om pirrande kärlek, snöfall och frusna fingrar.

söndag. och även fast det är första advent (magiskt) så tänker jag fortsätta med min kära söndagstradition! här kommer min vecka genom instagram. där finner ni mig som vanligt som hannahstone_. förövrigt finns det ett till ställe att finna mig på nuförtiden! jag har nämligen skaffat mig en tumblr för alla mina illustrationer! det är inget särskilt men vill ni ta er en titt: klicka här. 
 

i måndags dansade jag runt i förra årets decemberklänningar och var fylld av längtan. en favorit är mitt fodral i sammet som är ungefär det skönaste plagget jag vet. och åh, de bästa utav kvällar kan se ut som på bild två. te, pepparkaka och clementin framför en bra film med min älskade syster. i veckan såg vi the holiday och konstaterade att det förmodligen är den underbaraste filmen
som finns.
 
i veckan kom kylan på riktigt. jag drog min bästa polotröja ovan alla mina klädval och värmde öronen med min nya rea-fyndade basker. två guldpengar på hm. det kallar jag för fynd.
 
bland de bästa utav morgnar är dagarna jag vaknar bredvid honom. han som viskar godmorgon och värmer mig i sin famn där jag känner mig liten, att andas in hans varma doft och pussar honom på halsen är bland det bästa jag vet. så är han så fin gör i ordning mysigaste te-frukosten till mig också. kär.
 

i lördags vaknade jag upp efter en kalasfin kväll hemma hos bästa caroline, och vi båda log lyckliga över den första snön som
låg som ett puder över alla hustak. sedan kröp vi upp i våra bästa pyjamasar och tittade på julkallendern. det får man inte missa, tycker vi!
 

på kvällen åkte jag och benjamin hem till bästa elsa och elvira för en dubbeldejt. vad passar bättre den första december än julbak, love actually och glögg? jag åt årets första lussekatt och kysste favoriten i snöfall på vägen hem.
 

i dag vaknade jag av snöplogen, drog upp rullgardinen och utbriste ett åh och ett wow. så galet mycket snö som fallit under natten! hela min by är som ett magiskt vinterland, något jag bara kunnat drömma om. jag och benjamin spenderade vår för middag med kattmys samt nostalgiavsnitt av jul på junibacken och barnen i bullerbyn.


sedan for vi mot lund tillsammans med familjen min för att gå på julskyltning, äta brända mandlar, höra körsång och fika. det var
så himlans himlans kallt men också så himlans himlans mysigt. och inte ännu har snön slutat falla och inte ännu har han tröttnat på mig. det är december, jag är kär och julen är alldeles nära. ha det fint! puss
fotografi: jag

Kommentarer
Postat av: Sanna

Åh, blir helt varm i hjärtat när du är lycklig! Massa varma december kramar till dig!

2012-12-02 @ 22:22:51
Postat av: Elina

åhhhh ni är så otroligt fina ihop! blir så glad när jag läser om er <3

2012-12-02 @ 22:34:50
URL: http://elinajohansson.blogg.se
Postat av: R

Va snygg han va! Man får grattulera ;) GRATTIS!!

2012-12-02 @ 23:24:18
Postat av: Gry Sol

Du är så snygg. Blir glad att du verkar vara så lycklig

2012-12-02 @ 23:46:25
URL: http://litensol.devote.se
Postat av: Ebba

Hur skulle någon kunna tröttna på dig Hannah? Vilka fina illustrationer förresten!

2012-12-03 @ 07:03:35
Postat av: Benedikte

Åh självklart ska jag följa dig på tumblr. Vill inte missa någon ny illustration av dig! Vad duktig du är och fin!

2012-12-03 @ 08:21:31
URL: http://Benedikte.blogg.se
Postat av: Emilia

åh så himla fint!

2012-12-03 @ 09:08:41
URL: http://eewmiliaa.blogg.se
Postat av: anne marte

nydelige Bilder!
virket som en deilig uke :)

2012-12-03 @ 09:10:06
Postat av: lisa

så underbart! :)

2012-12-03 @ 11:35:15
URL: http://popflickan.blogg.se
Postat av: Linn Bank

Din blogg är så inspirerande! Tack!!

2012-12-03 @ 18:25:26
URL: http://linnbank.blogg.se/
Postat av: nathalie.

din instagram må vara den finaste.

2012-12-04 @ 11:07:43
URL: http://conscious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0