om tre picknickar och ett stressmoln.

måndag. och gissa vad det är dags för nu? summeringen utav min vecka genom instagram! nej, det är en tradition sedan länge och jag måste säga att jag verkligen tycker om traditioner, behöver tradtioner, eller snarare rutiner. inte för många, men bara så jag kan uppehålla vardagsbalansen. men nu tänkte jag berätta om dagarna då jag tappade den och föll, leende.


måndagen började soligt med en löptur, med fredagspodden i lurarna och nya skor på fötterna. och åh, vilken skillnad!! jag flög fram på mina asics i jämförelse med de mins tre år gamla nike-skorna jag ärvt utav min syster. 
 
därefter åt jag frukost, planerade, pysslade, pluggade och så småningom packade min kånken för att bege mig ut på äventyr.
 

så for jag och bästa elin ut på landsvägarna tills vi kom hit till denna magiska utkiksplats och gick upp på något som kan vara den största kullen i skåne! där vi sedan slog vi oss ner och smakade på sånt som fruktsallad, kokospankakor, knäcke, bire och
te och pratade under sommarvärmen. eminent bra start på veckan med en eminent fin favoritperson! 
 

och här har vi ett klädval från veckan. mina älskade vans, tunna byxor plus linne från hm, kofta från indiska, jeansjacka fyndad på södra esplanaden och brillor från vagabond. tisdag var lika med att övningsköra och åh, nu är det inte långt kvar!!
 

mellis gånger två. ni vet ju hur mycket jag älskat froosh genom mina dagar och nu när de nu fyllt butikerna med nya smaker så kan jag givetvis inte låta bli att smaka. apelsin, morot och ingefära. vilken kick! tips, tips! mellis två är vanilj-keso med apelsin och kokos med mera. mumma kardemumma!
 

veckans andra picknick var nog det bästa jag någonsin skulle kunna spendera min första maj med! feministiskt intiativ malmö hade nämnligen ett event i magistratsparken med en himla massa bra tal plus kvinnokören. världsmysigt, särskilt med min min malmöit favorit olga!!
 

men någonstans där började stressen. alla veckans bestyr har sannerligen varit världsbra men det där med att skynda fram och tillbaka på cyklen, passa bussar och hinna till tiotimmarsjobbet, svara på mail, ringa viktiga samtal och inte kunna sova ut gör
att jag blir så fysiskt utmattad att ingenting mer än tårar finns kvar. varnig, varning.
 

i fredags bjöd jag in ett gäng fina vänner på middag. lagade mat och bakade raw blåbärscheescake, sörplade rose och skrattade, fnissade och pratade ända in på sena natten. i lördags vaknade jag upp bredvid elin som spelade håkan på min gitarr och fyllde mig med världsbra positiv energi inför veckans sista jobbpass!
 
och hur avslutar men inte en vecka som denna som bäst om inte med en tredje picknick i s-t-r-å-l-a-n-d-e solsken mes världens bästa michaela, jordgubbar och bara ben!! vi spenderade nästintill sex timmar i pildammsparken och orden tog aldrig slut. fint. bra. välbehövligt. i dag är jag bränd på näsan och trokigt trött men lycklig ändå. maj!! åh, ha det fint! puss

Kommentarer
Postat av: Bonnie

Åh vill också kunna ha bara ben! Här i Stockholm är det cirka 5 grader och blåst</3

2014-05-05 @ 16:49:13
URL: http://bonnieelinandrea.blogg.se
Postat av: Sofia

åh så fin och mysig vecka du verkar ha haft! helt underbara bilder också!

2014-05-05 @ 19:02:38
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: Hanna

ser ut som en underbar vecka och start på maj!! Och picknickar, åh så somrigt och fint.

2014-05-05 @ 20:39:54
URL: http://stjarnklarts.blogg.se
Postat av: madde

åhh så fint och mysigt! jag undrar om du skulle kunna lägga ut receptet på raw cheesecaken eller en länk? ta hand om dig! kram.

2014-05-05 @ 21:45:09
Postat av: Jonna

Hej Hannah!

Ville bara säga att du är fin, både på insidan och utsidan.

Kram

2014-05-06 @ 14:56:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0