och nu hannah, ska du ta makten över våren.

tisdag.  och kan vi inte säga att det är vår nu? kan vi inte säga att snön aldrig kommer tillbaks och att tunna
tröjor och soliga uteserveringar kommer snart? för även om jag, i ärlighetens, namn aldrig riktigt upplevt en
bra vår så känner jag att den kommer nu. med tanke på allt så är det faktiskt min tur. här kommer en lista på
de vårigheter jag suktar, längtar och drömmer allra mest efter just i dag!

Eggs, green, small, cute

och vi börjar med en spellista!! hur jag lär mig älska våvindren är fylld på våriga melodier samt låtar vars
texter passar så eminent bra på mina känslor just nu. jag tror det här är den bästa listan, av det sjuttioelva
jag gjort hittils i år. kanske någonsin. lyssna!!

winterfellis: His and Hers by Candi Mandi on... - A glimpse of Heaven | via Tumblr

det där med att vakna av solsken är nog bland de absolut bästa sättet att möta dagen på. särskilt i blommiga
lakan!! ska nog fara till staden och införskaffa något nytt att bädda ner mig i redan i dag!! 

Tumblr

så ser jag fram emot massvis utav fikastunder med vännerna mina. allra helst på soliga uteserveringar!! åh,
kan du tänka dig att den tiden alldeles snart är här? galet vad jag är café-kär.

winter winds | via Tumblr

vårkläder för vårväder!! allra mest ser jag fram emot att måla naglarna ljusare röda och att bära mina finaste
klänningar utan tjocktröja, utan jacka, med tunna strumpbyxor och nätta skor. 

Untitled

att pynta köksbord och fönsterkarmar med puderrosa och aprikosröda rosor och tulpaner. 

1994 | via Tumblr

havet. att vara där och andas in havsvinden som inte längre är isande kall. 

 Tumblr

i söndags bestämde jag och mamma att vi måste ha något att se fram emot. något roligt!! och vad sägs som
en resa?  egentligen skulle jag kunna tänka mig både en långresa till strandliv, som en kortare visit till bästa
köpenhamn som en vintervit skidresa. men alltså, åh, tänk att få möta våren i paris!

R-earrange | via Tumblr

så ska jag även skicka in lite arbetsprover till lite olika skolor!! jag blandar skriveri med grafisk design och
fotografi med mera och jag har nu tio olika förslag som jag nu försöker rangordna. känns pirrigt och bra!!

1994 | via Tumblr

cykla, cykla, cykla!! eftersom jag ännu inte riktigt fått tag i det där körkortet är det himla skönt att äntligen
kunna rulla fram på cykeln i stället för att anpassa mig till kollektiv-trafik och snälla föräldrar. med vinden
i håret, solen på kinderna och en bra podcast eller spelista i lurarna blir det en sagolik tur.
 
Tumblr

så vet jag, att det som gör kan göra ont i dag kommer försvinna snart. för, i takt med att solen strålar, strålar 
också jag, i takt med att våren blommar, blommar också jag. vad tänker du på när jag säger vår? vad vill du
vara med om och vad längtar du efter? berätta. tusen kramar och ha det fint! puss
                                                                                                                                           ph: weheartit.com

Kommentarer
Postat av: jemima

jag vill gå långa skogspromenader med fina vänner eller med föräldrarna samtidigt som solen strålar mellan trädstammarna. jag vill ta en glass vid ån, jag vill cykla och vara ute och jogga i vårvindarna. vill gå klädd i klänningar med krage, fota en massa fina saker, skratta och lära mig att le på riktigt igen.

2014-02-25 @ 17:11:44
URL: http://miaj.blogg.se
Postat av: frida

jag vill plocka vitsippor och ha på mig hatt, det är vår för mig.
och så ska jag till berlin på påsklovet!!!!!! är så himla glad över det. KRAM

2014-02-25 @ 17:23:07
URL: http://stummaord.blogg.se
Postat av: Maja

jag vill gå i skogen som blir grönare och ljusare för var dag som går. jag vill sitta utomhus i eftermiddagssolen och dricka kaffe. jag vill cykla till skolan, till sjön, till kompisar, till centrum. jag vill ut och springa och andas in vårluften.

2014-02-25 @ 17:33:10
URL: http://vackeridiot.blogspot.se
Postat av: spetsflickan

Även fast jag är sådan att jag helst vill ha iskall vinter för evigt så gjorde detta inlägget mig lite mer ok med att det blir varmare och blommigare.

