låt mig vara ensam, låt mig segla i väg.


säg hej till mitt nya halsband!! ett betydelsefullt ett. ankaret står för min kärlek till havet, till sommarstugan i tylösand som alltid
har varit min bästa plats på jorden och hoppet, att aldirg ge upp. från accessoirze.


i veckan besökte jag frisören och kom hem med ett par centimeter kortare hår och tillfälliga lockar. det blev väldans fint! fast jag
tror inte jag kommer locka det särskillt ofta. men ett himla bra kalastips är det allt!

i bland behövs lite ensamhet för att må bra igen. några tårar. några timmar med mig själv. det där med att låta någon annan vara
en del av den, ensamheten och att våga lita på kärlekens varma lyckorus kan vara så himla himla svårt. men nu  när jag äntligen vågar. då är det nog bland det finaste jag vet. vad får dig att må bra? berätta! och ha det fint! puss 

Kommentarer
Postat av: Lillaviol

Hej bästa Hannah! Jag hade älskat ett inlägg om dina favoritbloggar, gärna lite mindre pärlor! Kram

2013-04-10 @ 21:16:49
URL: http://sprallice.blogg.se
Postat av: Emelie

Uppskattning och beröm. När jag känner att det liksom är påriktigt. Jag tror jag skulle må bra av kärlik, av kyssar. Men det vet jag inte än. Varma duschar och fina tankar på sommar och solsken och musik och jordgubbar kan hjälpa ibland också. Sällskap är det finaste som finns. När jag känner att jag inte är ensam, då, då mår jag bra.

2013-04-10 @ 21:16:57
URL: http://emeliisaksen.blogg.se
Postat av: Josefin

Det som får mig att må bra är att skriva skriva skriva. Kanske några meningar eller en hel novell. Lite om ens dag. Eller bara skriva en komplimang till någon i ett sms.

2013-04-10 @ 21:24:46
Postat av: Clara

Variation!
Jag vill att dagarna inte ska vara den andra lik, så kravlöst def bara går så försöker alltid planera in små finheter i vardagarna. Det kan vara att fika hemma hos farmor och prata om hur det var på 20-30-40-talet, skräckfilmskvällar med vännerna som slutar i att vi pratar hela natten och precis som du - fungerar jag bäst med lite välbehövlig ensamhet, helst en liten stund varje dag.

2013-04-10 @ 21:35:46
Postat av: Beatrice

Jag mår bra när jag får umgås med några av mina bästa vänner, framförallt min allra bästa vän Eric. Han är den bästa jag vet och är hur snäll som helst verkligen, hjälper mig med matten och är bäst att luta sig mot när man tittar på film, då mår jag som allra bäst.

2013-04-10 @ 21:40:56
URL: http://herbariumet.blogg.se
Postat av: nellie

jag mår bra av allt som har med sommar att göra. gå runt i en fin klänning, jordgubbar, sommarfrukostar ute i solen, sena grillkvällar, dagar vid stranden, longboard i kvällssol, film när sommarregnet droppar på rutorna, läsning i hängmattan... åh finns så mycket fint med sommaren!

2013-04-10 @ 21:42:53
URL: http://domfyraarstiderna.blogg.se/
Postat av: Emma

Det som får mig att må allra bäst är min pojkvän. Ifall dagarna känns långa och jobbiga eller jag bara haft en allmänt dålig dag, och jag sedan pratar med honom så lyfts allt av mina axlar. Han får mig att känna mig speciell och fin och han finns alltid där. När jag är arg, besviken eller ledsen för något som hänt med familjen eller skolan, då är han där. Och våra samtal till varandra varje kväll innan vi somnar. Då somnar jag alltid med ett leende på läpparna.

2013-04-10 @ 21:45:24
URL: http://rallesson.blogg.se
Postat av: Emma

Umgås med härliga vänner som får en att må bra och att skratta så mycket att magen värker. Långa, varma kramar. Vårsol som värmer ryggen och små snödroppar och krokusar som börjar slå ut. Komplimanger. En mysig katt som vill gosa och lägger sig i famnen på en och spinner. En bra bok, helst om kärlek och med ett "och så levde de lyckliga i alla sina dagar" slut.

2013-04-10 @ 21:47:27
URL: http://sevenseashells.blogg.se
Postat av: Emmy

Jag mår bra av att springa, äta pasta med pesto, se 500 days of summer, lyssna på sweet disposition med the temper trap, fota något fint, kramas, gå i skogen, skratta till magen gör ont och helt enkelt vara själv ibland!

2013-04-10 @ 22:05:11
URL: http://enugglaimossen.blogg.se
Postat av: lisa

jag mår bra av att umgås med min syster, laga god mat, baka något gott, se på trevliga serier, umgås med fina personer. vara ensam. Gärna i större doser. Men gillar också att vara med människor. Men behöver ensamheten också.

2013-04-10 @ 22:41:10
URL: http://popflickan.blogg.se
Postat av: Gabriella

Jag mår bra av din blogg helt enkelt!

