om ett hemligt paket, bärfika, rea-fynd och fina vänner.

det förvånar mig ofta hur fina bilderna kan bli via mobilkameran. jag som tycker om fotografering och sånt som är fint håller mig därför ofta uppdaterad på instagram. där heter jag hannahstone_ (fast än jag hellre skulle heta hannahellen om det inte redan var taget). nu tänkte jag visa lite vad som har hänt där den senaste tiden.


bland de få saker jag längtade hem till från spanien var nog min egen sköna säng något av det mest saknade. jag har
dessutom ett nytt påslakan som jag har stulit från sommarhuset som jag älskar så. på andra bilden ser ni mig i en snabb-komponerad vardagsklädsel på väg till stan.


frukosten gör sig så himla fin på instagram tycker jag. här äter jag davosgröt (yoghurt + havregryn som har fått stå över natten) med bär från trädgåden samt ett par små smörgåsar på hemmagjort kardemummabröd och klär mig i min bästa byxdress från hm. 


förra fredagen tog jag bussen till lund för att träffa fina linnea. på väg till busshållsplatsen öppnade sig plötsligt skyn och mina ben som inte kunde skyddas under paraplyet blev jätteblöta. 


väl inne i lund slog vi oss ner på st. jacobs för en världsmysig fika. är ni i lund så ska ni absolut gå dit. jag drack kaffe och åt en kardemummabulle som jag inte smakat på nästan ett år. andra bilden visar morgonen efter då jag blev alldeles varm i kroppen av att få se familjen njuta utav en av årets första ute-frukostar.


i söndags var jag på bärfika hos farmor för att fira hennes födelsedag. det bjöds på lite allt möjligt men för mig så blev det bär, mer bär och kaffe. jag träffade mina kusinvitaminer och njöt utav fint sälskap och värmande sol.


här om dagen var jag på en cykeltur! först besökte jag bibleoteket och lånade allt från skivor med laleh till tonnårsböcker, mumin och håkan konsert på dvd. därefter var jag på posten och hämtade ut ett spännande paket. det visade sig vara tre specialdesignade coca cola-flaskor som jag tydligen vunnit i någon tävling för någon månad sedan. så himla kul! min favorit är den randiga, givetvis. de ska aldrig drickas upp.


i tisdags fick jag frukostsälskap av min fina vän isabelle. därefter hade vi en helmysig förmiddag med harry potter-filmer innan det var dags för henne att ge sig av. på kvällen tränade jag friskis och svettis på stranden, tog ett kvällsdopp och åt hembakat bröd, plommon och macadamianötter som kvällsmål.


här är två bilder från min och carolines dunderfina lunch i onsdags. vi fick gratis kaffe på maten i världsfina koppar vilket givetvis gjorde mig hur glad som helst. och min bästa caroline var såklart lika snygg som vanligt.


som nämnt åt gick jag på bio och åt indiskt med josefin. det är galet vad glad jag blir av hennes sälskap. morgonen efter åt jag bär från vårat alldeles egna trädgårdsland till frukost. det är så fint att få gå ut i det daggvåta gräset och plocka de bär jag är sugen på. sommareufori.

här ser ni min nya rea-fyndade kjol från monki. den är lite lång men helt klart värd de fyra tiorna jag fick ge för den. på bild två syns boken från loppis till salong som jag så gärna önskar mig just nu. fulla av fin inspiration!

sommar sommar sommar och åh, vad det känns bra. ha det fint! puss
foto: jag
 

Kommentarer
Postat av: ellen

hej gud vad fint att jag hittade din blogg! av en ren slump hittade jag dig på instagram och trots att jag inte brukar följa helt okända människor där så kunde jag inte låta bli för jag gillade dina bilder så mycket! och nu - också av en ren slump - så hittade jag din blogg! du inspirerar med dina bilder! :)

2012-07-08 @ 23:40:37
URL: http://www.ellenfilippamaria.blogg.se
Postat av: HaNzA

Jag kan inte hitta dej på instagram??

Svar: jag heter hannahstone_, glöm inte understräcket! puss
Hannah.

2012-07-09 @ 23:58:11
URL: http://hanza.blogg.se
Postat av: jessica

dina sänglakan är så fina!!

2012-07-12 @ 10:47:51
URL: http://endlessdreams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0