om sånt som vänskap och vitaminer.

frågelåda del ett.
 
On The Run | via Tumblr
vad skulle du säga dina talanger/din talang är?
 jag tycker att jag är bra på att skriva, bra på att prata inför en stor grupp av människor, bra på att fotografera och bra på att komma på roliga idéer för bestyr och liknande. det skulle jag säga är mina talanger!!

hur fungerar din sömn (har själv sömnproblem) när går du och lägger dig och när går du upp? tips för bättre sömn? åh, kära du. just de där frågerna har jag själv gett omvärlden de senaste dagarna. den här veckan har jag nämnligen tärt på mig något oändligt och jag lider just nu av en väldans sömnbrist. men något som då är bra är att analysera sin sömn. jag vaknar alltid vid ungefär samma tid, cirka åtta trots att jag somnar mellan elva och två varje natt!! alltså ska jag, från och med nu försöka att gå till sängs lite tidigre. vid ungefär nio. ett litet tips!

hur mycket jobbar du? jag är visstidsanställd, men jobbar väldig mycket extra utöver det. olika mängd timmar varje vecka men alltid ungefär fem dagar. det har dock blivit något för mycket den senaste tiden så nu tänker jag försöka korta ner tiden lite. så jag kan andas igen och hitta tillbaka till vardagsbalansen. 

jag trivs med självvald ensamhet (inte alltid såklart). men kan du också trivas i ditt egna sällskap? absolut!! i bland tänker jag att jag till och med trivs bättre i mitt eget sälskap än i andras. jag sätter något mindre krav på mig själv i mitt eget sälskap, och kan göra vad jag vill. dock behöver jag de där picknickarna, cafétimmarna, konserterna fyllda med dans och långa långa middagarna med vänner och familj för att göra stunderna med mig själv extra ljuvliga. jag tycker att det är oändligt viktigt att vara sin bästa vän, att vara snäll mot sig själv och göra saker för sin egen skull. tre saker jag inte varit vidare bra på sista tiden men något som hädanefter ska vara mitt livsmotto. 

äter du några mediciner/vitaminer? vilka isf? nej, det gör jag inte. i bland lyckas min vitamintokiga pappa lura i mig någon tablett med namnet "kvinna" eller "sport" men annars så låter jag gärna bli. om en bara är nyfiken så kan man lära sig hur galet mycket vitaminer det kan finnas i maten en äter. som i bär exempelvis. gojibär och mullbär. så är broccoli, spenat och apelsin också enorma vitamin-bomber. och när det gäller sådant försöker jag hellre hålla mig till rätt mat än till en massa piller. i så fall. 

Girls
favoritbok och favoritfilm? vilka böcker och filmer som jag kallar mina favoriter går alltid i perioder men just nu vill jag tipsa om små vita lögner (fransk film) i filmväg och när det gäller böcker tyckte jag väldans mycket om välkommen ut på andra sidan av annamaria jansson. tips, tips!!

förstår att du bot hemma. vad har du för ansvar/uppgifter? t.ex tvättning, städning eller matlagning. hemma hos familjen ingelsten har vi inte några bestämda ansvarsuppgifter. det faller oss alla ganska naturligt att hjälpa till. hur skulle det annars se ut, tänker jag? i bland jobbar jag tio timmar i sträck och har varken tiden eller energin att fixa fint här hemma, det vet min kära familj och då är det ingen som kräver det utav mig heller. jag tycker det är ganska självklart att jag ska städa undan efter mig, jag tycker om att hålla rent och fint i min omgivning, älskar oftast att laga mat och handlar gärna några kassar mat efter jobbet för mina pengar. jag är snart tjugo, det känns konstigt att någon ska behöva be mig ta ansvar, precis som det skulle kännas konstigt att inte få vila när jag behöver det.

har du många "ytliga" vänner eller få nära? för något år sedan skulle jag säkerligen ha svarat att jag har många vänner, som inte är mig så nära. men de senaste månaderna har de som då var ytliga kommit mig väldans nära och jag kan nog räkna cirka sju vänner som några jag verkligen kan lita på och som jag försöker träffa var och varannan vecka. kanske på grund av att jag vågat öppna mig mer, slappna av och varit ärlig med mina känslor. när jag har det jobbigt i livet som när jag mår bra och allting pirrar. det är fint. 

har du ett sparkapital? isf sparar du till något speciellt? ja, jag har sparat massvis det senaste året. dock sparar jag inte till något särskilt utan har mest sådant som lägenhetsdrömmen, helger i amsterdam och paris, nya skor och eventuella livsöverraskningarna i tankarna. kanske inte så konkret men väldans fint att kunna åka på den där resan när vännen frågar utan att behöva tänka på pengarna!

1994 | via Tumblr

vilka länder har du varit i? åh! klurigt! jag har åkt mycket skidor i både norge, italien, österrike och frankrike, varit en sväng i florida, spanien, egypten och så har vi ju ett sommarhus i kroatien. jag började tvåtusenfjorton i paris, har även besökt london och berlin. som nämnt många gånger föddes jag i singapore och därefter bodde vi i japan tills jag fyllt fem. under de åren vet jag att vi besökte thailand, indonesien och malaysia, men det minns jag ingenting utav. och så besöker jag köpenhamn några gånger om året också. det var nog det!

vad hände mellan dig och j? fattar om du inte är redo att prata om det men nu har det ju gått ett par månader. jag är, tyvärr inte redo att berätta om det som var vi ännu. jag har ännu öppna sår. vet inte hur dom blev till riktigt heller, vad som skav och hur det kom sig att jag inte insåg det som var. men det jag kan berätta är ju det faktum att han berättade för mig att han inte var kär längre, och att han inte hade varit det på ett tag. och i samma sekund sekund var det som om jag klev ut ur bubblan, andades ut och insåg att nej, vi passar ju inte alls i hop!! jag ville bara att det, kärlek, relation, att låta någon komma nära skulle fungera det här gången. och blundade för det faktum att jag egentligen inte mådde så bra i hans sälskap. åh. fan. jag skäms för hur fel det blev, och för hur jag blundade för det.

vilken är din favoritfärg? blå! som himlen, havet, mon-amie porslinet och midnatten. 

har sett förut att du köpt godis från renée voltaire. vart får du tag i det? har kollat alla hälsokostbutiker men hittar det ingenstans. jag har köpt från följande: life-butiken, coop, sf-bio och härifrån. det sistnämnda är ett tips!! puss

ph: weheartit.com

Kommentarer
Postat av: mineeea 🐋

hela din blogg är mitt syre. dina bilder är fan gudomligt vackra, fattar ej hur du gör ens pga allt här är perf :(:(

2014-05-04 @ 21:17:11
URL: http://artistiskt.blogg.se/
Postat av: Amanda

Så mysigt att kika in här på bloggen, för att se om du lagt upp ett nytt inlägg, fina bilder, en summering, novell, text eller min favorit; svar på frågelådan <3

2014-05-04 @ 21:41:32
Postat av: Sofia

åh så fina svar!

2014-05-05 @ 11:39:29
URL: http://skimmer.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0