om lugnet före stormen.

måndag. och det är inte vilken måndag som helst!! det är den elfte november, dagen då jag släpper alla hämingar och fullkomligt drunknar i sånt som saffransdoft, chestnuts roasting on an open fire, jultéer och klappjakts-tankar. innan har det faktiskt känts lite tidigt men nu är vi i mitten av november, inte långt i från december. det är med andra ord dags. pirr, pirr!

under veckan som varit har jag både avslutat allt som är höstligt i takt med att jag tjuvstartat mina juligheter. som till exempel att ha använt sista påsen green chai, som var min oktober-favorit och sedan startat dagen med att kika på a very glee chirstmas.

vykort ett visar veckans bästa frukost och vykort två är på jenny och kvällis-brickan, bestående utav glögg, clementiner och varsin pepparkaka under en utav veckans många kreativa kvällar. nästintill varje dag har vi avslutat med pyssel, podcast och prat. otroligt bra bestyr för både själ och humör. tips, tips!
 
denna vecka har jag även ändrat om en hel del i rummet mitt! tänt kanel-doftande ljus på varenda bord, vänt upp nytt blad i majas födelsedagskalender och så har jag placerat mina nya plåtburkar i fönsterkarmen. tack vare er vet jag nu att den ena ska innehålla pepparkakor och den andra minnen från denna magiska tid. 


just denna vecka har jag spenderat en väldans massa tid hemma i byn. jag har bara jobbat kvälls-och eftermiddagstider och gått ut med grannens hund vid lunch varje dag, som lovat. då kan man inte åka på dagsäventyr med vänner, eller plugga på café. i stället har jag suttit vid köksbordet, i sängen, vid skrivbordet, på golvet med näsan i ritblock och körkortsboken. vilket varit förvånande skönt, och välbehövligt eftersom min kallender nu är fylld med planer! som lugnet före stormen ungefär. kalasbra!
 
ett vykort från rummet. ser ni kudden på sängen? i'm wishing for a white christmas for all. en älskvärd klapp från hm home.
 
och här har vi vyn från sängen. nu ser det dock aningen annorlunda ut. lite mer guld och rött och lite mindre blommigt och höst.
 
som ni sett tidigare i veckan upptäckte jag fenomenet vita strumpbyxor när jag förälskade mig i butiken  & other stories, där paret ovan är införskaffade! vill bara köpa fler och fler!! i lördagsfor jag hem till caroline för att ta igen saknad tid med vin och en galet god butternut-squash-soppa, film och en himla massa prat. dagen efter åt vi frukost och kikade på serier.

söndagen var lika med söndagsångest. jag har fått frågan många gånger på senaste tiden, om hur ofta och när jag mår sådär dåligt som jag kan säga att jag gjort i bland och något man ska veta om mig är att när jag är glad är jag så himla sprudlande glad och när jag är ledsen då gör allt jätteont. lyckligtvis händer det sistnämnda ganska sällan och alla halvbra humör puttar jag bort genom att analysera, fokusera på det som faktiskt är fint i livet och kramas. så nu vet ni! tusen kramar och hej jul!! puss

Kommentarer
Postat av: JULINLÄGG

när kommer dina julinlägg?? väntar såååå

2013-11-11 @ 16:29:35
Postat av: Lotta (livet i Rom)

mysiga bilder!

2013-11-11 @ 16:48:58
URL: http://enlitenlotta.blogg.se
Postat av: Clara

Pepp!!

2013-11-11 @ 17:47:23
Postat av: Jemima

du är så sjukt inspirerande. har under tiden jag läst detta inlägg skrivit värsta jullistan på saker jag vill hinna med i jul

2013-11-11 @ 17:49:19
URL: http://miaj.blogg.se
Postat av: Sofia

Vilken mysig vecka du haft!

2013-11-11 @ 17:59:32
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: sofie

skepp oh hoj!

hela dagen har jag gått runt och visat smilegroparna åt alla jag mött, men någonstans har en oro och ångest legat och gnagit.
har nämlingen (tyvärr...tror jag) börjat få pirrande fjärilar i magen av mina bästavän. han är en av de personer som känner mig bäst, utan och innantill. han läser av mig som en bok, det går aldrig att dölja något för honom. därför är jag så rädd, vill inte att han ska få veta om dessa fjärilar i min mage.
för ungefär ett år sedan erkände han sina känslor för mig. och jag tog det inte bra, kände inget på det planet för honom just då. men vår vänskap höll sig (tack o lov).
men nu vet jag inte, jag är inte modig som honom och vågar ej säga det rakt ut.
vi gar armkrok genom stan, han ruffsar mig i håret och pussar mig i pannan. mina vänner säger att vi praktiskt taget redan beter oss som ett par, att det bara är att kyssa honom.
men jag är orolig, rädd. tänk om jag bara inbillar mig, jag kanske bara längtar så mycket efter kärleken och bli smickrad av honom.
vad tycker du skulle vara det bästa av mig att göra?

2013-11-11 @ 18:30:53
Postat av: Bonnie

Åh älskar dina veckosummeringar.

2013-11-11 @ 20:15:42
URL: http://bonnieelinandrea.blogg.se
Postat av: Clara

Åh, att pyssla och lyssna på podcasts lät väldigt mysigt! Vad är det ni pysslar med? Har du något tips? <3

2013-11-11 @ 21:28:18
Postat av: Frida

Så himla himla mysigt allting ser ut!

2013-11-11 @ 22:13:53
URL: http://fridasofi.blogspot.se/
Postat av: Sanna

Hej fina Hanna! Kan du ge tips på fina julklappar att ge till nära och kära? Kram

2013-11-11 @ 22:50:18
Postat av: Sofia

Åh vad mysigt allt ser ut!

2013-11-12 @ 08:18:19
URL: http://teochkaffe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0