2014-02-25 @ 17:41:37
URL: http://spetsflickans.blogg.se
Postat av: Saga

Jag tänker vitsippor, blåsippor, krokusar, snödroppar, fågelkvitter som väcker en om morgonen, gröna majängar, att solen tittar fram i väntan på bussen, uteserveringar, vårjackor, glada själar och musik.

Och att jag ska åka till Paris sista helgen i april! Bara jag och min mamma. Drömmen.

Mina vårar har sedan några år tillbaka varit perioder då jag förändrats mycket. Förra året hade jag en inte så bra vår. Men denna ska jag fylla med desto mer glädje och mindre press.

2014-02-25 @ 18:11:44
Postat av: Sofia

åh så fint!! spellistan är så vacker!

2014-02-25 @ 18:17:57
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: Beatrice

Jag vill utforska Malmö och Köpenhamn och Lund, ta fram och damma av kameran mer och mer eftersom ljuset nu äntligen räcker tills man kommit hem från skolan, få se bokarna på Hallandsåsen i sitt verkliga ässe såhär på våren och fika massor på fina små caféer med nyfunna vänner och min pojkvän. Sen vill jag mysa inomhus under regniga dagar och helst glömma rätt ofta att jag måste gå i skolan och göra läxor i form av tråkiga uppsatser och liknande.

Helst vill jag möta våren ett par dagar i London också, men där verkar våren redan vara helt utslagen i form av blommor överallt, så det tror jag inte att jag hinner innan allt det fina är borta igen.

2014-02-25 @ 18:41:57
URL: http://herbariumet.blogg.se
Postat av: Matilda

har du fått mitt mejl ang paris? :)

2014-02-25 @ 20:21:12
Postat av: Sigrid

Jag vill klara tentan efter vad som sägs vara den mest intensiva terminen på läkarlinjen. Jag vill ha klänningsinspiration och få solkyssta kinder. Vill ha solglasögon på promenaderna och dricka rose på min alldeles egna balkong med den personen jag älskar mest i hela världen.

2014-02-25 @ 20:43:30
URL: http://sigridmariaa.blogg.se
Postat av: Sofia

Åh vad fin spellista!

2014-02-25 @ 22:22:21
URL: http://sofiaelinbojfelt.blogg.se
Postat av: Josefin

Vad för slags, och vilka skolor ska du söka?:)

2014-02-25 @ 23:37:04
Postat av: E

Jag vill möta våren tillsammans med tidernas finaste pojke jag nyss mött. Jag längtar efter att vi ska äventyra med picknickkorgen till grönskande solskensplater och kunna ta nattliga promenader efter sena kvällar utan att frysa fingrarna av oss när vi går hand i hand genom stan. Med våren välkomnar jag även mina fräknar tillbaka som jag saknat så, och svalorna som är de finaste av fåglar. Och höll på att glömma det viktigaste: studenten närmar sig!!

2014-02-25 @ 23:53:13
Postat av: Hanna

Åh, att möta våren i Paris är verkligen underbart! Det fick jag göra våren 2012 och det var den bästa resa jag någonsin gjort!!

Fast våren över huvud taget är så magisk. Och jag längtar efter allt som kommer tillsammans med den. Men det bästa är ändå att bara kunna få glädjas utav att allt är så ljust och fint och kunna spendera dagarna utomhus precis så man själv vill!

Dessutom har jag en liten fråga. Du verkar som en himla härlig person och jag skulle jättegärna vilja ha någon att brevväxla med, så jag undrar ifall du skulle vilja ha en ny brevvän? Skulle vara jätteroligt! Och i så fall får du gärna mejla mig så kan vi utbyta adresser :) kram!

2014-02-26 @ 15:08:16
URL: http://stjarnklarts.blogg.se
Postat av: e.

Jag längtar efter sol i nacken, och gröna blad i björkarna, påväg hem från bussen. Jag längtar efter att få lära mig stå på egna ben, nu efter höstens alla kaotiska mönster, och jag ser fram emot en höst att växa i, nu när jag sagt nej och hejdå till kärleken, mest för att först bara få tid till att lära mig kunna vara själv. Jag ser fram emot promenader med min syster, cykelturer med vår tandem, sena kvällar i gräset i slottskogen och rosa himlar att fota nu efter vinterns gråa display.

2014-02-28 @ 17:13:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0