fast än jag är långt borta hör jag havets vågor rulla in.


är förkyld. dricker kopiösa mängder te och lyssnar på jenny jägerfälds sommarprat i P1. läser bok efter bok och bläddrar i stora mumin-boken. dagdrömmer. (för jag kan inte hålla mig borta från framtidsdrömmar om att bli författare som jägerfäld, eller illustrera lika fina figurer som tove jansson.) tar en eftermiddagspromenad längs strandkanten med mamma och plockar snäckor som jag sparar i en liten loppis-fyndad glasskål.

när jag är sjuk så är det som om tiden stannar. jag tänker att jag inte lever då, att livet fortsätter när jag är frisk. jag låter tiden gå, flyter med och längtar tills då jag frisknar till så att jag kan leva igen. men när jag tänker efter så inser jag att livet är himlans fint ändå. fastän näsan rinner och huvudet dunkar. för tänk att man kan ha en utav sina bästa sommardagar fast man bara flyter med tiden och gör sådant som att plocka snäckor, dricka té och drömma omkring i sitt sommarparadis.
fotografi: jag

Kommentarer
Postat av: Thea Lovise

Åh, så fint! Jeg befinner meg i New Zealand for et år, og jeg tror dine bilder er det som får meg til å lengte mest hjem av alt! Skandinavia er noe helt unikt. Du får virkelig frem alt. Så fredfult, pent og ordentlig :) Du er flink Hannah! :)

2012-07-19 @ 08:46:24
URL: http://magazine.trendsales.no/blogs/tlovise
Postat av: Lena

Åh, så himla himla fint Hannah, alltihop.

2012-07-19 @ 09:32:47
URL: http://midnightcity.blogg.se
Postat av: Lotta

väldigt fint!

2012-07-19 @ 11:14:13
URL: http://enlitenlotta.blogg.se
Postat av: Anonym

Du är så duktig på att fota och skriva.

2012-07-24 @ 01:01:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0