om allt mellan blåa himlar och mörka moln.

onsdag. och i dag är jag i mitt sommarparadis. stugan i frösakull. kanske klär jag mig i den här rosiga vintage-byxdressen ovan, eller så bär jag en ny femtiotalsbikini på stranden. men att jag har det alldeles underbart, det är jag säker på! som alltid när jag är
där. väl passande för dagen tycker jag att vi öppnar frågelådan igen! här finns plats för alla typer av frågor men även önskningar
om inlägg och små historier av alla slag. dela och berätta och ha det fint! puss
 
uppdatering: stopp!! och tusen tack för alla kalasbra frågor.
fotografi: jag

Kommentarer
Postat av: Evelina

Hur ska man bli lycklig, ifall man inte är det? Vad är dina bästa tips?

2013-07-10 @ 11:12:26
Postat av: Maja

Jag och min familj har haft det lite kämpigt på sistone. Hur gör man för att fortfarande stå dem nära fast man ofta bara vill fly iväg? Det verkar som om du står nära dina föräldrar, har du alltid gjort det?
Jag har alltid gjort det men nu känns det som jag driver iväg.

2013-07-10 @ 11:33:03
Postat av: ellen.

berätta mer om Benjamin.
hur träffades ni? vad är det bästa med honom? vad är det finaste han har gjort för dig?

Sen skulle jag gärna vilja höra mer om japan. hur kommer det sig att du bodde där som liten? är du född där? kan du japanska? och hur länge bodde du där? kram.

2013-07-10 @ 11:58:18
URL: http://elleningridlisa.blogg.se
Postat av: Emelie

Vad kan man göra på en sommarlovs dag, när allt är överdrivet ensamt, kompisen bortrest, och allt typ suger?

2013-07-10 @ 11:59:08
Postat av: Klara

Skulle du kunna visa upp alla dina klänningar och kjolar? :)

2013-07-10 @ 12:00:12
Postat av: Amanda

Hej hannah!
Jag dagdrömmer rättså mycket och just nu drömmer jag om att hitta en pojkvän. Jag och mitt ex gjorde slut för en tid sedan och sedan dess har jag liksom tyckt om att vara själv. Jag gillar att umgås med mig själv och egentid är viktigt för mig. Men samtidigt känner jag nu att jag vill ut o träffa kärleken men också nytt folk att ta in i mitt liv. Hur gör man i vuxen ålder? Jag kanske behöver nya vänner. Jag har funderat hur jag ska göra, har inga problem med att äventyra ensam typ gå på fik och bibliotek osv och på jobbet är jag social. Men sedan tar jag inte det där steget att lära känna någon. Känns som att jag inte orkar. Men jag drömmer ju så om att hitta någon (eller några) att fredagsmysa med, åka på utflykt o bara dela mitt liv med. Nätdejting har jag funderat på men kommit fram till att det inte är så jag vill ha det,och vill inte att den jag söker ska vilja hitta mig på det viset heller. Hur gör jag för att ta steget att "orka" engagera mig i att skapa nya relationer? Jag vill först och främst ut och träffa nytt folk och det viktiga är väl inte att hitta den rätta påengång men det klassiska att vänta vill jag inte längre! Att vänta betyder för mig att fortsätta som jag gör nu dvs vara ganska inåtvänd och inte alls utåtriktad. Hur skulle du ha gjort? Obs jag är 23 och går inte i skolan där man annars kanske vanligtvis kan skapa nya relationer. Känns som att dagarna bara går o går. Hjälp mig, tipsa mig,peppa mig. Kram

2013-07-10 @ 12:04:56
Postat av: A

Undrar också om du är vegetarian & om du ibland känner att du behöver "försvara" dig? :)

2013-07-10 @ 12:24:26
Postat av: Kristina

Vad hette den där outleten där du köpte Mon Amie-koppar? :)
Kram

2013-07-10 @ 12:35:30
URL: http://kristinas.blo.gg
Postat av: melinda

Vad är det främst som gör att du tycker om Benjamin så mycket och att ni passar så bra tillsammans?
Hur ska man hitta en kille som tycker om den man är och inte nån som vill att man ska vara en annan?
Hir ser den perfekta dejten ut för dig?

2013-07-10 @ 12:39:18
URL: http://thelifesroad.blogg.s
Postat av: Anonym

När köpte du din första muminmugg? Tusen tack för en inspererande och upplyftande blogg!! :D

2013-07-10 @ 13:17:26
Postat av: rebeccajohnnysdotter

Tips på redigering! Vad använder du dig av för program, hur fångar du känslan osv.

puss och tack för en fin blogg hannah!

2013-07-10 @ 14:05:35
URL: http://rebeccajohnnysdotter.blogg.se
Postat av: Gabriella

1. Jämför du dig någonsin med andra? Och hur får det dig att känna isåfall?

2. Hur hittar du balansen mellan att vara vegetarian och samtidigt ha ett förflutet med ätstörningar? Jag menar, hur lyckas du ha principer/förbud gällande maten när du haft problem med det förut?

3. Har du några tips på serier som man blir glad av?

4. Vad tycker din pojkvän om att du bloggar och att han är en ganska stor del av den numera? Och vad tycker din familj och andra närstående om att du var (är) så öppen med dina ätstörningar.

KRAM!!

2013-07-10 @ 14:11:21
URL: http://morningmoments.se
Postat av: Anonym

Jag menar inget illa men oj vad smala ben du har!

2013-07-10 @ 14:47:30
Postat av: Emma

berätta om ditt jobb! så nyfiken på hur det går för dig :)

2013-07-10 @ 14:57:33
URL: http://sevenseashells.blogg.se
Postat av: Hej

Varför mådde du dåligt gansa nyligen? Var det ätatörningatankar som kom tillbaka eller?

