du är du och jag, jag kommer alltid vara jag.

att vintern är inte över än tycker jag i bland kan för många kännas vemodigt. men nu tycker jag att det är
dags att börja peppa januari och februari, som faktiskt är två himlans fina månader. det är nu vi kan passa
på att vara inne, under täcket framför en bra film och en supervän vid vår sida. dricka miljoners koppar te
och vira halsduken några varv för mycket. här följer in lista på sådant som jag vill hitta på framöver:

4948025897_0772afdb69_z_large

jag villl ligga under täcket. liksom bo där och låta de bästa utav filmer fördriva min tid. har ni hört om
netflix? en månad är gratis och den månaden tycker jag är nu. hurra, hurra, hurra för gratis film!

Tumblr_luf2izoixm1qafc06o1_500_large

det finns ingen mat som passar så bra när det är kallt och grått som soppa. tänker pröva lite mer spännande
varianter, nya recept som jag aldrig provat förut. och så ska det självklart serveras i mitt finaste porslin
med ett gott, helst nybakat bröd till. kalas!

6641343745_17da80336b_z_large

noveller, brev, dagbok, listor, drömmar och mail. vintern är ordens månad och jag vill skriva mest hela
tiden. ni glömmer väl inte att jag finns på [email protected] om ni vill skriva av er lite? hjärtesorg
som lyckorus. jag finns här.

Tumblr_mam46ssbiv1r6gy68o1_500_large

så ska jag laga pankakor också. i mängder. för det tycker jag passar alldeles utmärkt såhär års! kan serveras
med höstens sparade syltburkar eller kanske med min, något underliga favorit: keso, banan och walnötter? 

Tumblr_lrqmavyeel1qgk0g0o1_500_large

kanske ordnar jag en brunch för mina vänner också. kanske snöar det just den dagen och kanske svimmar
jag av det lyckoruset som blir när ljusen värmer, vännerna skrattar och snön faller i takt med musiken. 

Tumblr_m0d8lwjwf71rpiq23o1_500_large

så vill jag besöka mängdvis av second hand-butiker också. är så himla sugen på det! vill helst av allt fynda
porslin, axelremsväskor och stora stickade tröjor men små söta rådjur som de ovan går också bra. åh!

Tumblr_m3begm3bsn1rv1zl7o1_500_large

jag blir bara mer och mer förälskad för varje vecka som går. trodde aldrig kärlek kunde vara såhär fint.
tillsammans med honom vill jag gå på bio, äta frukost på sängen, ha tvåmanna-spelkvällar och pussas.
massor.

Tumblr_lzydjd9ulq1qk8kygo1_500_large

nu är det böckernas tid! i alla fall för mig. härdanefter kommer man nog mest känna igen mig med en bok
framför nästan vart jag än går. finns få känslor som den när man fastnar i en riktigt bra berättelse.

Tumblr_m9ow0hkuyt1qhuq3ao1_500_large

sist men inte minst vill jag bära fina plagg. gärna mörka färger och fina kragar som tröjan ovan. men
stickade polotröjor och klänningar med rådjursmotiv går alldeles utmärkt det med! nu är vemodet borta.
jag känner på mig att det sista utav vintern kommer bli underbar. vad tror ni? ha det fint! puss

                                                                                                                                 ph: weheartit.com

Kommentarer
Postat av: TIDSTJUVEN

Så vackert.

2013-01-11 @ 13:51:52
URL: http://tidstjuven.com/
Postat av: HaNza

Så fint ! :)

2013-01-11 @ 16:21:31
URL: http://hanza.blogg.se
Postat av: Johanna

tack för att du hjälpte mig att inse att vintern faktiskt kan vara värd att se fram emot att njuta av trots att favvotiden julen är över.. Det är de små sakerna som gör det & nu har jag flera småsaker att förgylla snödagar med! :)
Tänkte bara kolla om du har nåra speciella boktips? har läst himlen börjar här, och den äger verkligen! Nån annan sån fin bok u tips vore inte helt fel! ;)
Ha det mer än finemang!

2013-01-11 @ 16:22:06
Postat av: Benedikte

ja åh netflix gratismånad är toppen!!

2013-01-11 @ 17:07:34
URL: http://benedikte.blogg.se
Postat av: jenny

åh vad fint! kan du inte dela med dig av lite sopprecept om du hittar några nya spännande?:) soppa är så gott ju!

2013-01-11 @ 17:16:52
URL: http://jennyhermansson.blogg.se
Postat av: S

tack för detta inlägget, jag börjar känna mig rastlös nu när julen och det mysiga som hör till den är över, men både januari och februari är ju faktiskt också vintermånader! Så än är det inte dags att lämna tjockekläderna inne, tack för att du håller the winter spirit uppe! :):) Detta behövde jag läsa.

2013-01-11 @ 18:35:51
Postat av: Lisa

fint inlägg som din fina blogg.

2013-01-11 @ 20:53:48
URL: http://popflickan.blogg.se
Postat av: R E B E C C A J O H N N Y S D O T T E R

ååh, vilka fina bestyr! Du är så underbar!

2013-01-11 @ 22:25:08
URL: http://rebeccajohnnysdotter.blogg.se
Postat av: Viktoria

Det låter underbart verkligen! Vilket inspirerande inlägg! Du har helt rätt - alla borde bli lite mer peppade på vackra januari och februari! :)

2013-01-11 @ 23:27:00
URL: http://hallonsplace.blogg.se/
Postat av: Ida

Tack för det här, behövdes verkligen!

2013-01-12 @ 12:42:35
URL: http://tradeskins.blogg.se
Postat av: elsa

Åhh vilka fina bokomslag! Vilken är den bredvid Neil Gaiman's bok, med ett hus på?

2013-01-13 @ 13:39:16
Postat av: Fanny

Det var en fin lista!

2013-02-23 @ 15:20:47
URL: http://fannylehmann.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0