För ni är bland det finaste jag vet.

När fyller du år och hur gammal blir du? Jag fyller den 28 september och då blir jag 18!

Vart kommer alla muminmuggar i från? Förlåt för dåligt svar på denna frågan! Alla mina muminmuggar är köpta på Ittalla.

Om du var tvungen att vara någon annan, vem hade du velat vara? Svår fråga! Kanske Elsa Billgren? Hon verkar så himla glad och possitiv, tillfreds med sig själv och sitt liv och dessutom har hon ett superkul jobb!

Spelar du något instrument? Kan några acord på både gitarr och piano men inte mer än så.

Vad tycker du om Twilightfilmerna och böckerna? Är inget stort fan direkt. Har inte läst en enda av böckerna men har sett filmerna och tyckt att de var bra.

Tumblr_m0blp0p3gv1qipu41o1_500_large


Vad röstar du på inom politik? Åh, jag har alldeles för dålig koll på vad de olika pariterna står för men till hösten fyller jag arton och får rösta så jag ska se till att skaffa mig lite mer koll tills dess.

Vill du gifta dig i framtiden? Jag vet faktiskt inte om det någonsin kommer kännas behövligt men det är ju en väldigt fin tradition så varför inte?

Vad skulle dina barn heta om du får några och du lät din man välja namnen? Har alltid tänkt mig namn som Ellen, Moa och Linn på flickor och Emil och Oscar på pojkar men nu när jag tänker efter så är jag inte säker.

Om du var tvungen att antingen sitta i fängelse för minst 5 år eller äta upp ditt husdjur, vad hade du valt? Fängelse!

Har du någon speciell förebild? Der finns ingen speciell person men däremot har jag en vision i huvudet om en person som jag skulle vilja vara. En bättre version av mig själv som jag strtävar efter.

Har du din mens som vanligt eller har den slutat komma? På grund av mina problem med maten så har jag inte haft mens på alldeles för länge.

Tumblr_lt130qjw9y1qd0pkno1_500_large


Vad gör du när du behöver peppa dig själv om du är lite nere? Läser mina alla de fantastiskt fina ord och kommentare som ni lämnar här på bloggen, pratar med mamma eller tittar på ett avsnitt av någon favoritserie. Mitt allra bästa tips är att skriva en lista på sånt som man tycker om/sånt som är fint som du kan läsa var gång du är på botten.

Om du var tvungen att färga håret i en färg som anses mer färgglad än andra färger, tänker på t.ex. rosa eller kornblå. vilken färg hade det varit? Åh, vad jobbigt det skulle vara! Men i så fall så hade bubbelgummsrosa varit lite häftigt!

Har du nåt tips på affärer som säljer bra jeans, eller där du köpt några snygga jeans? Jag är på jakt efter svarta med hög midja och ett par ljusa utsvängda jeans men hittar aldrig, svår fråga kanske men vem vet? Du inspirerar mig jättemycket och jag älskar att läsa din fina blogg. Tusen tack fina du! Det är helt otroligt vad glad jag kan bli över era fina ord! Jag använde väldigt sällan jeans men om jag skulle vilja ha så skulle jag kolla på JC eller någon märkesbutik. På Spirit Stores finns det alltid snygga jeans tycker jag!

Vilken är din favorit högtid, typ jul, födelsedag, påsk? Julen! Utan tvekan den bästa högtid jag vet!

I vilket program redigerar du dina bilder? Photoshop CS4.

Tumblr_ln9p9eqwbo1qbqckeo1_500_large



Vad tycker du om affären Monki? På monki kan jag både hitta riktiga fynd, en av mina bästa klänningar är därifrån men också kläder som är underliga och till och med lite fula, trots det är det en favorit! En rolig affär med andra ord.

Som jag har förstått det bor du i en liten by utanför Lund? Hur är det att bo där, på ett litet ställe alltså? Har du drömmar om att flytta till storstan? Det stämmer. Och även om kollektivtrafiken hit är extremt dålig så är det så himla skönt att komma ut hit och verkligen kunna slappna av från allt storstadsbuller. Men när jag flyttar hemmifrån kommer det absolut bli till en storstad. Det är där saker och ting händer ju!

