om love actually, nyårsparis och känslorna.

del tre.

Urban Outfitters Dress - Lost on the train - Diana DeMarino | LOOKBOOK
 
dina bästa boktips som man bara måste läsa? jag har haft så mycket annat för mig på sista tiden att jag inte hunnit läsa klart välkommen ut på andra sidan av annamaria janson men trots det vet jag att den kommer att vara en favorti! så den tipsar jag varmt om! så tycker jag även att the perks of being a wallflower, ett ufo gör entre av jonas gardell samt himlen börjar här av jandy nelson är väldans läsvärda! åh, vad sugen jag blev på att prioritera bok-världen igen nu!

om du bara fick se en julfilm, vilken skulle det vara då? love actually. jag mår så himla bra av den. så mycket lyckorus och länslostormar, fina melodier, magiska historier och så älskar jag att det inte bara är två personers kärlek man får följa utan att det är många olika par!! 

hur ser en perfekt dag med julmys ut för dig? vad har du för dig, hur klär du dig och äter/dricker du något extra juligt? en perfekt dag är en ledig dag. en dag då jag äter frukost med familjen vid köksbordet. en vinter-gröt och en clementin samt en kopp te. vi kikar på julkallendern och jag bär fram både min och systers frukost på den brickan vi införskaffat just för morgnar som dessa. kanske spenderar jag sedan min dag på stan med en vän, fikar eller lunchar, går på klappjakt och kanske ser en julfilm på bioduken! eller så är det pyssel-och-bak-mys hemma hos en favoritperson och jag minglar runt i klädd mina nya sammetsbyxor som jag älskar så! kanske tar jag en långpromenad eller så skriver jag på café i min ensamhet. eller så är det en dag för julfilmer, glögg-mys och lussekattsbak! det finns verkligen så himla många fina bestyr att göra i jul och jag tror jag får spara alla idéer till ett alldeles eget inlägg en dag. låter inte det bra?

vart har du köpt din vinylspelare och vilket märke är det på den? det är en crosley från urban outfitters!!

vad heter dina katter? kan du inte lägga ut några bilder på dem för det var länge sedan vi fick se dem! åh, det har du så rätt i! fotografier på charlie och molly kommer snarast! 
 
vad ska jag göra åt att det alltid är jag själv som frågar de få vänner jag har om vi ska ses? även de närmsta två frågar aldrig mig. jag börjar tvivla på att de verkligen tycker om mig, trots att jag på nåt sätt ändå känner det. vill vara glad att jag äntligen har så bra och fina kompisar. fast hur vet man att de känner på samma sätt för mig? har du något råd till mig, fina hannah? för jag vet inte vad jag ska göra längre. åh, kära du. vet du vad? jag tror visst att dina vänner tycker om dig!! men kanske är de bara i en lite stressigare period i livet just nu? jag är med om sådant i bland också, att det bara känns som att jag hör av mig mest hela tiden! men om jag tänker efter så finns det även perioder då de får kämpa för att få tag på mig! ge det lite tid så ska du se att det ordnar sig. låt vännerna få lite utrymme att höra av sig till dig! men om inte så tycker jag att du borde berätta för dina vänner hur du känner. att det jämt är du som hör av dig. fråga dem om det kan finnas någon anledning till att de så sällan hör av sig själva? man vet ju aldrig om man inte frågar, visst? du är omtyckt! tro mig. puss!

hur vill du fira in det nya året? det här har jag helt glömt bort att berätta, men jag ska faktiskt till paris!! kära familjen och jag ska skåla i champange till fyverkerier som glimrar ovanför eiffeltornet är det tänkt. så älskvärt!!
 
