jag vet vem jag är, jag vet vad jag är.

måndag. och jag är hemma i skåne igen. hemma från påskfirande och sommarstugeliv, tjugogradig värme och sjumilakliv. det sistnämnda är egentligen bara i mina tankar. men ändå. att plötsligt inse så självklara saker om sig själv, det är något jag sällan alltid gör hemma. men på resa, då kan jag plöstligt förstå. nåväl, nu är det dags för vecko-summeringen!!

måndag och jag bjöd över caroline och cajsa på en stor brunch i mitt rum. cajsa hade nyligen kommit hem från två månader i florida så det var väldans mycket att prata i kapp om! galet efterlängtat! och roligt! en toppenbra start på veckan.
 
framåt eftermiddagen svidade jag om till min ny-gamla kärlek ovan, en prickig dröm jag fått ärva utav min syster, och for till stan för att fira bästa michaela som skulle fylla tjugoett på tisdagen!! grekiskt, vin, kvällsté och prat om sånt som pirrar. himla fint! på morgonen gjorde vi en galet god frukost och lyssnade på sommarmelodier. hon är så galet bra!!
 

efter tre långa, långa jobb-dagar var det äntligen fredag och ledighet och jag firade det som bäst med de här två snyggingarna, karna och signe. på en brygga i malmö. solsken, picknick och fantastiskt prat om sånt som böcker, feminism och framtid!!
 

sedan fortsatte min fantastiska långfredag hemma hos elsa och elivira, och deras nya familjemedlem elliott! jag kan lova er att det inte existerar en sötare eller mysigare hund än honom. blev alldeles förälskad! sedan åt vi ett litet påskbord med allt som är godast, inklusive vin och pratade kvällen ut. jag fick lätta mitt hjärta på stora frågor och åh vad det var välbehövligt.


jag känner ingen som har en sådan fin lägenhet som elsa och elivra. se köksvrån till exempel!! muminmuggar i massor, gamla skolplancher och de finaste kuddarna. plus elliott!! 
 

lördag och vips hade jag rest från malmö till halmstad och morfar och mormors soliga veranda! här målade jag ägg med mina saknade kusinvitaminer och sjöng snaps-visor utan snaps vid den årliga påskmiddagen.
 

men. de där långa jobb-dagarna hade slitit på mig förvånansvärt mycket och jag orkade faktist inte göra mer de där dagarna än att liksom vara med och le. efter en skön natts sömn åt jag bland annat morfars världsbästa pannkakor till frukost och sedan for jag till sommarstugan i nya slitna jeans. så bra när man kan ärva utav kompisar!
 

stugan i frösakull är verkligen lugnets paradis, och jag längtar redan nu till sommaren då jag tänkte spendera två långa veckor här. nära hav och strand, stad och secondhand och mina bästa smultronstälen.
 
mer om sommarstuge-dagarna tänkte jag berätta en annan dag för nu vankas det bestämt mer vila!! troligen framför en ny serie med en kopp grönt te och fruktsallad. bra. inför nästa vecka får jag inte glömma att även tankar, att stå still i en kassa på jobbet, långa listor, och en fullspäckad kallender tar energi också, och att andas är a och o. ha det fint! puss
fotografi: jag

Kommentarer
Postat av: e

Så himla fint :)

2014-04-22 @ 08:43:35
URL: http://beriz.blogg.se
Postat av: Sofia

åh så finfint! och vovven♥

2014-04-22 @ 10:02:42
URL: http://skimmer.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0