om rosa moln, paris och lyckliga dagar

torsdag. ibland är livet som ett tåg. det tuffar på till sina vanliga destinationer och låter mig stressa för att hinna med. så känns
det lite i dag. och när stressen når mig är drömmar bland det finaste botemedlet jag vet.  så därför är det i dag dags för fler utav
era drömmar. alldeles passande och himmelskt fina berättelser. åh. tusen tack för alla era magiska ord!

del två. 

Tumblr_mgyhkmhe2r1rvku4bo1_1280_large
♥ just nu drömmer jag om sol och värme,sena sommarkvällar,om en massa underbara klänningar som man kan bära till bara ben och oförglömliga resor som ska äga runt lite överallt på våran jord. sen till allt detta, ett enda stort leende!
 
♥ jag drömmer om att få ha mina älskade omkring mig. att känna mig trygg och att kunna vara mig själv. Jag drömmer om att få återförenas med mina bästa vänner och att få göra det vi alltid gjort, prata långt in på natten, skratta och kramas. jag drömmer om att känna mig helt säker i mig själv och att släppa prestationsångesten. att jag slutar bryr mig om vad andra tycker om mig. jag drömmer om sommaren och dess äventyr. frankrike-resor och moped-upptäcktsfärder. smultronpromenad och midnattsdopp. konserter med finaste vännerna och läsning med regnet smattrande mot rutan. just nu drömmer jag nog faktiskt mest om älskade, saknade sverige.
 
♥ jag drömmer om att bo i en mysig liten stuga i norge med fina stora fönster och en varm brasa i vardagsrummet, vara lycklig, leva på att skriva och att slippa tänka på utseende och press från andra hela tiden.
 
♥ att ta studenten så att jag kan flytta till new delhi.
 
♥ jag drömmer om london, om nästa helg. då går jag och mina närmsta barndomsvänner och min allra allra bästa vän omkring på gatorna i den engelska huvudstaden, dricker afternoon tea, fyndar nya favoritplagg, går på pub och diskuterar kommande äventyr. om 9 dagar åker vi och peppen är så hög att jag inte vet vart jag ska ta vägen.
 
♥ jag drömmer om vårsol, att bli fnitterförälskad, att komma in på den utbildning jag vill och flytta iväg till en annan stad och bli någon annan. 
 
♥ jag drömmer om att bo i ett gulligt litet hus, ett rött med vita knutar helst. och så ska jag ha spetsgardiner och pelargoner i fönster. jag vill helst av allt bo nära göteborg och jobba som sjuksköterska på drottning silvias barnsjukhus. på fritiden vill jag hinna göra det jag tycker om som att skriva, läsa (massor och återigen massor av böcker), umgås med alla jag tycker om, fotografera allt vackert som kommer i min väg och bara må bra. vi får se om ett antal år, kanske lever jag precis såhär då.

Tumblr_medzpj5v1v1qcfavoo1_500_large
 
♥ åh, framtidsdrömmar. det finns så mycket fin man vill göra, och jag skriver jämt nya listor med saker jag vill göra och ha. en av dem är att bo i ett vitt, stort hus med min familj - man och två barn, på baksidan vill jag ha en damm där man kan åka skridskor på vintern sådär som i skönheten och odjuret. åh!
 
♥ idag drömmer jag om att bry mig mindre om skolan, inte sluta bry mig helt. men att inte hänga upp mitt liv på den. ha världens roligaste gymnasietid med mina vänner, sedan flytta utomlands något år efter studenten för att efter det plugga reklam på berghs här i stockholm. det skulle vara fint.
 
♥ jag drömmer om paris & london. om ett liv där jag får bestämma vad jag vill göra. ett liv utan ångest & utan en massa måsten. utan att känna mig tvingad. drömmer om äkta engelskt teé ur vackra teékoppar, fina fotografier & att lära känna nya, underbara människor av alla sorter. 
 
♥ just nu drömmer jag mig bort mest hela tiden. allt för att slippa nuet och allt som hänt tidigare. drömmer om egen lägenhet med badkar och balkong. drömmer om ett liv utan denna ständigt återkommande ångest. drömmer om att bli fri från den kärlek som varje dag gör allt lite svårare. fri från smärtan av alla ord som aldrig borde blivit sagda. jag drömmer om en ljus framtid. drömmer om ett friare liv. där jag vågar stå upp för mig själv. vågar existera och kliva ut ur den bubbla jag levt i alldeles för länge nu.
 
♥ jeg drømmer om å få til alt jeg vil, og om å reise rundt i hele verden!
 
♥ jag drömmer om sommaren, att dagarna blir långa och att det är ljus om kvällen, så att vi kan sitta utomhus med en bok och en kopp te. och så drömmer jag om ett fint sommarjobb! 
 
♥ jag drömmer om äventyrliga, spontana resor, att studera utomlands, att bo och leva i en stad som jag älskar, att påbörja min resa mot att arbeta med mitt drömyrke men i den närmaste framtiden, ser jag mest fram emot mitt första år på gymnasiet. gör valet snart och åh, jag är så förväntansfull och pirrig.
 
Tumblr_mg7spvx83e1rlwcpto1_500_large
 
♥ jag drömmer om att bli fri. fri från den här skiten och att kunna rädda varenda människa som är på väg ner. på väg mot ett tillstånd där ingenting är värt längre. ingen mer ska få må såhär. det är min största dröm tror jag. alltså att förinta ätstörningar och andra psykiska problem.

♥ jag drömmer om att bli lycklig & nöjd med mig själv. jag drömmer om att möta en person som kan vara min bästavän + benefits liksom. för jag har kommit till att tro att monogami inte riktigt funkar i vår ålder är livrädd för stämplar som pojk/flickvän & allt det innebär, men jag vill ha någon jag kan prata med & älska med & kyssa & värma från insidan & ut, typ, jag drömmer om att sluta jävla-skit-gymnasiet så att livet kan börja någon gång. jag drömmer om att flytta till cambridge.
 
♥ jag drömmer om vår och värme, paris, vackra pojkar och små svalor, eviga sommarnätter, kyssar, jordgubbar, sandalett prydda fötter, sol och salt hav.
 
♥ åh! just nu drömmer jag mig bort till en egen lägenhet. en ny stad och nya människor. jag har börjat leta universitet och högskolor, även om jag bara går i tvåan. men drömma kan man alltid göra. jag sitter och drömmer mig bort till stora vita sovrum som jag kan gör om till hur jag vill. weheartit är just nu min favoritsida när det gäller drömmar och önskningar! åh vad jag vill flytta och skaffa något eget!
 
♥ jag drömmer om att åka fort i en bil utan tak på vägar jag aldrig någonsin befunnit mig på tidigare. lyssna på the sounds, blunda och sträcka upp armarna i vinden.
ph: weheartit.com

Kommentarer
Postat av: anna

man blir så inspirerad av alla dessa fina drömmar!

Postat av: Ebba

Extra roligt med din blogg är att det känns givande att läsa kommentarsfältet också! Jag menar, vi känns så lika allihopa. Gillar att skriva, drömma, dela med oss av tankar och fina ting. Det är så inspirerande!

2013-02-08 @ 17:59:43
Postat av: Jonna

Åh, instämmer med Ebba ovan!

2013-02-11 @ 10:32:38
URL: http://casajonna.devote.se
Postat av: lisa

så himla fint!

2013-02-14 @ 12:45:43
URL: http://popflickan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0