om meditation, tacksamheter och höstvindar.

onsdag.  tredje veckan i skövde och jag undrar var tusan min självkänsla har varit alla dessa år? med en stor ryggsäck fylld på tuffa erfarenheter kom jag hit. och ändå är jag förvånad över allt jag får. varendaste dag somnar jag i min dröm. den pågår hela tiden. allt här är som magi. känns som magi. och jag tänker ofta, förtjänar jag verkligen att ha det såhär fint?  ▼ 

men faktum är att det inte handlar om vad jag har, utan vad jag känner. tacksamhet. ett lugn. något har hänt. och jag älskar det. jag känner mig mer hemma här än någon annanstans. ❥ meditationen, människorna, plugget, boendet och bestyren.

och här kommer, någor försenat men traditionsenligt vykort från min andra vecka i skövde. den som handlade om plugg och plugg, att lära sig hantera stressen och cykla till skolan genom det som känns som de första höstvindarna. 


här är två vykort från mitt rum!! ser du kakelugnen? åh! drömmen. och i helgen dyker pappa upp! och då ska här minsann bli hemtrevligt på riktigt!! hyllor, ett nytt skrivbord och en skrivbordslampa vore väldans fint att ha!
 
cykelturerna till skolan kan vara bland det bästa av det bästa på dagen. höstenvinden och musiken i mina lurar som jag tyvärr tappade bort i den festliga fredagsnatten. turerna hem är också himla fina. att passera grindarna in till innergården. 

som vanligt äter jag gröt-frukost varje morgon. ekonomiskt och enkelt. men i bland lite jobbigt för min känsliga mage. är det någon filur som också lider utav IBS som har ett bra tips på vad som fungerar, tro? 


och så ett klädval. kappa från hm, linnet och byxorna likaså, på fötterna har jag vans och den stickade saken är från indiska. 
 
min superplugg-helg var så himla fin. jag hittar ju inte någonstans här ännu och därför kan inte gå mina tankepromenader om morgnarna utan tar cyklen istället. den här morgonen till ett litet berg där jag lät tankarna snurra bäst de ville. så handlade jag kalasfrukost på vägen hem. en himla bra start på dagen!!


resten utav dagen bestod utav plugg, plugg, långfika med fina klassisar och mera plugg. i söndags fortsatte på ungefär samma vis, och bästa stunden var när jag slog mig ner i äppellunden. solsken!! fast nu önskar jag mig faktiskt lite mer höstrusk. krisp och regn. eller vad säger du? berätta om ditt liv, dina känslor och dina höstönskningar. ha det fint! puss

Kommentarer
Postat av: frida

superfint <3
jag vill också ha höstrusk. eller inte regn, men vill ha kyla så jag kan använda min nya långa svarta varma kappa!! kram

2014-09-17 @ 17:23:44
URL: http://stummaord.blogg.se
Postat av: Sigrid

Åh hoppas att allt går bra uppe i Skövde!! Jag tror att om man lider av IBS så ska man äta glutenfritt. Men du kan kolla upp det för säkerhets skull, jag kan ha blandat ihop alla de där himla förkortningarna. Kramar!!

2014-09-17 @ 18:55:49
Postat av: Hanna

mitt liv består just nu av baguetter, ostar och "bonjour" "ca va" och en massa andra konstiga ord. ibland nickar jag bara och ler, låtsats som att jag förstår vad de säger, men ibland är det jag som komponerar egna meningar som om jag redan pratade flytande franska.
för hösten önskar jag mig också det där höstrusket eller de där klara men frostiga mornarna, och att mina vänner från sverige kommer och hälsar på mig och att jag kan få dela med mig av mitt nya liv till dem, och att jag känner att jag får ordning på ett alldeles nytt och bra liv här i en fransk stad.
ha det fint hannah!

2014-09-17 @ 21:20:09
URL: http://stjarnklarts.blogg.se
Postat av: Rebecca

Hur går matlagningen när du bor själv? Vad lagar du för något? :)

2014-09-17 @ 21:37:23
Postat av: Matilda

Om IBS :) http://www.superfoodsiobhan.com/p/meet-siobhan.html?m=1

2014-09-18 @ 10:25:00
Postat av: Clara

Ditt rum ser himla mysigt ut måste jag säga!

2014-09-18 @ 11:44:47
URL: http://clarahedman.blogg.se
Postat av: Anonym

Alla som har IBS har olika lösningar för att få magen att må bra. Jag har provat laktosfritt, glutenfritt och att utesluta delar ur kosten, utan resultat. Mitt bästa tips är att äta regelbundet, inte för mycket mjölkprodukter eller fiberprodukter på morgonen.
Det tar tyvärr ett bra tag att finna det som funkar för sin mage :)

2014-09-18 @ 17:11:17
Postat av: Rebecka

IBS: ät glutenfritt och laktosfritt! Undvik också stark mat och vitlök och sånt. Så till frukost passar qunioa och bovete utmärkt. Det kan dock skilja sig. Havre ska gå bra att äta, men det gör det inte för mig tyvärr.

2014-09-18 @ 17:49:10
Postat av: Fridah

Instämmer med Anonym, allt är olika för alla oss IBS-are! Jag kan till exempel inte äta fibrer eller fullkorn, men yoghurt och helt vanligt vitt bröd - som är en mardröm för många andra med IBS - funkar perfekt för mig på morgonen!

2014-09-20 @ 10:38:23
URL: http://indiepopochskit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0