om mumma sommarmumma.

söndag. och det är väl på tiden att jag delar med mig av ett recept? till dag som kväll, vid brasan på stranden som picknicken i parken. de här rätten förälskade jag mig i förra sommaren och när minnet utav den dök upp i mina tankebanor igen kunde jag inte sluta sukta efter denna vegetariska sommarmagi. det här, om något är mumma kardemumma!!

eller snarare currymumma!! för det här är purju-och morotsbiffar med curry, plus en feta-och melonsallad samt en yoghurtsås med citron och mynta. så oändligt gott! tyvärr är det inte jag som har kommit på dessa fina recept, men självklart ska jag dela med mig utav länkarna här:
 
▲ här är receptet för en feta-och melonsallad. så toppade jag med några oliver också, och lite extra salladsblad.

▲ och här har du morotsbiffarna! de har även ris och ärtor och annat till men till den här kombon är det bara biffarna som gäller.

▲ såsen är detsamma som i receptet ovan men jag bytte kesella mot matyoghurt och la till lite färsk mynta. 

fotografi: jag

Kommentarer
Postat av: Johanna

Gott!

2014-06-15 @ 17:14:09
URL: http://www.jojosmind.blogg.se
Postat av: Emelie

Haha, alltså, din matsmak är så annorlunda från min vad gäller dessa. Inte bara veggie-delen, utan också kombinationerna. Jag tycker det är lite obehagligt med sött i maten, till exempel äpple eller melon i mat. Jag vill ha det mer salt! Och citron tycker jag är så läskigt syrligt.
Men det är ju den nyare mat-kulturen, och jag som är så gammaldags med husmanskost som köttbullar, potatismos och lingonsylt, haha.

2014-06-15 @ 17:43:45
URL: http://sockerskrin.blogspot.se
Postat av: Beatrice

Önskar så himla ofta att jag gillade oliver, men det är ju så himla äckligt... hehe. Men det andra lät väldigt gott!

2014-06-15 @ 19:32:46
URL: http://herbariumet.blogg.se
Postat av: Sofia

åh så gott!

2014-06-15 @ 22:06:54
URL: http://skimmer.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0