min pappa är världens bästa.

söndag. i dag firar jag och familjen världens bästa pappa i takt med att jag försöker andas igenom söndagsångesten som tyvärr 
har drabbat mig. den som kommer på grund av så himla många olika saker men som egentligen bara kan botas med julmelodier
och tända ljus just nu. för om det är något jag har lärt mig utav ångest är att den ska accepteras och tas hand om väl. 
 

en värmande frukost. havre-och råggrynsgröt kokad med torkad frukt, kanel, kardemumma och mald kryddnejlika, toppad med russin, nötter, bananpengar och soyamjölk. väldans gott!! tips, tips. nu är det dags för månadens frågelåda! åh, tror det kommer göra susen att få mina tankar på ett annat håll. fråga vad ni vill tills jag säger stop! och ha det fint! puss

uppdatering: tusen tack för alla fina frågor. nu säger jag stopp för den här gången!!
fotografi: jag

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skulle verkligen behöva hjälp!
Vad kan man köpa till sin pojkvän i julklapp? Jag vet att det är jag som känner honom och vet vad han tycker om och så, men kan du inte ge några allmänna tips sådär? Vill ge honom något himla fint! <3

2013-11-10 @ 16:59:12
Postat av: Anonym

vad har du för kamera samt objektiv?
läste du någon fotokurs under gymnasiet och i så fall hur mycket och vad lärde du dig?
hur gör du den vanligaste redigeringen på dina bilder, så att de ser sådär snyggt "fade-ade" ut, vilket verktyg/filter använder du? kör du photoshop eller annat redigeringsprogram?

2013-11-10 @ 17:29:07
Postat av: Elin

Dina absolut bästa julklappstips till både stora och små? Syskon, föräldrar, mor- och farföräldrar, morbröder, fastrar och ens bästa person?

Hur tar man sig igenom något som gör är jobbigare än allt annat, som gör ont och som trots kamp tycks vinna varenda gång?

Ta hand om dig, fina Hannah.

2013-11-10 @ 17:29:30
URL: http://elinuden.blogg.se
Postat av: Emma

Skulle du inte kunna ge några tips på vad man kan köpa för julklappar? Det skulle vara jätteroligt och användbart!

2013-11-10 @ 17:32:35
URL: http://emmanilsson.blogspot.se
Postat av: Klara

Jag har en vän som jag har tappat kontakten med nästan helt. Vi var med varandra varje dag för något år sedan! Men har glidit isär mer och mer från varandra. Och det är alltid jag som tar kontakt och smsar och frågar om vi ska träffas! Och jag känner mig väldigt desperat( eller rättare sagt, det känns som om hon tycker jag är desperat).
Jag vet inte om det är värt att att försöka hålla kontakten längre. Men när vi väl träffas(vilket inte alls är ofta!) så har vi väldigt roligt!

2013-11-10 @ 17:35:29
Postat av: Justine, london

hej fina hannah!! på tal om julen. vilken är din bästa julkalender genom tiderna?

2013-11-10 @ 17:47:37
URL: http://justinehe.blogg.se
Postat av: Matilda

Kan inte du tipsa om dina bästa julfilmer?
Tycker det är lika härligt med julen som du!!

2013-11-10 @ 17:55:26
Postat av: Anonym

hur hittar man vänner i sin klass? Jag har ganska många vänner utanför skolan, men i skolan har jag ingen att va med direkt. Visst har jag ju några jag brukar hänga efter, men dem passar inte mig alls och vi tycker inte om samma saker.

2013-11-10 @ 18:05:49
Postat av: Sandra

1. Hur får du dina bilder sådär gråa och en känsla av retro? :)
2. Har du några tips på hur man finner motivation till att hitta på saker (och verkligen känner för det också), men ändå bara känner för att ligga kvar i sängen och kolla på film?

2013-11-10 @ 18:17:20
Postat av: Moa

Kan du inte visa hur din julbok ser ut!! Hade varit fint att se!! :)

2013-11-10 @ 18:27:21
Postat av: mmm

tillåter du dig själv nångång att bara vara jättearg, jätteledsen och gråta hela kvällen? ibland får jag känslan (här på bloggen) av att du försöker tränga bort "dåliga" känslor ofta m.h.a. trevliga bestyr och tankar, vilket förstås är bra ocskå, men ibland är det bästa jag vet att bara fulgråta och vara svinsur tills jag får nog. :)

+ dina bästa inredningstips och julklappstips tack!!

<3

2013-11-10 @ 18:34:33
Postat av: Amanda

Hur hittar man en ny kille? Jag gå inte ofta på krogen och har inte så stor umgängeskrets.

2013-11-10 @ 18:46:19
Postat av: Clara

hejhej!

har du någon signaturdoft?

2013-11-10 @ 19:00:48
Postat av: Sofia

Så mumsigt det ser ut!
Kan du tipsa om julklappar?

