säga ifrån om något är fel. Samtidigt krävs det så himla mkt av en själv.

Kramis

2014-05-21 @ 08:00:36
URL: http://www.tinis.me

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0