Ni är så himla fina hela högen.

Vad/ var får du inspiration från? När det kommer till att blogga, fota och andra liknande saker alltså.
Jag kan nog inspireras av det mesta men främst från fina fotografier, som finns på bloggar, instagram och flickr samt i tidningar och från musik.

Hur länge har du varit intresserad av fotografering?
Jag har nog alltid varit intresserad men jag började först fotografera med systemkamera hösten 2008, då jag upptäckte det här med bloggar och startade min första egna.

Om du kunde förbise din ätstörning, vilken sötsak faller dig bäst i smaken då?
Frukt är väl en söt sak egentligen? Fast om inte det räknas så säger jag sällan nej till en riktigt god chokladbit. Gärna mörk med nötter eller fransk nougat.

Godaste teblandningen?
Fick smaka champangeté hemma hos en fin vän i förra veckan och det var nog bland de godaste téer jag har druckigt. Champange smak är min grej alltså!

Vad åt du till frukost i dag?
Jag åt havregrynsgröt med äpple, kanel, russin och mjölk!

Tumblr_le9tidykhy1qedlvdo1_500_large_large

Hur många gånger kan du få panik över mat per dag?
Det varierar väldigt mycket på grund av olika förutsättningar men vissa dagar kan varje måltid bli ett problem, men vissa dagar inga alls.


Läser du Kenzas och Blondinbellas bloggar och vad tycker du om dem?
Nej jag läser faktiskt inte dem så därför kan jag inte riktigt säga vad jag tycker. De verkar som härliga tjejer dock!

Vilka tre bloggar tycker du bäst om?
Niotillfem, Elsa Billgren och Flora.

Vad är det värsta/bästa som kan hända på en dag?
Rent allmänt så är det väl död och lyckorrus som är det värsta/bästa som kan hända men om du menar i mitt liv just nu, med ätstörningarna och allt så måste jag svara panikångest som värst och att känna riktig glädje och hopp det bästa!

Hur gör du för att orka med dagar som känns grå?
Jag försöker att göra saker som får mig att bli glad. Som att titta på New Girl eller Modern Family, mysa, prata med mina vänner eller träna.

Vad tipsar du om att göra när man vill gå ner i vikt, träna mycket och så vidare, men är rädd att komma in i den onda cirklen och bli nojig allternativ sjuk?
Om man vill gå ner i vikt tycker jag man ska ordentligt(!) tänka igenom varför, för vems skull och om och i så fall hur det skulle göra en lyckligare? Sedan tycker jag man ska prata med någon, som skolsyster eller mamma/pappa som kan hålla ett öga på en och sedan är det bästa att äta sunt och regelbundet och lägga till en hälsosam nivå på den typen av träning som man tycker är kul!

Hur lägger du in dina iPhonebilder på bloggen? Använder du något program?
Jag lägger in dem precis som vanliga bilder, inga konstigheter med det. Det är bara att lägga in dem i en map på datorn och ladda upp.

Tumblr_lz07treqc31qzbdsao1_500_large

Vad hände på festen i lördags?
Jag kände redan från början att det skulle bli fel. Och det var inte maten utan även utav andra anledningar också. Jag klarade inte av situationen helt enkelt. Var tvungen att åka hem.

Jag undrar hur det kommer sig att du inte visat mer stil och kläder på din blogg förut, eller varför du inte gör det mer nu? Du verkar ha en väldigt bra känsla för mode och verkar ha din egen stil!
Jag ha aldrig riktigt känt mig säker nog på min egen stil. Visst har jag alltid varit intresserad men det har inte varit det som jag i första hand prioriterat på bloggen. Men tack, åh tack! Jag måste erkänna att jag känner mig väldigt pepp att visa mer stil och klädval i fortsättningen.

När hittade du den klädstilen som är du?
Jag vet inte om jag har hittat den klädstilen som är jag riktigt ännu men jag antar att nu, när jag under de senaste månaderna varit tvungen att fokusera på bara mig så har sånt som är jag blivit mer och mer klarare för mig.

Är du modeintresserad och hur mycket?
Jag är nog väldigt mycket mer modeintresserad än var man tror. Tycker om att ha koll på trenderna, även fast jag sällan följer dom.

Vilken är din favorittidning?
Det måste vara svenska ELLE.

Hur ser din sportlovsdröm ut?
I morgon åker jag, mamma och syster till min mormor och morfar för att secondhandshoppa, promenera i skogen, mysa och bara koppla av. Det är faktiskt som rena drömmen för mig.

Hur träffar du helst dina vänner?
På ett mysigt litet fik är ju allra finast. Sitta i mysiga fåtöljer, prata och sippra kaffe ur fina koppar är hur mysigt som helst.

Tumblr_ly9yi7a0bj1qi1jrno1_500_large

Om du drabbas av panik, hur beter du dig då? Vad händer med dig? (om du nu får panik, t.ex. av ätstörningarna)
Att jag lider av panikångestattacker är något som jag inte har några problem med att berätta för folk men när det gäller hur dem går till är det lite mer känsligt tyvärr. Just därför vill jag inte ge någon exakt beskrivning om vad som händer när det sker. Kort sagt så blir jag alldeles skakig i kroppen, det blir väldigt mycket tårar, dumma och jag får exhalera för att få någon luft i mig. Mer än så vill jag inte berätta. Det här med panikångest är en väldigt läskig sak och säkert de mest hemska som någonsin har hänt mig.

