sommarlov bland molnen.

det är kallt, regnigt och molningt. på förmiddagen åker jag på loppis-äventyr och fyndar en hel servis med blåa rosor  för en billig peng. jag dricker eftermiddagsté och läser en ny deckare i en knastrig korgstol på altanen. jag hör hur regnet smattrar mot plasttaket. dagdrömmer. på kvällen tar jag ett dopp i det sommarvarma havet och fryser i en blåvitrandig morgonrock bland sanddynorna på vägen hem. myser i ett täcke bland tända ljus och sappar mellan tv-kanalerna som mest visar os. det händer inte mycket här, i mitt lilla sommarparadis. men jag lever så himla mycket ändå. puss
fotografi: jag

Kommentarer
Postat av: HaNzA

Underbara ord !! Men är du alldeles själv i stugan ?

2012-07-29 @ 23:25:05
URL: http://hanza.blogg.se
Postat av: sara

åh, men vi bor ju så nära varandra. Var loppisfyndar man??? jag vet inte :(

2012-07-30 @ 19:48:19
URL: http://misssteinholtz.blogg.se
Postat av: en som gärna vill skriva av sig

jag måste bara fråga dig en sak. du verkar vara så himla stark och duktig på att sätta ord på hur du känner. har du någon gång haft en stark oro över framtiden att du inte vet vart du sak ta i vägen? jag har gått igenom en jobbig period i mitt liv just nu, och ska efter sommaren börja på en ny skola, i en helt ny klass. just nu vet jag inte alls med vilka jag kommer att hamna i samma klass som, men jag känner mig inte redo att lämna mina gamla klasskamrater. de har varit dem som har hjälpt mig mest under den senaste tiden, och det är tack vare dem som jag mår bättre just nu. de har funnits där dag som natt, i skolan och på fritiden. och att jag ska lämna dem är bland det svåraste jag kommer att göra, känns det som. känner du igen dig, att när du äntligen känt dig bättre tack vare din omgivning så måste du slitas därifrån och börja på nytt, när du precis har börjat må bra där du var från början?

Svar: hej fina du. förlåt för mitt sena svar. jag har inga bra ursäkter, så himlans dumt av mig.
jag har som du många gånger känt mig förvirrad på vad som ska hända i framtiden. i bland kan någon förändring plötsligt kännas så fel att det gör ont och att tankarna kan snurra alldeles för fort.
jag är säker på att dina fina vänner i din gamla klass kommer finnas kvar för dig. mitt bästa tips är att du ska försöka se din nya klass som en del utav ett nytt kapitel i ditt liv. ha det i tankarna och låt de problem som du tidigare har haft vara ett slutet kapitel. i höst kommer jag tillbaka till skolan och ska börja äta vanlig skolmat igen. jag ska börja vara på alla lektioner och ja - precis som du - börja om litegrann. det känns klurigt men om jag tänker på det som ett nytt kapitel i mitt liv så känns det snarare som ett äventyr än som en jobbighet. kanske hjälper det för dig med att tänka så?

om du har fler frågor eller bara vill skriva av dig lite får du mer än gärna maila mig. [email protected] är min adress. tusen varma kramar till dig!
Hannah.

2012-07-31 @ 01:56:54
Postat av: Annas

Saknar verkligen dina noveller! Hoppas du fortfarande skriver :)

2012-07-31 @ 06:15:48
Postat av: H

fina fina du, dina ord gör mig varm inombords

2012-07-31 @ 11:32:31
URL: http://illustration.webblogg.se
Postat av: Nora

Men, mitt favorit té ju!

2012-07-31 @ 20:25:01
URL: http://norasblogg.wordpress.com
Postat av: Kajsa

Du skriver så fint! Tycker du verkar vara en otroligt stark person. Blir verkligen inspirerad av dig. Fortsätt precis som du gör!

2012-08-01 @ 13:59:41
URL: http://mybigamerica.blogg.se
Postat av: lisa

låter underbart!

2012-08-15 @ 23:06:02
URL: http://popflickan.blogg.se
Postat av: samovaren

åh, sommerlig bilde. og clippers te er den beste!

2012-08-16 @ 14:33:16
URL: http://samovaren.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0