film, film, film.

lördag.  och jag jobbar nio till fem, innan jag får fara hem till j för att njuta utav ledigheten. vad ska hitta på
vet jag inte men nuförtiden är jag plötsligt på sådant ovanligt kika-på-film-humör att jag säkerligen kommer
hurra för att kika efter något festligt på netflix att se. och på tal om det! här är en lista på fem fantastiska ting
jag sett på sista tiden, väldans passande en lördag. tre filmer plus en serie jag älskar!!
 
Untitledfrances ha | Tumblrthomas is a troubled soul | via TumblrFrances Hahow dare u | via Tumblr

frances ha. i svartvitt har fantastiska regissören noah baumbach skapat en älskvärd berättelse om en minst
lika älskvärda frances ha. hon bor i new york, fastän hon inte riktigt har en lägenhet, är lärare på en balett -
akademi, fastän hon inte riktigt är dansare, har en bästavän som hon kallar tvilling, fastän de inte är vänner
längre och lever för drömmarna, som hon aldrig riktigt lyckas fånga. knäpp och så oändligt fin.

ps. jag älskar greta gerwick.
 
la prenomUntitledla prenom
UntitledUntitled
 
le prénom.  både filmen ovan och frances ha var tips jag fick i det här inlägget! båda är nu med i kategorin:
mina bästa filmer. la prénom är en fransk film, om ett syskonpar som tillsammans med dera respektive och
bästa vän delar en middag tillsammans. alldeles i början berättar vincent, som är på väg att bli pappa om sitt
famtida barns namn det skandalösa valet tänder en diskussion som drar upp en himla massa frågor från det
förflutna i gänget. superrolig och mysig. tips, tips!!
 
Untitledburst and bloomPhotos from Nick and Norahs Infinite Playlistthe labyrinthJZN on imgfavenick and norah | Tumblr

nick and norahs infinite playlist. norah ser ingen annan utväg när hon möter den jobbiga tjejen i klassen
än att be första bästa kille, nick att låtsas vara hennes pojkvän.  detta mötet leder till att en hel natts bestyr i
varandras sälskap. och mer än så tänker jag inte berätta!! för ni måste heltenkelt se den själva!! en fin indie
-film med älskvärd romantik. och bästa bästa michael cera är minst lika älskvärd som alltid

Captain Phillips : The Oscar Favorite
Captain Phillips : The Oscar FavoriteCaptain Phillips : The Oscar Favorite
 
captain philliphs. d etta är en sann historia och kapten richard phillips och fartyget maersk alabama som
kapades utav somaliska pirater tvåtusennio. det första amerikanska fartyget som ska kapats på två hundra
år. såg den tillsammans med j och bet på naglarna från första scen till sista. galet spännande, gripande och
bra action-thriller. med tom hanks dessutom. den bästa filmen jag sett i kategorin, måste jag säga!! 
 
URBAN OUTFITTERS EUROPE BLOG: 10 THINGS WE LEARNT AT THE GIRLS PREMIERE | Urban Outfitters Blogjessa johansson gifs | WiffleGifUntitled
URBAN OUTFITTERS EUROPE BLOG: 10 THINGS WE LEARNT AT THE GIRLS PREMIERE | Urban Outfitters BlogURBAN OUTFITTERS EUROPE BLOG: 10 THINGS WE LEARNT AT THE GIRLS PREMIERE | Urban Outfitters BlogURBAN OUTFITTERS EUROPE BLOG: 10 THINGS WE LEARNT AT THE GIRLS PREMIERE | Urban Outfitters BlogUntitledURBAN OUTFITTERS EUROPE BLOG: 10 THINGS WE LEARNT AT THE GIRLS PREMIERE | Urban Outfitters Blog

girls säsong tre. jag älskar, älskar, älskar girls och jag älskar, älskar, älskar lena dunham. den här serien är
nog min allra bästa.  knäpp, klok och underbara med sin underbara blandning karaktärer och personligheter.
och om en tyckte att första och andra säsongen var bra så kan jag lova att denna är minst lika fantastisk, om
inte mer!! hela gänget är samlat igen och jag är så pepp på att se vad som händer härnäst. ett måste!!

så, nu far jag till jobb. jag önskar er en härlig film-lördag! ha det fint! puss
                                                                                                                                            ph: weheartit.com 
 

Kommentarer
Postat av: Bonnie

Åh jag älskarälskarälskar girls!

2014-02-01 @ 10:23:07
URL: http://bonnieelinandrea.blogg.se
Postat av: Hanna Almgren

så fint så fint så fint. kramar till dig hannah!

2014-02-01 @ 13:15:32
URL: http://hannaalmgren.blogspot.se
Postat av: Anonym

hur/var kollar du på/streamar Girls? Har sett säsong ett men missade när den började gå på svt så hann inte kolla på svtplay :( och hittar inte mer än säsong ett på swefilmer och finns inget på netflix :(

2014-02-01 @ 16:03:48
Postat av: elise

ska ladda ner le prenom. girls är BÄSTBÄSTBÄST ! <3

2014-02-01 @ 17:48:32
URL: http://singmyspring.blogspot.se/
Postat av: alwa

åh vad fina tips! Du måste läsa Nick & Norah också om du inte redan gjort det, David Levithan och Rachel Cohn är fenomenala <3

2014-02-01 @ 19:10:44
URL: http://photoandfantasy.blogspot.se
Postat av: Lydia

Bra tips, ska definitivt ta och se Frances Ha!

2014-02-02 @ 18:39:17
URL: http://lydiajohanna.blogg.se
Postat av: Jennie

Tack för tipsen!

2014-02-02 @ 19:12:51
URL: http://ineedyoutoneedmeback.devote.se
Postat av: Hanna

Håller med alwa här ovan om boken och författarna! David Levithan har också skrivit en annan bok: Ibland bara måste man, som jag nästan tycker är ännu bättre och tänkte tipsa om den också!

2014-02-03 @ 11:45:32
URL: http://hoshanna.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0