om den sista veckan innan äventyret.

onsdag. kväll. i skövde. i min nya stad. det är fjärdje dagen här och i går var jag med om min allra första föreläsning! nu vet
jag precis vad det är jag ska pyssla med ända fram till oktober, och det känns så väldans skönt att veta. mitt i allt ovisst finns
det plötsligt lite koll. lite kontrol. och åh, det är så oändligt efterlängtat.  ❤

fyra dagar alltså. och allt känns fortfarande tokigt nytt. en finner varken ork eller tid att samla tankarna och i-n-s-e. motvilligt packar jag upp mina kartonger. som om jag inte riktigt beslutat mig för att vara här. samtidigt som jag ler med hela själen när
jag cyklar till skolan genom höstlöven som äntligen börjat falla till marken. vemod, är kanske vad en kallar det.

nu tänkte jag bota min lilla saknad, och längtan med att berätta förra veckans vykort genom instagram. om söndagen bytte jag och allra käraste syster rum. med den allra mjukaste sängen, tända ljus i fönsterkarmen, spegeln med guldram, kristallkronan i taket, stringhyllan och vyn ut mot de blommande äppelträden trivdes jag sannerligen finfint i mitt nya rum!!


två små vykort från en sjuklingsvardag. att vara sjuk var som nämnt väldans välbehövligt. och trots att det ibland var oändligt
trist och superjobbigt med en svidande hals och ömm kropp så är jag faktiskt tacksam för det där tre veckorna utav sjuligheter. utan dem hade jag minsann inte orkat dansa runt i min nya stad så som jag gjort hittills!!
 

när en är sjuk kan en minsann äta precis hur tokigt som helst. vill magen och halsen ha snälla, mjuka och svala ting så ska den bestämt få det!! som kall risgrynsgröt, exempelvis!! med mandlar, russin och mandelmjölk. kanske kan tyckas tokigt i augusti men åh, så oändligt gott! och alla vet ju hur jag älskar allt som hör julen till. (längtar).

vindruvor plus raw-bite samt en sjukling i sitt nya rum. 


molly. det där är dock en saknad som inte går att bota. jag längtar till tusen efter charlie och molly. och att få gräva ner näsan
i en mjuk och spinnande kattpäls. åh. och på vykort två syns en bra tidning, en stor kopp te, en stickad polotröja och min nya kurslitteratur! happiness, heter boken! så bra, så bra.
 
på torsdagen mådde jag ä-n-t-l-i-g-e-n bättre och fick finbesök av bästa michaela!! vi spelade kubb, lagade mat, drack vin och spelade gitarr på altanen och hade slutligen en världsfin sleepover med tv, naturgodis och prat, prat, prat. underbart. ovan syns min torsdagsfrukost bestående utav yoghurt, smörgås, gul kiwi och te.

samt ett vykort från mitt nya favorticafé i lund, inkognito! här åt jag fredagslunch med elsa. ❤ hon tog ceasarsallad och jag åt vegetarisk paj, inluderat sallad och ratatouille!! så galet, galet gott. bor du i lund så rekommenderar jag att du går dit bums!! 

och här är ännu en frukost! smörgås, plommon, en kopp med fil, banan, kokos, kanel, russin och mandlar plus största koppen chai-te. en nästintill oslagbart god kombination!! och som vanligt blir allting lite godare i favoritporslin. ❤ ❤ 


 efter att ha packat ungefär hela dagen var det fantastiskt välbehövligt att få möta upp michaela igen, och dricka vuxenläsk på café ariman om lördagskvällen. om fredagskvällen hade ebba varit hos mig på kvällsfika och med både hennes och michaelas peppande ord i mina tankebanor var det väldans orosfritt som jag reste till min nya stad om söndagen. och redan samma kväll mötte jag upp ett gäng nya fina klassisar för vin och burgare. lättnad. tusen kramar, och ha det fint! puss 

Kommentarer
Postat av: Hanna- Ackribi

åh lycka till fina hannah!

2014-09-03 @ 21:29:47
URL: http://ackribi.blogspot.se
Postat av: Ella M

Åh Hannah är så glad för din skull. Önskar dig all lycka, du är fantastisk! Massa kramar.

2014-09-03 @ 21:47:56
Postat av: Sofia

Åh vad fint!!

2014-09-03 @ 22:01:27
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: Ingrid

Hej! Vad kul att du har flyttat nu. Tror det kommer bli finfint! Jag är så nyfiken, hur bor du? Vad jag fattat det som bor du med någon? Är det möblerat eller har du med dig dina egna möbler?

Kramkalas och lycka till med studierna!

2014-09-03 @ 22:18:49
Postat av: e

Kul att du trivs :)

2014-09-03 @ 22:45:09
URL: http://beriz.blogg.se
Postat av: Beatrice

Åh, så mysigt. Nu längtar jag massor efter att se bilder och höra om ditt nya Skövde-liv!

2014-09-03 @ 22:49:09
URL: http://herbariumet.blogg.se
Postat av: Elise

du har ungefär världens finaste blogg. älskar alla dina uppdateringar <3

2014-09-05 @ 21:06:03
URL: http://singmyspring.blogspot.se/
Postat av: Olivia R

Åh vad jag tycker om din blogg, hannah! Otroligt inspirerande och mysig! Jag gillar DIG. Kram!

2014-09-06 @ 22:24:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0