om att klä sig precis det du vill.

måndag. och jag har inte varit så peppad inför en ny vecka på åh-så-länge! den allra sista i maj, sommaren vankas och jag tror minsann att de är de sista vår-dagarna som jag har framför mig nu. fikastunder och podd-promenader, att rösta i eu-valet (glöm ej!!) och övningsköra samt en visit till sommarstugan över helgen. längtar till tusen efter det sistnämnda!! 


nu är det dags för summeringen utav min vecka genom instagram igen!! @_hannahellen heter jag där! veckan började med en garderobsrensning. fyndade en gammal, sliten skinnjacka från topshop som jag tänker börja använda igen! gärna i hop med en blommig, röd klänning. på vykort två syns min älskade molly. ♥ ♥ ♥
 

mellan jobb. äter mellis i form av fruktfat plus grönt yogi te. lemon and ginger. en ny favorit. så bär jag mina bästa och älskade pyjamasbyxor mest hela tiden. i bland tänker jag för mycket på vart jag ska, och vilka som är där när jag klär mig. tyvärr!! och jag brukar försöka att jag struntar i det helt. och då är att bära pyjamasbyxor på stan den härligaste känslan som finns!
 

onsdag och jag hade en alldeles ledig förmiddag innan jobb. och vad gör en helst då om inte äter brunch? bästa michaela kom över och vi smakade bananpankakor, rawbollar, frukt, yoghurt och lite annat smått och gott. kalasfint!


på tal om klädval. en intressant tankenöt är: vilka plagg trivs jag i? trivs inte i? när jag rensade i garderoben fann jag byxorna ovan. sitter fint men känns små. trivs jag i dem då? nej, inte i längden. och då får jag bita mig i kinden och slänga dem. precis som mina älskade levis-shorts som egentligen är väldans för små. nu vill jag bara ha bekvämt. fint och skönt i samma ord! på vykort två syns en morgonstund innanför regnet. jag. älskar. pretty. little. liars.
 
sist men inte minst, helgen. lördagen började med den här frukosten. gröt plus fruktsallad och te från higher living!  på kvällen var jag på festlighet, som nämnt. och klädde mig i långklänningen på vykort två, men mer om det en annan dag!! för nu skulle jag väldans gärna vilja höra vad du tänker kring dina klädval. är du medveten om vad du har på dig, för vem och varför du har
på dig det? fundera! berätta! diskutera! jag önskar dig en världsfin vecka. ha det fint! puss

Kommentarer
Postat av: elise

detta kändes som en klänning för dig! http://www.asos.com/Warehouse/Warehouse-Floral-Skater-Dress/Prod/pgeproduct.aspx?iid=3735865&cid=14681&Rf900=1465,3533,4035,1501,1573&Rf-300=1924&Rf-800=-1,140&sh=0&pge=5&pgesize=36&sort=2&clr=Multi

2014-05-19 @ 11:01:34
URL: http://singmyspring.blogspot.se/
Postat av: Jenny Hermansson

du är så fin och klok Hannah! jag själv är nog ganska så förvirrad i vad som är min klädstil. jag älskar att gå runt i träningskläder endast för att jag tycker det är så fruktansvärt bekvämt. annars brukar jag nog ha ganska så "vanliga" kläder, vad nu det är. men det är fint att klä upp sig lite lagom ibland också, men då ska det precis som du säger vara både skönt och fint. det är nog det allra viktigaste, att känna sig bekväm i det man har på sig. för det spelar ingen roll hur fin kjolen var på skyltdockan om du ändå går runt och känner dig obekväm. kram!

2014-05-19 @ 11:46:18
URL: http://jennyhermansson.se
Postat av: Emelie

Haha, själv är jag alldeles för omedveten. Önskar att jag brydde mig mer, men oftast sätter jag bara på mig det som är närmast och bekvämast.. Vilket är lite synd, för när man känner sig fin på utsidan brukar det smittas lite till insidan, och så mår man bara.. Bra!

För man märker ju själv vilken skillnad det blir när man bara piffar till sig, och känner sig som världens pingla, och man bara STRÅLAR, inifrån och ut. Nä. Prioriteringar, Emelie!

2014-05-19 @ 12:40:21
URL: http://sockerskrin.blogspot.se
Postat av: Emelie

Ps. Håller med om klänningen som Elise tipsade om var superfin..! Och skulle nog passa dig som handen i handsken (kroppen i klänningen?) ;)

2014-05-19 @ 12:42:48
URL: http://sockerskrin.blogspot.se
Postat av: Sofia

vilka fina bilder!

2014-05-19 @ 14:43:58
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: Bonnie

Jag är just nu ganska förvirrad i min klädstil. Vill så gärna bära jeans och magtröjor och shorts men är för osäker över min kropp för att riktigt våga.

