om framtidsdrömmar, pluggstress och kärlekspirr.

frågelåda del 2.

Tumblr_mfkm7d4pkl1qeeqaho1_500_large
var har du köpt din underbara duffel? den köpte jag på topshop! 

vad är din favoritmaträtt? jag har ingen direkt favorit tyvärr. jag brukar tycka om olika rätter från säsong till säsong. just nu lagas det en väldans massa soppa hemma och det är ju galet gott! broccolli soppa tillexempel. åh! här om dagen blev jag serverad ugnspankaka med morötter och persillia hos benjamin. hur gott som helst med en klick keso till. tips!
 
vilka egenskaper tycker du bäst och sämst om med dig själv? jag har väldigt stor fantasi vilket hjälper mig ofta. det är en egenskap jag verkligen älskar! att jag har svårt för att beslut är något jag tycker mindre om. även fast jag jobbar på det ständigt kan det bli himla klurigt i balnd.
 
jag ska på skidresa till alperna, österrike, om några veckor, vilka är dina absolut bästa tips för en underbar skidsemester? vad roligt! du får ha det så himla bra. tre saker! ett. glömm inte extra vantar, en tjock tröja och en påse nötmix att ta med i backen. för man vill gärna inte frysa och vara hungrig mitt i äventyret. två. ta med kortlek också, så kan man sitta i utesetveringssol och spela medans dryckerna smakar och leenden utbyts. tre. fokusera på umgänget. att ni ska ha kul tillsammans. skratta, skämta, kramas, kasta snö. det är så himal mysigt att umgås på en resa som denna. man kommmer så mycket närmre och man glömmer det aldrig. 
 
hur vet man om man verkligen är kär? känslorna är svåra att förstå sig på. vet inte om jag känner för honom som en vänn, eller om jag är intresserad. när man inte är med honom, och man tänker på hur man saknar honom och vad man skulle vilja göra om han vore där. det är hur man tänker på honom, läpparna, hur han pratar, mysigheten och att han är så fin. och så som det känns, pirret i magen och rosiga kinder. när jag är ensam och tänker på benjamin känner jag precis sådär och det är då jag vet att jag verkligen är uppöveröronen kär. 
 
tränar du något? i så fall, vad? japp, friskis och svettis medelgympa-pass! det får mig att le.

Tumblr_mfb0holekx1qimf3zo1_500_large
 
har du några favoritbloggar? i så fall vilka? elsa billgrenniotillfemsofia byström är mina absoluta favoriter. men så får jag inte glömma att nämna wildernesstovelisa och emmas vintage heller.
 
vilka är dina favoritställen att hitta kläder på? monki, hm, asos.com och topshop är mina bästa butiker!
 
vad har du för drömmar och planer om livet efer studenten? efter studenten flyttar jag hemifrån, kanske till lund eller till en helt annan stad i sverige. jag pluggar grafisk design och försöker illustrera så mycket jag kan på fritiden. jobbar på ett café och sparar pengar till weekendresor med favoritpersoner. fast får det svårt för jag bor i en tokfin lägenhet som jag älskar att inreda. ungefär så tror och drömmer jag att det blir!
 
vad är ditt knep rill att få mer tid? ofta känns det som om jag bara pluggar och pluggar, och har inte tid till något annat förutom träning och sömn. mitt absolut bästa tips är att skriva ner all plugg du har på en lista. då får du en överblick och lite mer kontroll. sedan planerar du in hur många timmar per vecka eller dag du ska ägna åt de olika läxorna. det är viktigt att inte planera in på allt för kort tid, då kan det bli alldeles för stressigt tycker jag. sedan planerar du in olika ta-hand-om-mig-bestyr och hur många timmar per vecka eller dag du ska ägna dig åt detta! och det kan vara alla de där grejerna du känner att du vill ha mer tid till. som fikastunder med vännerna, tv-serieavsnitt, kika bland bloggar elller ta ett varmt bad till exempel. sånt fint!
 
vad tycker du om all snö som hamnat i skåne? så galet vackert! jag sitter just nu på ett kontor på högsta våningen i en byggnad mitt i malmö och ser ut över de snötäckta hustaken. med fin musik i lurarna och en utsikt som denna kan man inte tycka annat än att det är underbart!

sedan undrar jag om du har några fina boktips? förra året läste jag hemskt många bra böcker som egentligen är värda ett helt eget inlägg för sig, men så länge rekomenderar jag kapitulera omdelbart eller dö av sanne näsling, ett ufo gör entré av jonas gardell och himlen börjar här av jandy nelson varmt.

