Tisdagslista och tisdagsbilder.


Något
som gjorde dig glad
igår?
Att jag fick reda på att jag får skriva noveller som projektarbete och får jobba hemma lite grann. Att träffa mamma för wook-lunch och sedan spendera eftermiddagen hemma i köket och prata, peppa, dricka kusmité ur nya koppar, se på Sunes jul och sånt fint.


Humör just nu?
Mätt med huvudvärk men glad och längtansfull. Jul snart, åhåhåh!




Vad gjorde du klockan åtta på morgonen?
Låg i sängen, läste bloggar och lyssnade på det här.

Vad gjorde du för femton minuter sedan?
Slog mig ner här i soffan framför Svensson Svensson, julavsnittet med systern min. Vi sitter bland en massa tända ljus och några koppar té och myser. Bäst.


Vad du ser om du tittar till höger?
Min katt Charlie som ligger och ser alldeles för busig ut. Han vågar inte vara ute för han är rädd för vinden så då är han på konstant bus-humör här inne i stället.



Vad gör dig glad just nu?

Mina vänner som peppar mig med fina ord. Att allting kommer bli bra tillslut och att jag till helgen kommer ha det kalasmysigt med pepparkaksbak, småkusiner och en massa annat fint.


Hur vädret är hos dig just nu?
Mörkt, regnigt och lite blåsigt. Hoppas på snö.

Vad var det senaste du åt?
Ett päron.

Vilket mål på dagen tycker du bäst om?
Frukost eller mellanmål, så känns det just nu i alla fall.



Bästa glassmaken?
Har inte ätit glass sedan i somras faktiskt. Men då var det SIA päronglass som gällde.

Sover
du tungt?
Nja. Sover nog som lite vem som helst faktiskt.

Drömmer du mardrömmar?
Nej. Drömmer mer på dagen än på natten. Kan inte ens minnas när och vad jag drömde senast.


Hur många kuddar sover du med?
I min egen säng sover jag med fyra. Extra gos.

Snarkar du?
Nix. Konstigt eftersom resten av min familj gör det jämt.

Favoritkläder?

Mina mysigaste velour/sammets-tight, mina nya pyjamasbyxor, svarta klänningar och glitter.



Favoritgodis?
Upptäckte nyss Marabou Premium French Nougat, den var himla god alltså!

Höger-eller vänsterhänt?

Jag är högerhänt jag. Fast äter med vänster och har ganska lätt för att skriva med den också, om det skulle behövas.

Stjärntecken?

Våg! Och det märks.

Vad längtar du efter mest just nu?

Lyckorus, helgen, kramar från fina vänner och snö.

Listan har jag tagit från Flora. Puss
Bilder av mig.

Kommentarer
Postat av: DAISY

Jag dör så myisig blogg du har! döfina bilder och fin text, ååh en ny favorit.

2011-12-06 @ 22:24:43
URL: http://daisykewk.blogg.se/
Postat av: Lena

Så fint, Hannah!

2011-12-07 @ 09:27:33
URL: http://midnightcity.blogg.se/
Postat av: m.

Herregud vilken söt katt.

2011-12-07 @ 09:41:04
URL: http://an0rakcity.blogspot.com
Postat av: elin

på vilket sätt märks det att du är våg? jag har inte koll på egenskaperna hos de olika kärntecknena, så det vore kul att veta :)

2011-12-07 @ 16:43:07
URL: http://elinochjosefins.blogg.se/
Postat av: madeleine

hej! jag undrar om du har nåt bra tips på ett fint bloggnamn. själv har du ju ett tokfint ett! kram :)

2011-12-07 @ 19:45:22
Postat av: Caroline

åh så fint.

2011-12-07 @ 19:46:27
URL: http://stillaminnyfikenhet.blogg.se/
Postat av: Nathalie Vetterlein

Du vilken underbart mysig blogg du har lyckats få till!

2011-12-07 @ 20:18:39
URL: http://vetterleins.blogg.se/
Postat av: Sandra

SV

speciellt märke.. jag har köpt dom på hedlandet som är ett lågprisvauhus :D

2011-12-07 @ 20:44:12
URL: http://frusandrasjoberg.blogg.se/
Postat av: JLund

På vilket sätt märker du avv att du är våg? :)

2011-12-28 @ 10:11:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0