- Pαrαdox - | via Facebook

kan du inte berätta lite mer om din syster? vad hon betyder för dig osv. är så nyfiken på henne. vet att hon har en blogg men det var längesen hon uppdaterade där. absolut! till hälften är hon precis som jag. älskar julen, älskar bloggar, älskar vackra fotografier, illustrationer och att ha nötter på precis allt! vi båda har varit igenom tuffa saker i livet, och det är mycket tack vare det som vår vänskap är så stark. vi hjälper varandra genom ångesten och sorgen. jag tipsar henne om små vardagliga finheter hon kan göra för att må bra och hon hjälper mig inse när mina problem är för stora och när det är dags att ringa ett sånt där viktigt samtal. vi är båda ganska olika i bland också. jag är ordningsam och hon kan absolut leva med en röra, jag gillar stark mat och hon tycker om milda smaker, hon tänker mer logiskt medan jag är mitt i någon slags andlig-fas. hon är blondin och jag brunett. hon letar gymnasie och jag kanske börjar på universitet nästa år. jenny är min syster och min bästis och mitt största stöd i vardagen. jag älskar henne och är evigt tacksam för att hon är just som hon är, att hon finns i min värld. världens bästa syster. 
 
vad har du för planer inför 2014? vet ni vad? jag är lite nervös inför 2014. tidigare har har åren varit ganska så lätta att förutspå. jag har vetat att jag ska gå på samma skola en eller två terminer till, vetat lite vad sommaren ska innebära, jobb som ledighet och hur mina relationer till familj och vänner kommer se ut. men nu vet jag ingenting! jag hoppas på att komma in på någon utav de kurser jag sökt till i vår, och på hösten vill jag flytta hemifårn och börja plugga på riktigt. men vad händer då med vännerna? hur ofta ska jag träffa familjen? och kärleken, kommer jag bli kär igen? och det psykiska, kommer jag fortsätta resan upp för berget eller kommer jag falla ner igen? så pirrigt och läskigt på samma gång. jag ser fram emot det såklart, men den där ovissheten skapar en viss oro, måste jag erkänna. 

jag undrar vad du har för planer inom det närmsta året. ska du åka någonstans? eller kanske jobba? plugga? som sagt ovan vet jag i nuläget ingenting! men drömmer om england och gbg, om grafisk desig och fotografi. vi får se vad som händer. åh, plötsligt ser jag himlans mycket fram emot ovissheten. bäst att ta vara på den känslan innan det knyter sig i magen igen. tvåtusenfjorton är lika med spännande!

hvor har du kjøpt din mummin "hurra" mug? den är en present så jag är inte säker på var  den är köpt med troligen på iittala outlet i höganäs! men den finns säkert att beställa hem också, exempelvis härifrån.  
 
hur sminkar du dig? jag sminkar mig ganksa enkelt och ganska lite. önskar att jag var lite bättre på det där, för det hade varit himla roligt att prova något nytt och lite annorlunda! hur som helst använder jag alltid rouge, ett lite ljusare på vintern och mörkare på sommaren, mascara, någiot tunt puder gärna som bas och slutligen läppstift. helst mörka färger, plommonrött exempelvis. jag älskar läppstift!
 
Toothpaste Love | via Tumblr
 
vilken är din bästa jullåt? åh, vad svårt! det finns så många som jag älskar! driving home for christmas med chris rea har alltid varit en mysig favorit. så himla fin text!! men när she & him släppte sin julskiva flög plötsligt the christmas waltz upp bland favoriterna! och nu är det, tyvärr omöjligt att välja. 
 
jag undrar vad för kamera du fotar med? är det endast mobilen du använder eller någon systemkamera? alla vykort på bloggen som inte kommer från instagram fotar jag med min kära canon eos 60d!
 
hur hittar man en ny kille? jag går inte ofta på krogen och har inte så stor umgängeskrets. killar kan man träffa precis överallt! tipsar om att vara öppen och pratglad, och inte vara rädd för att prata med nya. på bussen, på jobbet, i affären, på festen, på caféet. jag träffade en kille på ett café en gång som jag började prata med! det är lättare sagt än gjort, det vet jag men att tänka tanken är ett stort första steg. prova att prata med någon i kön till kassan och känn efter hur det känns. kan vara en gammal dam som en liten flicka. bara prova och se! men sedan ska man inte stressa heller med killarna, de kommer när man minst anar det och hur de dyker upp i ditt liv är nästan omöjligt att veta. puss!
 
