min kärlek till det gröna.

sjätte oktober. och jag överdiver inte när jag säger att denna söndag har varit min absolut bästa på länge. kanske någonsin till
och med! för idag var dagen då jag fick tillbaka flera veckors borttappat lyckorus i magen. klockan elva anlände tolv utav mina bästa personer till mitt hem på brunch och jag fick fira mina nitton år med musik, vänner, skratt och pepp och åh!! vad mer kan
man önska utav en oktoberdag? ingenting alls säger jag.


men mer om detta magiska höstbestyr en annan dag! för nu tänkte jag berätta min nya och absolut bästa kokbok. veggi vore!


boken är skriven av cecilia vikbladh och innehåller allt från smarriga frukostrecept till värmande soppor och fina desserter. allra
särskilt receptet ovan, en risifrutti med honungsnötter och yoghurt i stället för grädde är något jag skulle vilja prova bums!
 

och fotografierna gör både så att min mage kurrar och att fingrarna kliar. vill inte göra annat än att laga och fota, laga och fota!!


så mycket höstgott och fint! vad sägs om en  sallad med päron, chevre, pekannötter och boveteplättar?

tro det eller ej så innehåller denna bok även ett par kött-rätter också! tillsammans med några ord om att kött är okej, så länge du väler rätt och lagom mycket. bra tycker jag!! trots att jag faktiskt numera är väldans bestämd på att avstå helt från det. men som
ni kanske förstår är veggi vore en alldeles fantasitskt fin kokbok som passar alla!! vare sig du är vegetarian, frukostfantast eller efterrätstokig. tips, tips! nu ska jag och jenny ha en efterlängtad kreativ-kväll i hop. ha det fint! puss

Kommentarer
Postat av: frida

den verkar hur bra som helst och bilderna i är ju supersnygga!! och oh va bra att du haft en sån fin dag <3

2013-10-06 @ 21:13:03
URL: http://stummaord.blogg.se
Postat av: Embla

åh tack tack för det tipset, är vegetarian och älskar att laga mat, vill bara fylla min bokhylla med vegetariska kokböcker fyllda med lovely recept och bilder !

2013-10-07 @ 00:33:38
URL: http://sotvatten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0