5407204053_8a9715f336_z_large
 
var får du inspiration till dina bilder? har du något tips på hur man ska fånga känslan? instagram och weheartit brukar för det mesta stå för min fotoinspiration. och fina bloggar såklart! på weheartit heter jag hannahellen och på instagram finner ni mig som @_hannahellen. fota när det känns. precis som att man kan höra på någons röst i telefonen om personen är glad eller ledsen så kan man se det genom bilderna. när jag kommer in på mitt rum och alla ljus är tända blir jag helt upprymd med mysighets-faktor och bara måste,  måste fota, och jag tror att de är vid sådana tillfällen bilderna blir som mest mysiga.

vad vill du göra innan du dör? massvis! jag vill bo utomlands ett litet tag, resa till drömstäderna paris, new york och tokyo (igen), jobba med något jag älskar, inreda min alldeles egna lägenhet, äga en kanin och öppna ett café. spontana drömmar som får mig att le. tack, jag älskar sådana här frågor!
 
om du fick bestämma över din alldeles egna festival, vilka band/artister skulle du välja att ta dit och vad skulle namnet på festivalen vara? åh, tack vilken härlig fråga! jag tror festivalen skulle äga rum vid vattnet, kanske vid någon strand eller i en stad vid en kanal. så skulle den heta något i stil med sail away för namnet borde vara nationellt och högst upp på artistlistan skulle jag ha coldplay, mumford and sons, bon iver, ben howard och of monsters and men. fast finast av allt är att jag har sett nästintill alla redan, tack vare way out west. och vet ni, jag anar att både mumford and sons och of monsters and men kommer dit i år. åh!
 
vad tycker du om allt som vart om man ska ta bort pepparkaksgubbarna ur luciatågen, ta bort klipp ur kalle anka osv? det där med pepparkaksgubbarna har jag inte hört något om men det har ju blivit en hel del diskussioner om det där med kalle anka. och visst är det synd, jag tycker mig inte kunna finna någon riktig anledning till varför dockan skulle tas bort. men å andra sidan, mina kusiner vill inte kika på kalle anka-klockan-tre, de finner det intressant och kanske är det så att det bara är nostalgi för oss som växt upp med det och inte pixar-filmer? kanske är det på tiden att byta ut kalle anka? fast jag förstår de som sörger, för om de slutar sända astrid lindgrens jul så vet jag inte vad jag gör.
 
Tumblr_m2uccdcamy1qj3lgko1_500_large
 
vad gör du när du känner dig väldigt nere och är ledsen? här får jag passa på att tacka för alla fina ord jag får här varje dag. blir så otroligt glad föra varendaste liten stavelse! så fort jag är ledsen så läser jag mina kommentarer och blir varm genom hela mig. tack! mina bästa peppa-tips är tre. ett. läs en bok eller se en film du tycker om, koppla bort tankarna ett tag och stig in i en annan värld. två. skriv en lista på sånt du tycker om. eftern några punkter kommmer du märka att ett leende sprider sig på dina läppar och kanske kommer du på ett fint bestyr att syssla med! tre. slå på, eller gör en spellista med bara låtar som gör dig glad. musik har ett magiskt vis att sprida glädje ända ner till tårna. 

vad längtar du till mest just nu? helg! om några timmar ska jag träffa benjamin. vi har inte träffats på hela veckan och nu ska vi bara göra en massa fint som cafébesök, bio och mys hemma hos honom. i helgen har vankas ännu fler fina bestyr och jag älskar att ta hand om dessa tre dagar som om de vore guld. 
 
vilken musik passar bäst till kyliga vintervindar? vilken passande fråga! jag har nämligen gjort en januari-lista som ni hemskt gärna får lyssna på. när himlen ger mig snöfall heter den.

ditt bästa mellanmål? just nu älskar jag att fylla en skål med bananpengar, renee voltaires chrunchy och solhavremjölk. mumma. annars så är keso, banan och kanel jättegott. eller varför inte en fruktsallad toppat med nötter och russin? skulle kunna äta det sju gånger om dagen.

Kommentarer
Postat av: nellie

åh så mysigt! och jag hade helt klart åkt på din festival haha

2013-01-18 @ 16:22:37
URL: http://domfyraarstiderna.blogg.se
Postat av: Erica

Så fin spotify- lista! Brukar titta där när jag känner mig lost bland alldeles för höga toner. Jag själv lyssnar mycket på miss li och efter jag var på hennes konsert så kan jag texterna utantill! Rekommenderar hennes musik stort! Har du hört hennes versioner från Så mycket Bättre? Åh, vad fina! Här kommer natten och Lovekiller!

Måste även skriva att du har en så fin blogg, dina råd och hur du kan göra det vardagliga livet. Om inte jag hade börjat läst din blogg så hade jag inte börjat vara mer ordentlig med min frukost bland annat som har alltid varit flingor men blivit till gröt med tillbehör och smoothies. Men det är inte bara det! Tack!

2013-01-18 @ 19:08:26
URL: http://ericatalven.blogg.se
Postat av: S P R A L L I C E-fotografi och annat fint

Din festival låter som en dröm tycker jag!

2013-01-18 @ 21:54:33
URL: http://sprallice.blogg.se
Postat av: johanna

hade precis som de andra hängt på din festival (och way out west låter ju som en kalasbra fest i år!)
spotifylistan när himlen ger mig snö får flera tummar upp! det är kul att få musiktips, blir mest att mina vanliga favvisar spelas på repeat annars, inte helt fel det heller, men kul med nytt! :))

2013-01-18 @ 22:05:55
Postat av: Tove

Hej Hannah!
Var längesen jag skrev till dig. Ville bara tala om att jag ska skugga Linnea på måndag! Om jag ser dig kanske jag kommer fram och säger hej (om jag vågar!) annars får du gärna heja på mig!

Ha det fint, kram :)

2013-01-19 @ 21:05:43
URL: http://tovetankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0