tillåter du dig själv nångång att bara vara jättearg, jätteledsen och gråta hela kvällen? ibland får jag känslan (här på bloggen) av att du försöker tränga bort "dåliga" känslor ofta m.h.a. trevliga bestyr och tankar, vilket förstås är bra ocskå, men ibland är det bästa jag vet att bara fulgråta och vara svinsur tills jag får nog. jag får väldans många frågor likt de här. och blir alltid lika fundersam! det verkar som om vissa tror att jag försöker hålla upp en fasad men ärligt talat, såhär är jag! jag tycker inte om att gå omkring och små sura och vara arg. jag är sådan som person som, när jag blir glad, då är jag så himla himla glad! och när jag blir ledsen, då är jag verkligen superledsen. allt som känns lite halvont brukar jag antingen analysera genom att ha peppande terapi-samtal med mamma eller syster eller tränga bort genom att peppa mig själv med trevliga bestyr och tankar, recis som du säger! men jag är en väldans känslostyrd person och gråter faktiskt varje dag utav sorg, lycka eller till youtube-klipp som det här. och sedan en sak till, till de som tycker att jag har en lycko-fasad: har ni glömt bort mina ätstörningar? 
 
hur hittar man vänner i sin klass? jag har ganska många vänner utanför skolan, men i skolan har jag ingen att va med direkt. visst har jag ju några jag brukar hänga efter, men dem passar inte mig alls och vi tycker inte om samma saker. vet du vad? jag har aldrig haft särskilt många vänner i min klass! i skolan har det sällan funnits någon som tycker om detsamma saker som jag och som jag har haft särskilt mycket gemensamt med. och det kan vara jobbigt i bland, men tanken på hur fina vänner jag har utanför skolan har alltid peppat mig! dock är det också lätt att missa de i sin klass som man faktiskt, trots allt har väldans mycket gemensamt med och, framför allt kan har himla roligt med! så mitt tips till dig är att försöka vara lite mer öppen och lite mer pratglad, och kanske slänga en komplimang till någon klasskompis för att få dem att se dig och starta upp en konversation? så har jag gjort ett par gånger och det har faktiskt fungerat bra! puss och tusen kramar! 
 
 ph: weheartit.com

Kommentarer
Postat av: rebeccajohnnysdotter

men åh för paris! kan föreställa mig att staden är lite extra magisk under nyår! ha det bra. kram

Postat av: Gabriella

jag känner lika inför 2014 som du gör!!

2013-11-23 @ 15:09:52
URL: http://morningmoments.webblogg.se/
Postat av: Molly

Åh snälla, massa massa julpepp i kommande inlägg! Jag vill ha jul, jul jul. Tips på saker att göra, vad du skriver i din julbok och annat mysigt som hör julen till! Älskar din blogg!

2013-11-23 @ 16:13:50
Postat av: Amanda

Älskar din frågelåda! Kram Amanda

2013-11-23 @ 16:51:43
Postat av: Sofia

så underbara svar!

2013-11-23 @ 17:25:44
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: Bonnie

Love Actually är nog min favorit julfilm också! Blir så himla glad av den.

2013-11-23 @ 18:23:10
URL: http://bonnieelinandrea.blogg.se
Postat av: Arvid

"jag får väldans många frågor likt de här. och blir alltid lika fundersam! det verkar som om vissa tror att jag försöker hålla upp en fasad"

Det tror jag inte, man blir nog bara förundrad av en att någon klarar av att vara så genuint glad och positiv. Det är inte många som gör det, trots allt.

2013-11-24 @ 00:09:59
Postat av: sofie

åh jag och mina föräldrar ska också till paris en vecka över nyår!
har du varit i paris tidigare? några tips på ställen som är värda att besöka? jag är inte så mycket för historiska platser osv. mer det litte udda affärerna, mysiga gågator och vackra platser. ifall du har några tips kan du väl skriva det i ett inlägg!
kram på dig

2013-11-24 @ 13:10:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0