Umgås du mycket med din syster? Jag och min syster har en fin relation men det är alldeles för sällan vi hittar på saker tillsammans. Synd.

När kommer videon fina du? Åh, jag tänker på att göra ett videoinlägg mest hela tiden men jag tycks aldrig få tid till det! Men jag tänker på det och lovar att det inte dröjer allt för länge innan ni hör från mig på riktigt!

Vart praoade du någonstans? Om du tänker på när vi hade praktik i höstas så praoade jag inte, på grund av mitt tillstånd så att säga. I stället skrev jag en novellsamling till min journalistik-grupp.

Favoritdjur? Katt, för att jag älskar mina katter och kanin, för att det inte finns något sötare.

13_large



Gillar du kaffe när ditt namn på bloggen är coffeeworld?
Jag är inte beroende men kaffe är något av det bästa man kan dricka, absolut!

Spelar du något instrument? Kan några acord på både gitarr och piano men inte mer än så.

Gillar du att sjunga? Åh, ja mycket.

Gillar du att sy? Typ egna kläder? Jag har tyvärr ett alldeles för dåligt tålamod för att sy ett helt plagg men däremot gillar jag att rita dem och fundera och designa. Önskar jag hade lite mer lust och tid för att sy dem också.

Hjälper det att blogga om dina ätstörningar, mår du bättre av att skriva om det?
Så fort något känns underligt, jobbigt och svårt men som jag inte riktigt kan sätta fingret på så skriver jag om det. Det är som en slags terapi för mig och att sedan få låta en del av orden komma ut på bloggen gör att det känns ännu lättare. Framför allt är det som en genväg för att låta mina vänner veta hur jag mår utan att jag själv ska behöva ta upp det. Så ja, absolut.

Kan du länka dina favorit flickr-sidor? Absolut! Ska göra ett inlägg med lite flickr-favoriter snart!

Tumblr_ly3pxos2qz1qd7i6uo1_500_large


Kan du vise noen av veskene dine? Jag har faktiskt inte så många märkvärdiga väskor. Dock har jag en hel hög finfina tygpåsar som kanske skulle vara kul att se?

Gillar du att laga mat och baka eller var det mer innan dina problem? Jag har alltid tyckt om att laga mat och har gjort det från och till. Nu har jag med lite hjälp kommit fram till att måltiderna blir så mycket lättare om jag har varit med och lagat så numera hjälper jag till väldigt mycket. I kväll gjorde jag italiensk lax till familjen som uppskattades mycket!

Vad menas med en montesoriskola? Det finns något som heter montissorripedagogiken som lite mer korrekt kan beskriva vad som menas men jag definierar det som en liten skola, utan läxor eller lektioner där man jobbar med en planering över en fyra-veckors period. Ungefär.

Vad är det bästa ögonblicket / minnet i ditt liv? Har en hel del fina ögonblick som jag skulle vilja berätta om så det får bli ett helt inlägg med det någon dag. Om det intresserar?

Favoritblomma och favoritårstid? Prästkrage tycker jag är himlans fint och min bästa årstid måste nog vara sommar.

Gillar du Harry Potter? Absolut! En favorit!
[bildkälla]

Kommentarer
Postat av: Chitra

"Vad är det bästa ögonblicket / minnet i ditt liv? Har en hel del fina ögonblick som jag skulle vilja berätta om så det får bli ett helt inlägg med det någon dag. Om det intresserar?" - Det intresserar mig :D

2012-03-05 @ 23:21:59
URL: http://chitras.blogg.se/
Postat av: Olga

Du skriver så himla fint, ååhh!

2012-03-07 @ 08:46:49
URL: http://beyondthis.blogg.se/
Postat av: Thea L. Jørgensen

Åh, ja, vil veldig gjerne se dine tygpåsar! :D

2012-03-10 @ 19:03:51
URL: http://magazine.trendsales.no/blogs/tlovise
Postat av: Henrik Stigell

Grymma frågor&svar! :)

2012-03-13 @ 11:05:05
URL: http://www.henrik-stigell.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0