om mumma kardemumma, frågor och nattstad.

torsdag. och i morgon är det den sista dagen i studentveckan här i skåne. sedan är det officiellt sommar, alla är skolfria och peppiga och även fast jag jobbar på som vanligt ett tag till så kommer det inte kännas på-riktigt-sommar förrän allra käraste syster har vinkat hejdå till högstadiet och vi kan äta en lång lång pannkaksfrukost i trädgården på måndag. pirr! 
 

men kanske är det fler än jag som ska jobba i sommar? troligen! då kanske en behöver ett bra mellis att fylla på energin med efter eller under en slitsam arbetsdag? mitt bästa är en fruktsallad, enkelt och bra att ha med i en matlåda dessutom!!

apelsin, kiwi, äpple, banan, päron, torkade fikon, russin, pumpafrön, valnötter, kanel och så en klick keso. simpelt kanske? men åh, så oändligt gott!! speciellt med torkade fikon i, en viktig ingrediens. glöm ej!! jag brukar köpa risentas. tips, tips.

jag har nyligen funnit en ny musikfavorit för just sådana här mellis-stunder. sara zacharias. med låtar som nattstad, mot solen och någonting i dig glömmer jag stressen för ett tag. tips nummer två alltså! nu tänkte jag passa på att öppna frågelådan igen! och jag ska försöka svara på allt men om något är akut eller blir borglömt så skriv här . ha det fint! puss 
 
UPPDATERING: stopp!! och tusen tack för ala frågor!! så fint.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

När försvann din mens? Hur länge har du varit utan den? Jag har också varit utan min tidigare men var tvungen börja äta p-piller för att motverka benskörhet i framtiden. Äter du/har du ätit p-piller?

2014-06-12 @ 17:53:33
Postat av: alicia

jag tycker att du får visa lite mer av ditt rum och dina klädval!! vill du och hinner det? det är så väldans inspirerande. och försök att stanna upp och inte stressa ihjäl dig. det försöker jag göra. nu är det sommar, äntligen!
/puss & kram, du är himla bra.

2014-06-12 @ 18:15:55
Postat av: Anonym

Kan du inte börja göra videobloggar igen? Dom var så himlahimla mysiga!!!

2014-06-12 @ 18:28:26
Postat av: Johanna

Skulle du säga att du pratar som du skriver, eller har du ett skriftspråk som skiljer sig mycket från hur du pratar? :) Puss!

2014-06-12 @ 18:35:09
URL: http://treeoflife.devote.se
Postat av: Elin

Här kommer en fråga som blev bortglömd i förra frågelådan så jag försöker på nytt:
Har för mig att du är och besöker fina Malmö ibland och jag ska tillsammans med mamma och syster på semester där i sommar. Har du några bra saker man kan titta på eller som man "måste uppleva"? Det kan vara allt från shopping, sevärdheter eller fina fik och restauranger. Ska även till Köpenhamn en dag så även där skulle jag bli glad om du hade några tips.
Ha en underbar dag och ta hand om dig!
Kram!! <3

2014-06-12 @ 19:15:54
URL: http://flickanmedkameran.tumblr.com
Postat av: Sigrid

Vad vill du jobba med i framtiden?

2014-06-12 @ 19:36:37
Postat av: Anonym

Om du bara fick läsa en bok, titta på en film och en serie, göra ett bestyr äta en rätt och åka till ett ställe, vilka skulle det vara då?

2014-06-12 @ 19:38:41
Postat av: Anonym

Har du några fobier/rädslor?

2014-06-12 @ 19:39:19
Postat av: Anonym

Hur var din barndom och tidiga ungdom?

2014-06-12 @ 19:40:07
Postat av: Diman Dilir

ser sjukt gott ut!

2014-06-12 @ 19:54:17
URL: http://nattstad.se/dimand
Postat av: Diman Dilir

ser sjukt gott ut!

2014-06-12 @ 19:54:17
URL: http://nattstad.se/dimand
Postat av: Klara

hur var din gymnasietid? kommer jag hitta vänner när jag nu tar steget och börjar i en ny skola?

2014-06-12 @ 20:06:16
Postat av: Lisa

Ha du någon bästa vän?

2014-06-12 @ 20:25:07
Postat av: Lisa

Jag är nyfiken på ditt skrivande! Skriver du mest för hand eller på dator? Har du några skrivprojekt igång? Var och när (tid och rum) skriver du helst, och vad skriver du för det mesta om?

2014-06-12 @ 22:00:49
Postat av: elsa

du skrev tidigare om din sommarutmaning. kan inte du berätta lite mer konkret om vad du ska göra? behöver massvis med inspiration!

vad tycker du om att göra med kompisar?

skulle inte du kunna göra en video med alla svaren? det var så himla länge sedan!

kramar

2014-06-12 @ 22:38:29
Postat av: Alicia

Ge oss dina bästa sommarlovstips, både som en kan göra själv men även med sina vänner. Har du några bra saker på lager som samtidigt inte kostar en förmögenhet? Puss!

2014-06-13 @ 08:50:39
URL: http://flugsvampar.blogg.se
Postat av: Anonym

Vad vill du kunna göra i framtiden som känns svårt just nu? Vad vill du kunna övervinna?

2014-06-13 @ 11:07:10
Postat av: Sigrid

Vem är din förebild?

2014-06-13 @ 11:07:42
Postat av: Sigrid

Vad är ditt bästa sommarlovsbestyr och vad gör man när man vill hitta på något på sommarlovet men inte har sällskap eller inspiration? När man bara hänger framför tv'n men vill ta tag i livet.

2014-06-13 @ 11:09:21
Postat av: Sigrid

Kan inte du ladda upp en video när du sjunger? Du nämnde innan att du sökte till ett musikgymnasium så det hade varit roligt att få höra dig sjunga!

2014-06-13 @ 11:10:29
Postat av: linnea

hur ser din syn på alkohol ut?

2014-06-13 @ 11:12:58
Postat av: Filippa

Jag försöker finna en "ny" stil, men att drömma om fina kläder som andra har, och hitta egna minst lika fina är inte lika lätt tycker jag..
Därför undrar jag vad/vem som inspirerar dig i dina fina klädval? och "går går du tillväga" om du ser något som är otroligt snyggt på någon, men inte hittar det själv eller har en aning om vart det är köpt? Du inspirerar mig så himla mycket!

2014-06-13 @ 12:55:56
Postat av: Anonym

Läser din familj din blogg och hur känns det att skriva så personligt på ett allmänt ställe och inte veta vilka som läser, att träffa ytligt bekanta som läst din blogg, hur känns det och hur brukar du svara de när de nämner det?

2014-06-13 @ 14:47:47
Postat av: Sigrid

Jag har så svårt att hitta mig själv. Både på ett personligt plan och klädstil, livsstil mm. Jag är så splittrad och kan gilla allt från blommiga blusar till blått hår och platåskor. Hur gör man för att hits sig själv och hitta den stilen som känns som en själv? Att hålla sig till i princip en stil och inte vara allt för splittrad och vilsen?

2014-06-13 @ 14:51:00
Postat av: matilda

skulle du kunna ge tips på några bra böcker som passar nu till sommarens läsningar?
vad är dina bästa bestyr när en bara har så himla tråkigt och det regnar ute?
bästa frukosten som finns?

om en kan vara otroligt blyg och ha svårt att prata med endel människor eftersom en är rädd för att den personen ska tycka en är konstig, vad ska man göra för att få bort den där blygheten? hatar mig själv för att jag är så blyg hela tiden..

2014-06-13 @ 20:19:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0