Vet du nåt bra ställe man kan köpa fina dagböcker?
Jag vet tyvärr inga exakta ställen där man kan hitta lite extra fina dagböcker. Själv skriver jag i en enkel moleskine-dagbok som köptes på en vanlig bokhandel.

Vart och hur pluggar du bäst?
Vid skrivbordet i mitt rum, med låg musik och med lite ljus runt om mig för stämningens skull.

Skulle du kunna visa i ett inlägg hur man gör en sån header som du har?
Jag har sagt det många gånger förut men det är inget och visa. Jag använder bokstavsverktyget i photoshop cs5 och det är inte mer än att klicka som man behöver göra. Vill du ha en vidare beskrivning så maila!

Jag undrar vad det var som blev vändpunkten för dig, var det du som sökte hjälp eller var det någon anhörig som konfronterade dig?
Jag minns den där vändpunkten så himla starkt. Jag hade blivit så sliten och trött på livet att jag bara såg förbi vardagarna och längtade till de mer speciella dagarna. Som när jag skulle se premiärbio och sova på en kompis hotell till exempel. Den kvällen orkade jag knappt stå upp för jag var så energilös och kvällen efter insåg jag hur lite kul jag egentligen hade det i livet och grät. Då komm mamma in till mig, tröstade och konfronterade problemet. Då insåg jag för första gången att det livet jag levde var inte det optimala.

Du har så fin blogg, älskar dina noveller!! Jag kommer inte på någon fråga just nu, men kan inte du göra ett sådant inlägg när du lägger upp bilder från tex wehearit och skriver små rader under? Kategorin kan tex vara: I sommar vill jag......

Åh, tack tusen tack fina du! Ni är så himla fina allihopa. Ett sådant inlägg, som jag förövrigt kallar "drömvärld" (därav kategorin) kommer snart! Puss

Tumblr_lxapfafpe91ql4n1go1_500_large

Min fråga är bara: vilka slags bloggar läser du ofta och vad tycker du om för musik?
Mina tre favoritbloggar nämnde jag ovan och jag tänkte faktiskt ta och göra ett inlägg med de bloggar jag läser snart så då ska ni få se! Musiken varierar från månad till månad men här har du min februari-lista.

Jag älskar verkligen dina noveller, undrar om du har någon på lager som vi skulle kunna få läsa?
Tack fina du! Tyvärr har jag inga på lager men om ni håller ut lite så ska jag se till att det inte dröjer för länge innan nästa kommer upp!

Vilka länder har du besökt? Jag föddes ju som sagt i singapore och har bott i japan under några år som liten. Under samma tid besökte jag även länder som Malaysia, Thailand och Indonesien. Under senare år har jag besökt de flesta länder i Europa samt Florida, USA.


Undrar också om du har någon film du verkligen har fastnat för, eller kanske en bok?

Film: "Julie and Julia". Bok: "Det är så logiskt alla fattar utom du" av Lisa Bjärbo.

Kikar du in på våra bloggar som läser din blogg?
Det är inte alltid jag har tid för det men när jag ser att en person med samma namn har kommenterat ofta så går jag för det mesta in och tittar. Ni har hemskt fina bloggar hela högen tycker jag!
[bilder: weheartit.com]

Kommentarer
Postat av: Malin Rosén

Starkt av dig att du kan va "öppen" med din ätstörning. Det hjälpte mig till stor del att bli frisk. Våga vara ärlig och erkänna för sig själv att man faktiskt är sjuk. Du är grym! Tror på dig. Kämpa vidare.

2012-02-22 @ 08:02:08
URL: http://vinnarbilder.blogspot.com/
Postat av: Thea L. Jørgensen

Så himla fint! Du er så flink! :D

2012-02-22 @ 08:17:59
URL: http://magazine.trendsales.no/blogs/tlovise
Postat av: Benedikte

Hej Hannah! Jag älskar din blogg och tycker du är så himla fin! Här tittar jag in vare dag och det är min riktiga favorit! :) jag har ett litet filmtips till dig som du kanske skulle gilla. Det var ett tag sen jag såg den men den heter "Hannah med h" vilket är lite kul. I och för sig är boken bättre men att se film på lovet med tekoppen i handen kan va så himla mysigt! Ha en bra dag! Kram <3

2012-02-22 @ 10:07:29
Postat av: ett nio nio fem

Panikångest är så himla hemskt. Har gått igenom alldeles för många såna attacker, jag är så glad att det blivit bättre på senaste tiden och hoppas att det börjar glesna ut för dig och att du snart slipper dom... Kram.

2012-02-22 @ 11:25:26
URL: http://ettnioniofem.webblogg.se/
Postat av: Eva

du har en underbar blogg och du ger väldigt mycket inspiration! :)

2012-02-22 @ 13:48:40
URL: http://evajosefina.devote.se
Postat av: Emma

Älska kaninen i kopp-bilden! Superfin!

2012-02-26 @ 00:36:52
URL: http://emmaasphotos.blogg.se/
Postat av: rebecca

älskar din blogg! får mig att känna att jag inte är ensam i ångestjungeln

2012-02-26 @ 10:46:29
URL: http://rebeccalowgren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0