2013-07-10 @ 15:02:52
Postat av: Ida

Vilken fin byxdress!

2013-07-10 @ 15:49:16
URL: http://idasivertsson.blogg.se
Postat av: M

Jag har så himla svårt att leva i nu:et, jag bara dagdrömmer och längtar efter allt som inte är här och nu. Det känns som om jag inte uppskattar sommarlovet alls. Har du något tips som kan hjälpa mig?
Och till sist så vill jag fråga, jag börjar gymnasiet till hösten och är så himla pirrig och tankarna snurrar. Har du något tips att ge mig? Något som du önskar att du kanske kunde gett dig själv när du började?
Ps. Du är så himla bra och fin och älskvärd på alla sätt och vis!

2013-07-10 @ 16:07:49
Postat av: anonym

Vad ska man göra när man har ständig ångest över alla speglar i hallar och på toaletter? När man bara vill spy av sin egen spegelbild. När man, trots att man verkligen verkligen försöker, inte kan finna nåt annat än fel med ens utséende, ens vikt, ens hår osv?

2013-07-10 @ 16:32:25
Postat av: Kayla Noelle

Jag skulle verkligen behöva bok- och filmtips av alla möjliga storlekar och genrer. Kram!

2013-07-10 @ 16:33:58
Postat av: Tove

Hej Hannah!
När du började köpa mycket porslin var det folk som tyckte du var konstig då?
Att det liksom var annorlunda att tycka om sånt.
Själv tycker jag precis som du om porslin och sånt fint!

Kram

2013-07-10 @ 16:35:55
URL: http://tovetankar.blogg.se
Postat av: Marina

vad gör man när man känner att man hela tiden väntar på att ens liv ska börja, på att det ska ta fart och saker ska hända?

2013-07-10 @ 16:55:36
URL: http://www.jordsnurrar.blogg.se
Postat av: Clara

har du några fina serier som du vill tipsa om?
vart hittar du all inredningsinspiration?

så fina shorts!!

2013-07-10 @ 17:11:24
Postat av: Clara

byxdress* hihi

2013-07-10 @ 17:11:56
Postat av: Inez

Hur har du lärt känna alla fina människor omkring dig ?
Du verkar vara en så otroligt trevlig person, hur är du bland annat folk? Tystlåten eller pratglad? Känner du dig någonsin utanför eller att du inte passar in?

2013-07-10 @ 17:13:47
Postat av: Angelica

Hej fina Hanna!
Jag älskar din vackra och inspirerande blogg! Du är helt underbar :-)
Min fråga är: vad är dina bästa pepptips när det händer något dåligt och man tappar all motivation? :-)
Har du några favorit citat? :-)
Kram

2013-07-10 @ 18:32:02
Postat av: Ida

Jag skulle så gärna vilja ha ett inlägg om hur du redigerar dina fina bilder? Samt vad för app du använder när du redigerar dina bilder till Instagram?

Du är en sån himla inspiration, tack för att du är du! <3

2013-07-10 @ 19:09:50
Postat av: Felicia

Hej Hannah! Jag skulle jättegärna vilja veta vilka läppstift du använder. Du har alltid så fina färger på läpparna.
Kram, och tack för en sanslöst fint blogg!

2013-07-10 @ 19:21:15
URL: http://feliciaasj.blogg.se
Postat av: Matilda

måste börja med att säga att din blogg är en av mina absolut favoritbloggar! älskar den verkligen.

hur gammal var du när benjamin och du blev ihop? var det din första pojkvän?

jag börjar i en yrkesskola i höst och är väldigt nervös för kompisar och så. har ganska svårt med att ta modet till mig och börja tala. är ganska blyg av mig och är lite rädd för allt det här... har du något bra tips man borde tänka på?

2013-07-10 @ 20:57:20
Postat av: Linn

Hej! Undrar vilka skolor du har sökt grafisk design på till hösten, och vad skolan i Malmö som du pratat om heter? Så nyfiken!
Undrar också hur man vågar ta det där steget, drömma om nåt annat och starta på nytt, flytta till en ny stad osv... Vil så gärna men vet inte om jag vågar

2013-07-11 @ 01:00:45
Postat av: Anna

Har du några fina inredningstips? :)

2013-07-11 @ 09:31:53
Postat av: Anonym

vad gör du allra helst på¨en ledig dag?

2013-07-11 @ 11:08:23
Postat av: Anonym

vad är din bästa/sämsta mat?

2013-07-11 @ 11:09:08
Postat av: Anonym

vilken är din favorit outfit?
vad brukar du och dina vänner göra tillsammans?

2013-07-11 @ 11:09:44
Postat av: alice

när mår du som bäst/sämst?
när du lägger armarna i kors, vilken lägger du då överst?
när du tar på dig byxor, vilket ben sätter du i först?

2013-07-11 @ 11:11:53
Postat av: julia

är du feminist?

2013-07-11 @ 11:53:31
Postat av: Elin

Finaste klänningen?
Vilket är ditt bästa smultronställe en sommardag som idag?
Kramar och tack för en fin blogg

2013-07-11 @ 13:02:30
Postat av: Elsa

Varför känns det som att du äter mindre nu för tiden Hannah?

Kram bästa du

2013-07-11 @ 20:44:46
Postat av: ullis

var kommer den (svart/vita) randiga klännigen ifrån?

2013-07-11 @ 21:29:40
Postat av: Magda - Fotografi

Hallå! Jag tokgillar din blogg och dina foton och har länkat dig i ett inlägg som en utav mina "top tre" bloggar jag läser och inspireras mest utav. Kika gärna in, kram. :)

2013-07-11 @ 22:55:33
URL: http://magdasportfolio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0