2013-04-10 @ 22:48:00
URL: http://morningmoments.se
Postat av: emilia

det är så mycket som får mig att må bra, på samma sätt som det är mycket som får mig bli ledsen. antar att jag har mycket känslor, och antar att det är bra. vad som gör mig mest glad är nog ändå: min sommarstuga som är mitt paradis på jorden, att få brev, vårdagar, sommarmorgnar och sommarnätter, riktigt långa och fina kramar, bra musik, stjärnklara himlar, kärlekkärlekkärlek (för även om jag inte är kär och även om jag mest gråter på grund av att den där jävla kärleken aldrig kommer, så är det ju det finaste som finns i hela världen), folk som vågar säga ifrån, blommor, doftljus, komplimanger när man är som mest missnöjd med sig själv, lyckorus, fula skratt, att dansa på skoltoaletter eller tonårsrum eller dansgolv eller ängar, att få skrivaskrivaskriva, vara ute i naturen, dricka te, vara ute på småsmå eller gigantiska äventyr, och allt däremellan, skratta så det krampar i magen, se på tv-serier.

det där är ju inte en en bråkdel av vad som gör mig glad, men det blev ändå för långt.

2013-04-10 @ 22:51:29
URL: http://emiliaminnies.blogspot.com
Postat av: Michaela Glansk

Jag har gjort en lista till mig själv av saker jag ska göra när jag mår dåligt. På den listan står det bl.a. dricka tea, ta en promenad (gärna i solen), se en bra dokumentär, gråta lite för att sedan släppa taget, se en bra film, gå och köpa glass, rita, skriva drömmar och skriva en uppskattningslista. Ja det är många små saker som gör livet enklare för mig.

2013-04-10 @ 22:55:25
URL: http://himlavalvets.blogg.se/
Postat av: Ann

Att springa i skogen.Inte springa som i att träna; utan bara springa. Kuta, veja för träd, hoppa över stockar och ducka för grenar. Bäst är att varva med långsam lunk och sjunga. Högt, för ingen hör ändå, och hallå du är ju med i din favoritmusikal?

2013-04-10 @ 22:57:10
URL: http://likeglencoco.blogg.se
Postat av: jasmine

Allt smått som sker i vardagen. Till exempel att få till en perfekt mening i en uppsats, nysopade gator, köpa nya vårskor, städa och hitta gamla saker men glömt bort, att bocka av någonting på den milslånga att-göra-listan inför skolavslutningen, planera småsaker till studenten, laga favoritmaten. Sånt fint gör mig glad just nu.

2013-04-11 @ 00:05:27
URL: http://www.nineteenhurricanes.blogg.se
Postat av: Maja

Hej, visste du att man kan locka håret utan värme? Det finns jättelätta tips :) Sök bara på headband curls eller sock curls på youtube så får du massa tips och tutorials!

2013-04-11 @ 08:25:59
Postat av: alma

du är så himla vacker och inspirerande

2013-04-11 @ 10:14:45
URL: http://almawiola.blogspot.com
Postat av: Frida

böcker.
Eftersom jag inte trivs i min klass och trivs alls på min linje försöker jag tänka på att om några timmar får jag komma hem till mina böcker som ligger under mitt täcke, i min soffa och på min byrå och väntar på mig. väntar på att bli lästa och omtyckta.

2013-04-11 @ 12:14:41
Postat av: TheaSofia

Att äntligen få prata av mig efter en jobbig vecka hemma hos terapeuten. Så skönt. Måst så mycket bättre efter en timme med en av mina absoluta favorit personer!

2013-04-11 @ 13:15:00
Postat av: ellen.

det som får mig att må bra är mina otroligt fina vänner,musik som får en att le och Disney filmer! hihi! låter kanske lite knasigt men med disney så vet man på något sätt att allt kommer bli bra igen! :)

2013-04-11 @ 13:56:11
URL: http://elleningridlisa.blogg.se
Postat av: Alva

det som får mig att må riktigt riktigt bra är mina två allra bästa vänner. när jag sitter och skriver detta kan jag inte stoppa mig själv från att spricka upp i ett stort leende. åh, de får mig att skratta och må så himla himla bra. lyckorus!! kram

2013-04-11 @ 15:32:50
Postat av: Lotta

Fina kläder, konst, fint väder och fina vänner!

2013-04-11 @ 16:11:00
Postat av: elina

mina vänner som är så himla fantastiska, sömn, vårväder och böcker som tillåter en att fly verkligheten för en stund.

2013-04-11 @ 18:06:34
URL: http://elinamarie.blogg.se
Postat av: Emma

Så fint! Tycker om att ha saker (som smycken) som betyder något. Mycket fint! :)

2013-04-11 @ 20:45:04
URL: http://sevenseashells.blogg.se
Postat av: Elise

tänkte bara länka det här till dig, eftersom du gillar muminmuggarna ;P
http://hd.se/kultur/2013/04/12/konsrollstrollen/

trist, tycker jag. muggarna är ju fina, men detta gjorde mig förbannad.
vad tycker du?

2013-04-12 @ 16:44:00
Postat av: Lisa

Att springa så fort jag kan de sista metrarna på femkilometersrundan

Mammas kramar och pussar på pannan

Att våga bära de kläder jag gillar bäst och gå stolt genom skolkorridoren när mainstreamtjejerna tittar och dömer

2013-04-13 @ 19:05:23
Postat av: Jonna

Jag mår så fruktansvärt bra av att gå in här och läsa alla kommentarer. Det finns fler som är som jag. Tänk vad fint om vi alla bodde i samma stad och kunde umgås titt som tätt hela tiden. Vilket drömscenario.

2013-04-14 @ 15:02:45
URL: http://casajonna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0