2014-05-19 @ 16:03:39
URL: http://bonnieelinandrea.blogg.se
Postat av: Elin

Åh vad mysigt, du äter alltid sån god frukost!

2014-05-19 @ 17:00:23
URL: http://www.teaswag.blogspot.com
Postat av: Sigrid

Jag funderar ofta kring det här med klädstil och för vem man gör sig fin. Min syster brukar ofta sucka och stöna över att hon måste föna håret och sminka sig innan hon ska iväg. Hon klagar ofta över att det tar sån tid och jag tänker mest då: men gör det inte då?! Jag sminkar mig inte särskilt ofta men ibland händer det, för tt pigga upp mig själv en seg måndag! Det tycker jag är himla bra men när man inte kan vara med kompisar eller slappna av eller ens älska sig själv pga att man inte har smink gör mig arg. Dessutom dethär med att det bara är tjejer som "ska" sminka sig. För att tillfredställa männen? Och varför får inte killar sminka sig om de vill det? Jag vill mest säga till alla flickor och kvinnor där ute att stå på er själva, gör er fina för er egen skull (för det kan man faktiskt göra om man är en sån som sminkar sig ofta), och tänk efter flera gånger, gör jag det verkligen för min egen skull eller för att det är en norm? Vad gäller kläder ska man bära sånt som gör kroppen rättvisa, sånt man känner sig bekväm i.

2014-05-19 @ 17:06:02
Postat av: Ella

Ifall du ska slänga de kan du kanske ha en bloppis istället skulle så vilja ha nya shorts och de där byxorna är så JÄVA fina!

2014-05-19 @ 17:18:57
URL: http://vardagsvisioner.blogg.se
Postat av: AManda

Tänker du sälja dina fina (men obekväma) kläder? Bloppis?

2014-05-19 @ 17:22:03
Postat av: Julia

Men åå det är ju så fina byxor och shorts, om du inte känner dig bekväm i dem ska du ju absolut inte ha dem, men för all del du tänkte väl inte slänga dem? Håller med dem över att en bloppis skulle va jättekul!!

2014-05-19 @ 18:46:50
Postat av: Rebecca

Hej!:)
Jag tittade på dina videoinlägg för några veckor sen. Det har inte blivit av att jag kommenterat något efter det men jag ville bara säga att dina videos är så fina, du är så fantastisk och jag vill så gärna höra din röst igen! flera videoinlägg önskas :D
kram på dig♥

2014-05-19 @ 19:42:25
Postat av: Frida

Jag tänker också ibland lite för mycket på vad jag ska ta på mig. Och hur jag ska ha håret. Utsläppt? Lockar eller rakt? uppsatt? en munk? en fläta? En svans? Och ibland får jag ryck att nä, jag bryr mig inte och går som du med pyjamas på stan (hur skönt!? Så skönt!).

2014-05-19 @ 20:49:47
URL: http://fridawi.tumblr.com
Postat av: Emma

alltid när jag väljer kläder brukar jag tänka, vem är det jag vill klä upp mig för egentligen? Jo mig själv såklart! Huvudsaken att jag själv känner mig bekväm och fin i det jag har på mig. Har också märkt att jag blir gladare om jag har något speciellt på mig tex kjol som för mig är liiiite mera uppklätt än jeans som jag vanligtvis brukar ha. men det ska det bli ändring på,ska från och med nu har kjol på mig mycket oftare!

2014-05-19 @ 22:17:14
Postat av: Elisa

Jag brukar tänka alldeles för mycket på vilken stil jag vill eftersträva, istället för att ha på mig det jag tycker om och på så sätt skapa mig en egen stil. Men jag har blivit bättre på det på sistone!

2014-05-19 @ 22:19:22
Postat av: Gab

Hallå släng inte!! Ge bort dem till behövande, sälj eller vad som helst. Kasta inte kläder. Inte bra :)

2014-05-19 @ 22:38:09
Postat av: Hanna

Jag klär mig ofta efter känsla. Alltså att jag känner efter vilket humör jag är på idag, sedan kollar jag snabbt igenom mina kläder och tar på mig det som känns som att jag passar i just idag.
Förutom det tycker jag om att klä mig både snyggt och bekvämt. Bekvämt för att det är så skönt. Och snyggt för att jag känner mig så väl till mods då. Känner jag mig fin uppträder jag mig som att jag känner mig bra helt enkelt!

2014-05-20 @ 21:06:43
URL: http://stjarnklarts.blogg.se
Postat av: Melinda

Jag vet inte riktigt. Förut var det mycket så för mig, att jag tänkte väldans mycket på vad jag tog på mig för kläder enbart för vad andra skulle tycka och så. Snarare ville jag ej synas.

Numera klär jag mig i det jag trivs i och tycker är bekvämt. Vågar mer i klädväg numera än förut :)

2014-05-21 @ 23:30:24
URL: http://thelifesroad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0