om de där dagarna jag tog vara på.

måndag, sommarlov, lunch med en fin vän i stan och åh, (jag är så lycklig för att jag kan göra det nu. äta med en vän. känns stort på något vis) solen har värmt mig hela dagen och jag har nog aldrig kännt mig så sommareuforisk förut. en sådan dag som den här är, fast än jag inte gjort något vidare speciellt så himla fin och nu tänkte jag visa lite bilder från fler fina dagar som jag har varit med om på sistone. allt genom instagram där jag heter hannahstone_. 


en sommarfrukost. just denna morgon lyxade jag till vardagen lite extra med passion-och vaniljfil samt färska bär och müsli. samma dag åkte jag till särdals kvarn och köpte ett vitt té mest för förpackningens skull. men, det var faktiskt ett otroligt gott té. hallonsmak!


farmor har blivit sjuk. ett litet tag har hon varit på sjukhus och därför har jag fått åka och vattna blommorna i hennes hus medan hon är borta. när man gör sådant kan man passa på att öppna skåpen och spana på allt fint porslin hon har. kan tillägga att hon mår bra nu, min kära farmor och ska snart få åka hem igen. på andra bilden är charlie, min busiga katt som alltid ska ta min plats. hm.


det har varit en hel del småkyliga dagar den sista tiden. sådana som gör att man inte ligger i solstolen i bikini och läser utan slår sig ner på en filt och lutar sig mot ett träd (för att skydda sig mot virvellvinden) i stället. min nya monki-tröja har jag använt flitigt dessutom! på andra bilden ser ni min standard-frukost i stugan. ostsmörgås, lite fil och müsli samt té. 


som tidigare nämnt så besökte jag och några fina tjejer, närmare bestämt cajsa, caroline och hennes syster josefine kronovalls slott för att se laleh spela. förband var ed harcourt som är så sanslöst underskattad (lyssna snälla ni) och laleh själv var ju såklar helt magisk. åh


på kvällen sov vi över i carolines sommarstuga. dagen därpå åkte vi in till närmaste stad, simrishamn för att lunch och mysa i solen. det var en sådan fin stämning när vi kom dit. folket log i förmiddagssolen och jag förundrades över alla hus med pastellfärgade portar och rosor som klättrade uppåt tegelväggarna. ni vet ju hur jag älskar sånt.


plöttsligt öppnade sig skyn coh vi fick rusa in med våra kaffekoppar, tallrikar och vattenglas. vid fyra tiden kramades vi adjö och jag hoppade på bussen tillsammans med cajsa för att fara hemmåt till vår lilla by. väl hemma tog jag ett litet kort på hur jag såg ut den dagen. monki-tröjan, korallröd hm-klänning, mammas gamla väska och rayban-brillorna jag alltid bär med mig.


på lördagen tog jag lunch-tåget till båstad. som tidsfördriv hade jag fantastiska elsa billgrens sommarprat i öronen. väl framme mötte jag upp min familj och åkte till mina kusinvitaminer och drack kaffe. mjölken serverades i den sötaste mjölkkannan jag har sett. så fin!


och här är en halvbra bild på mig. i nya favorit-klänningen dansade jag omkring med min favoritkusin i kvällssolen. bild två visar min frukost från morgonen därpå. ostsmörgås, jordgubbar och lite müsli. det visade sig dock att jag inte alls var sugen på müsli den morgonen så jag gav bort yoghurt-skålen till pappa och åt en ny ostsmörgås i stället. de var nämligen extra lyxiga eftersom vi hade köpt brödet färskt på bageri samma morgon.


sedan fortsatte dagen med enkla bestyr. som att sortera bland alla snäckor som vi samlat på oss genom åren. på kvällen åkte vi hem till skåne igen. här ska vi bara vara i ett par dagar och då ska jag passa på att träffa några supersaknade vänner. fina sommardagar vankas! hoppas ni har det fint, det är ni värda. (glöm aldrig det!) puss
fotografier: jag

Kommentarer
Postat av: m.

Mycket fint. Jag gillar framförallt den sjätte bilden.

2012-07-23 @ 21:36:33
URL: http://an0rakcity.blogspot.com
Postat av: Elina

åh du är ju för vacker, älskar din monkitröja, den ser hur mysig ut som helst!

2012-07-23 @ 21:59:13
URL: http://julydreams.devote.se
Postat av: Jennie

vad heter boken som du läser?

Postat av: Helena

Så fantastiskt att det funkar att luncha med vänner, det är ju så mysigt!!! Och haha, min katt tar alltid min plats... Det gäller att kämpa om stolarna, typ ;D
Kram på dig fina!♥

2012-07-24 @ 08:54:00
URL: http://helenaantecknar.blogg.se
Postat av: Mia Olsen - ätstörd (Anorexia Nervosa)

åh... att kunna äta/fika ute med vänner och familj "bara sådär" är nog något jag saknar något enormt!
inte vågat/kunnat göra det på så många år pga min ätstörning... speciellt nu när alla uteserveringar har öppet känns det så tråkigt att bara gå där med känslan av att "jag kommer aldrig bli en av dem".
det gör faktiskt lite ont inom en, fast att det "bara" handlar om en kakbit och en kopp kaffe.

2012-07-24 @ 20:36:23
URL: http://marslammet.blogg.se
Postat av: anonyma amy

Jag går in på din blogg för att läsa fina texter och se fina bilder. Åh, vad vackert allt är. Jag vill vara som dig.
Faktiskt. Du är min förebild och jag "älskar" dig,
låt mig vara dig för en dag. Jag skulle vara fin. Men framför allt skulle använda min fantastiska författarhjärna och skriva en hel bok. Jag skulle fotografera omslaget på den. Jag skulle få pengar för den. Jag skulle bli populär. För du är så talangfull att jag inte vet vad jag ska göra. Åh. Det är vad jag tycker i alla fall. Det är alldeles för mycket att begära, men jag önskar - bara önskar - att vi skulle träffa varandra. Vi skulle lättsamt prata. Vi skulle bestämma att vi ville träffas igen. Vi skulle bli bästa vänner. Vi skulle skriva. Vi skulle fotografera varandra. Vi skulle skratta. Vi skulle dricka te ur fina muggar. Vi skulle måla. Vi skulle läsa. Vi skulle prata om allt möjligt. Vi skulle ge/köpa/göra presenter till varandra. Vi skulle kunna dela våra problem. Vi skulle hjälpas åt. Vi skulle dela äventyr tillsammans. Vi skulle resa. Vi skulle uppfylla våra drömmar. Vi skulle göra en massa annat.
Fantasier. Men jag vill att du ska veta att du är underbar. Vi känner förstås inte varandra, det är ju en hel del jag inte vet om dig, men du är bäst.

2012-07-24 @ 22:11:25
Postat av: hanna

du verkar läsa så bra böcker, kan du inte ge lite bra boktips för en helg i sommarstugan, njutandes i hängmattan av en bra bok? kram

2012-07-25 @ 20:55:01
Postat av: Melinda

Din hårfärg är fantastiskt fin! Är den naturlig eller har du färgat? Isåfall, vilken färg är det? :)

2012-07-30 @ 16:25:57
URL: http://meellee.blogg.se
Postat av: Ellan

Åh vad du är söt och fin! Och vad fina bilder! <3

2012-07-30 @ 17:35:43
Postat av: tove

gillar alla dina bilder!

2012-07-31 @ 17:38:44
URL: http://larssontove.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0