Hurts like heaven.

Svar del 1 - Om lite allt möjligt:

Hur många läsare har du ca om dagen? Har inte riktigt uppfattat hur stor din blogg är?
Det varierar mellan 300 – 600 unika besökare/dag ungefär. Och nej, jag förvånas varje dag över hur många fina personer det faktiskt är som tittar in här. Måste passa på att tacka så hemskt mycket för det, ni gör mig så himla glad!

Skulle du kunna tänka dig att t ex ta en fika med en läsare?
Absolut! Vore hur trevligt som helst, älskar ju caféhäng vetni.

Vad går du för linje på gymnasiet?
Jag går medialinjen. Värt att veta är att jag går med inriktning journalistisk nu i tvåan och med designprofil i trean.

Vad gick du ut med för poäng i nian?
Har faktiskt ingen aning. Gick på en montessorriskola där vi hade omdömen i stället för betyg.

Hur tror du att andra uppfattar dig?
En svår fråga men jag får ofta höra att jag är rolig, väldigt mycket drömmare, trevlig, mysig och påhittig och det tror jag kan stämma ganska bra faktiskt.

Vart i landet är det du bor egentligen hehe inte i Stockholm eller?
Nej inte i stockholm. Bor i skåne faktiskt, i en liten by utanför Lund.

Kan inte du göra en videoblogg eller bara en video där du säger typ: hej jag är kul eller nåt så att man får höra din röst? Undrar verkligen hur du låter haha konstigt nog...
Jo men visst kan jag göra det! Har funderat på det en del och om det intresserar många så kan jag nog ta tag i det ganska snart!

Har du stor kompiskrets?
Jag har en stor kompiskrets, absolut. Men däremot är det inte många utav dem som umgås med varandra.

Känns som att du läser mycket. Du kanske inte alls gör det med det är i allaf all så jag har upfattat dig! Och i sånna fall har du några superböcker man bara måste läsa? Jag läser tyvärr alldeles för sällan och har därför ingen riktig superbok att rekommendera. Däremot älskar jag känslan av att ha läst en världsfin bok och just nu läser jag den här som verkar väldans bra. Lovar att berätta om den när jag är klar.

Känner du dig ofta ensam?
Eftersom jag är inne i en jobbig period nu kan tonnårstankarna vända sig så att jag i bland kan känna mig så  ensam, även fast jag har universums bästa personer runt om mig. Men det är inte ofta, som tur är.

Känner du dig ofta utanför?
Nej.

Har du en allra allra bästa vän?
Jag har tur för jag har många bästa vänner varav alla är olika nära i olika perioder. Tycker så himla mycket om mina vänner.

Vad gillar du för musik?
Jag tycker bäst om lite lugnare musik, den som i bland kan kännas lite magisk. Som Bon Iver och bästa Coldplay till exempel.

Vad går du för program på gymnasiet?
Media!

Hur tror du att ditt liv kommer se ut om tio år? Om tio år är jag 27, bor i en fin lägenhet i en stad någonstans i sverige, med vita väggar, högt till tak, kakelugn och breda fönsterkarmar. Har kanske precis kommit hem från några år utomlands. Har ett jobb jag älskar, pojkvän och förhoppningsvis skriver jag fortfarande här, i min kaffevärld.



Skulle du kunna tänka dig att träffa en läsare? Absolut! Vore väldans trevligt.



hej! Kan inte du göra ett inlägg för saker du tycker om? Det är redan på gång.

Och så skulle jag vilja veta hur gammal du är? Fyllde sjutton den 28 september.



Var är och när du född? 1994 fick pappa ett erbjudande om att flytta till Singapore med jobbet. Min gravida mamma flyttade med och där föddes jag!



Gillar du att resa? Berätta om en plats du helst av allt skulle vilja besöka? Jag älskar att resa, det är bland det bästa jag vet.

Har du någon gång varit kär?
Bara lite småförälskad. Men aldrig kär påriktigt.