2013-11-10 @ 19:14:52
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: Alma

Hej finaste du! Jag undrar vad för kamera du fotar med? Är det endast mobilen du använder eller någon systemkamera? Du tar väldigt fina bilder!
Massa Kramar

2013-11-10 @ 19:22:11
URL: http://almaolovisa.blogg.se
Postat av: Emma

hejhejhej! Jag undrar vad du har för planer inom det närmsta året. Ska du åka någonstans? Eller kanske jobba? Plugga?
Kram på dig fina!

2013-11-10 @ 19:26:52
Postat av: Inez

vad för märken har du i produkter & smink?

2013-11-10 @ 19:44:51
Postat av: Sigrid

Åh älskade hannah! Jag känner igen mig precis. Den där hatfulla ångesten som man bara kan bota med att acceptera dem. Så säger alltid min kurator. Hålla ångesten i handen och veta att man har den där.
Jag undrar vad ditt favoritgodis är? Och även vilken glass du föredrar?

2013-11-10 @ 19:54:53
URL: http://sigridmariaa.blogg.se
Postat av: Emma

Vilken är din bästa jullåt?
Vad önskar du dig i julklapp? (om du har börjat tänka på det än)
Trivs du med livet just nu?

Ha det bra! :)

2013-11-10 @ 20:44:28
Postat av: sara

Ska jag satsa på den nya killen(verkligen nya, ingen känner honom och vi håller fortfarande på att lära känna varandra) eller ska jag fortsätta tassa framåt med den gamla(som alla känner och som jag känner så väl men det händer inget)?

2013-11-10 @ 20:46:58
Postat av: sigrid

Hej! Har ett par frågor här :)
1.Varför inleder du julen just den 11/11? Har det en speciell andledning?
2.Kan inte du skriva ner lite som du har skrivit i din julbok här?
3.Kan du tipsa om några bra julfimer?
4.Hur sminkar du dig?
Önskar dig en dunderfin jul! Kramar

2013-11-10 @ 20:49:02
Postat av: Anonym

Hur gör du din sommarredigering?

2013-11-10 @ 20:50:47
Postat av: c

vilket gymnasie gick du, och vilken linje?

vad kan man fokusera på istället för att bara tänka på kärleken som aldrig kommer?

2013-11-10 @ 21:17:08
Postat av: madde

hej fina du!

jag undrar hur du har det inuti din garderob? hur du förvara allt osv.

kram!!

2013-11-10 @ 21:38:07
Postat av: Michaela

Vad ser du mest framemot nu till julen? Vad önskar du dig i julklapp?

2013-11-10 @ 22:08:03
Postat av: Isabelle

Vad önskar du dig i julklapp? Och gärna lite tips på klappar till pojkvännen! Vad har du för planer inför 2014 och hur vill du fira in det nya året?
Ha det fint, kram

2013-11-10 @ 22:34:36
URL: http://isabellesandberg.blogg.se/
Postat av: Arvid

Finns det någonting som du på riktigt blir arg av? Någonting som du faktiskt hatar?

2013-11-10 @ 23:26:31
Postat av: Bonnie

Kan du inte berätta lite mer om din syster? Vad hon betyder för dig osv. Är så nyfiken på henne. Vet att hon har en blogg men det var längesen hon uppdaterade där.

2013-11-11 @ 08:17:26
URL: http://bonnieelinandrea.blogg.se
Postat av: Bonnie

Och jultips! Jullåtar julfilmer julmat julböcker julteer allt!!

2013-11-11 @ 08:18:28
URL: http://bonnieelinandrea.blogg.se
Postat av: Anonym

Vad ska jag göra åt att det alltid är jag själv som frågar de få vänner jag har om vi ska ses? Även de närmsta två frågar aldrig mig. Jag börjar tvivla på att de verkligen tycker om mig, trots att jag på nåt sätt ändå känner det. Vill vara glad att jag äntligen har så bra och fina kompisar. Fast hur vet man att de känner på samma sätt för mig? Har du något råd till mig, fina Hannah? För jag vet inte vad jag ska göra längre.

2013-11-11 @ 08:30:35
Postat av: Elin

Hej fina Hannah! Här är mina frågor:
1. Tips på dina bästa julfilmer.
2. Hur ser en perfekt dag med julmys ut för dig? Vad har du för dig, hur klär du dig och äter/dricker du något extra juligt?
3.Dina bästa boktips som man bara måste läsa.

Ps. Skulle vara kul att höra svaren på frågorna i en video :)

2013-11-11 @ 08:34:57
URL: http://flickanmedkameran.tumblr.com
Postat av: Hanna

Hej!
(Hehe fint namn du har!)
Jag är lite nyfiken på två saker; hur kommer det sig att du gillar julen så mycket? Och dessutom undrar jag vilka bloggar du läser och kan tipsa om? :)
Hade fint!

2013-11-11 @ 09:23:11
URL: http://hoshanna.devote.se
Postat av: Angelica

Hej fina Hannah!
Jag undrar vad dina bästa tips är för att få julen så mysig som möjligt och få ut så mycket som möjligt av varje dag i december?

Vad brukar du göra när du mår dåligt, känner dig ensam, är lite deppig?

Kramar :)

2013-11-11 @ 14:15:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0