om lördagsbestyr och oktoberrus.

lördag.  och jag har ett rus i bröstet. på vänster sida, där hjärtat sitter. för jobbet får mig att le. pratglada tanter införskaffar årets första pepparkakor och barnen ropar efter julmust. redan, tänker många. åh!! tänker jag. i vinden på cykelvägen hem känner jag tydligt hösten. en känsla, av gamla kärlekspirr kommer i fatt och jag ler för alla fina stunder jag har haft. 
 

nu är jag hemma och gör mig fin inför mina lördagsbestyr, äter lunchen jag nu tänker dela med mig utav och ler för det finns så himla mycket fint utav dagen som är kvar. åh, jag mår så himla bra!!


allra käraste syster pratar jämt om bananpankakan hon brukar göra, och i dag tänkte jag att det var dags för mig att prova på! det
är busenkelt egentligen, mixa bara i hop en banan, plus ett ägg, plus en halv deciliter mjölk och en tesked kokos.


men att steka, det var inte lika lätt. nu såhär i efterhand vet jag att en tunnare pankaka på låg värme blir bäst!! tips, tips.
 

jag åt den med en klick turkisk yoghurt, pumpafrön, kokos, hackade hasselnötter och björnbär från trädgården.
 

och så några äppelbitar med kanelpuder till det! plus en kopp te, men kanske är det en självklarhet. nu knyter jag halsduken ett
extra varv och slänger väskan över axeln och far i väg. det är ett litet nittonårsfirande i efterskott som vankas! fika plus biomys. kalas! kan inte du berätta för mig vad du hittar på denna helg? vore underbart att få läsa om! ha det fint! puss
fotografi: jag

Kommentarer
Postat av: Paulina Suonvieri

det ser helt fantastiskt gott ut! :O

2013-10-12 @ 15:28:28
URL: http://hundredkitchenstories.blogg.se/
Postat av: c

jag har skrattat med min familj, umgåtts med kompisar och ikväll ska jag dansa tills jag får träningsvärk med mina nya och underbara kompisar. jag ska dansa ut all lycka och allt som känns, vilket ska bli fantastiskt.

2013-10-12 @ 15:37:37
Postat av: Maja

Inledde lördagen med att gå en lång, mysig skogspromenad med Lexi, bara njuta av det fina höstvädret. Har sedan läst Pride and Prejudice samt tittat på den underbart roliga youtubeserien "Lizzie Bennet Diaries" (tips!!) ikväll ska vi fira min pappa som fyllde år igår, så det blir trerätters. Kram, ha det bra!

2013-10-12 @ 15:41:19
URL: http://vackeridiot.blogspot.se
Postat av: elise

har mest kollat på serier o film i sängen tillsammans med katterna. men även sprungit några kilometer bland höstlöven. läst massor. städat och donat, i vanlig ordning. ätit megagod mat.

2013-10-12 @ 16:28:23
Postat av: Sigrid

Den här helgen är första utgången med nya människor som jag lärde känna för två månader sen. Det är en helg som ska fyllas med skagenröra, painrisch, räkor, vitvin och sedan dans i natten. Det är även en helg utan någon kontakt med kärleken, och det svider lite, så det är därför man dansar bort ångesten.

2013-10-12 @ 16:32:22
URL: http://sigridmariaa.blogg.se
Postat av: Nathalie

Hej Hanna! Jag har precis börjat brevväxla med en ny vän. Vill du bli min brevvän? Kram

2013-10-12 @ 17:38:51
Postat av: Sofia

Jag är i Malmö och hälsar på mina bästisar! Dricker vin med prickiga papperssugrör, promenerar runt i en, för mig, ny stad (i den finaste av höstskruder), äter sushi och den omtalade superbilliga falafen, besöker vintagebutiker och loppisar och ikväll blir det kanske dans och spelning. Eller bara bästisgos i en rosa femtiotalssoffa. Kram! <3

2013-10-12 @ 17:48:36
URL: http://sofiabystrom.blogg.se
Postat av: Elsa

I dag ska vi titta på slott och promenera och ta dagen som den kommer. Är i Paris ju!

2013-10-13 @ 09:39:24
Postat av: Elvira

En vän från min hemstad hälsade på här i Gbg och vi for på inflyttningsfest hos en kille jag bara träffat en gång, lärde känna tusen nya personer, skålade ramlade och skrattade oss igenom Göteborgs gator och kom hem klockan åtta på morgonen. Fantastiskt.

2013-10-13 @ 12:05:23
Postat av: olivia

åhh ser super gott ut! en riktigt höst måltid

2013-10-13 @ 17:28:35
URL: http://olivianellyselma.blogg.se
Postat av: Ingrid

Jag brukar göra liknande fast plättar och utan mjölk då och plus lite kardemumma. Tips! Det låter som en god lunch :)

2013-10-13 @ 20:37:04
Postat av: Ingrid

Jag brukar göra liknande fast plättar och utan mjölk då och plus lite kardemumma. Tips! Det låter som en god lunch :)

2013-10-13 @ 20:37:05
Postat av: lisa

åh den ser smarrig ut!

2013-10-14 @ 19:06:32
URL: http://popflickan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0