Favorit affärer? Monki, HM, Zara, Topshop är mina svenska favoriter!



Har du någon bästa vän? Har en hel drös nära vänner som står olika nära i olika perioder men skulle inte vilja peka ut någon som en absolut bästa vän.



Vilket program går du på gymnasiet? Media!

 


Har du haft en pojkvän eller är du oskuld? Jag har inte haft någon pojkvän eller ett seriöst förhållande ännu.


Vad vill du bli när du blir stor? Åh, allra helst skulle jag vilja jobba med radio men sånt är ju ganska svårt att få en stabil inkomst på. Så kanske copywriter eller redaktör på en tidning hade varit något för mig.


Vilken är din favoritartist? Kan inte du länka din spotifylista? tJag håller just nu på med en ny spellista för januari, när jag är färdig ska jag absolut dela med mig av den! Så  länge hittar ni mig här på spotify. Favoritartist varierar men Bon Iver och Coldplay är nog mina bästa.



Vad vill du göra när du blir äldre? Precis som jag skrev ovan vill jag helst jobba med radio, tycker det verkar himla mysigt att sippra kaffe och prata om viktigheter och nonsens, dessutom tycker jag att det är ett väldigt intressant sätt att nå ut till folk på, rakt på sak och man kan i princip säga vad man vill. Men eftersom det inte är något som ger särskillt stor inkomst så har jag andra fina förslag som Journalist eller Copywriter i tankarna.



Brukar du fika med dina vänner? Jag älskar caféhäng och även fast det inte blir så ofta älskar jag att ta en liten fikapaus med mina vänner, absolut!



Favorit film? Julie and Julia, The Holiday, det mesta med Harry Potter är några favoriter, ska göra ett helt inlägg om film en vacker dag.



Har du bra betyg? Medelmåttiga. Med tanke på vad som har hänt mig den senaste tiden har skolarbetet inte direkt vart mitt fokus.



Har du hållit på med någon sport eller liknande tidigare? Jag har tidigare paddlat och tävlat i kanot men slutade i våras på grund av skadad handled. Skrev lite om det här.



Hur gammal är din lillasyster? 13, fyller fjorton i mars.



Sedan undrar jag om du haft någon form av sommarjobb/extrajobb? Håller på att söka lite själv, kanske har du i så fall lite tips till hur man kan gå tillväga? Har aldrig haft något riktigt sommarjobb men till sommaren tänkte jag skaffa ett! Antagligen blir det att jobba i Hamn Caféet där jag bor. Är inte så bra på det där med sommarjobb och sådär men där jag bor kan man i alla fall söka genom kommunen. Kanske är det samma där du bor?



Favoritårstid? Tycker om sommar, december och mysmörker.



Om du fick välja en plats att bo på var som helst i världen, vilken skulle du välja? Tänker väldigt mycket på den fågan just nu då det inte är så lång tid kvar till det är dags för mig att bestämma vad jag ska göra efter studenten. Har kommit fram att London är spännande, älskvärt och lagom långt bort.



Favoritstad? Av alla är det nog London.  I Sverige tycker jag Göteborg är himla härligt.



Mer svar är på gång. Ha det fint! Puss

 


Kommentarer
Postat av: henrietta

åh! jag gick på en waldorfskola och vi fick också omdömen hehe. Inte ofta man hör andra som haft likadant!

2012-01-08 @ 21:58:42
URL: http://omhenrietta.blogg.se/
Postat av: hanna

Angående det där med "fika-med-läsare"-frågan så hade det varit en kul grej, ifall du skulle vilja.. :)

2012-01-08 @ 22:49:11
URL: http://somprickenoveri.blogg.se/
Postat av: Liiitza

En sån fin blogg du har! Kram på dig :)

2012-01-09 @ 01:01:05
URL: http://www.liiitza.blogspot.com
Postat av: Amanda

Kul att få veta lite mer om dig Hannah! Men vad menas med en montisoriskola? Hur var det att gå på en sådan?

2012-01-09 @ 18:37:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0