och jag tänker att augusti nog är den finaste månaden ändå.

fredag. och i dag far jag till köpenhamn över dagen för att införskaffa lite höstnytt, smaka på det sista utav sommaren och bara
vara i standen som är en utav mina allra bästa. och i kväll händer något annat världsbra! nämligen klockan tjugoettochfyrtiofem
då bo kaspers orkester spelar på malmöfestivalen! ses vi där kanske?


nu tänkte jag dela med mig utav min allra bästa frukost just nu! en perfekt kombination av allt som är kalasgott, enligt mig.


den som jag njuter av i sängen framför favoritserierna jag berättade om igår. jag glömde visst nämna saltkråkan dock, himla fin nostalgitripp som absolut inte får glömmas bort. 


ur min finaste skål från pip studios njuter jag utav soyayoghurt med nötter, torkad frukt, kokos och vinbär.


dricker vitt hallonte från clipper ur mon amie-koppen.


och äter rågbröd med avokado på ett kantstött och blomsterprytt secondhandfynd. plus ett plommon! mitt stora beroende just nu. (försutom akvarell, vinyler, tv-serier, sommarregn och femtiotal).

allt detta i en nybäddad säng i mina finaste och mjukaste lakan. fyndade dem i sommarstugan, mamma säger att de var mormors från början. nu lägger packar jag ner de sista nödvändigheterna i min kånken och möter mitt fina ressälskap på tåget. ta hand om
er, njut av regnet och fredagspeppen och ha det fint! puss

ps. tusen pussar och kramar till dig som kom fram och hälsade på mig i matbutiken i går! du gjorde mig så galet glad att de sista timmarna bara flög förbi!! tack fina du för det.

Kommentarer
Postat av: Cajsa Tapper

Massa kramar och pussar tillbaka Hannah! Din blogg är verkligen så fin och bra och jag har läst den hur länge som helst. Man blir glad och peppad av den och dina bilder är galet vackra. Så tack för att du skriver!! ♥

2013-08-16 @ 09:33:04
URL: http://tappercajsa.blogg.se/
Postat av: Daniella 🌙

Vad har du helst för krydda på avokaodon? :3

2013-08-16 @ 12:16:12
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Postat av: Isabelle

åh så gott och mysigt!! Jag och en vän ska till malmöfestivalen ikväll och avnjuta musik från bland annat Hurricane love! hade vatt så kul att se dig, ha en fin dag, kram

2013-08-16 @ 12:33:54
URL: http://isabellesandberg.blogg.se/
Postat av: Blomman

Hej!
Vill först bara berömma dig för hur duktig du är på att göra en sådan fin blogg. Älskar dina bilder!

Sen har jag en diskussionsfråga som jag skulle vilja ställa till dig och kanske dina övriga läsare också, jag är i stort behov av råd ang. detta.

Jag vet att du har haft/har problem med ätstörningar Det har jag också, har mått dåligt till och från i ca 4 år. Jag har aldrig varit så dålig fysiskt eller psykiskt att jag har varit inlagd men behandlig med hjälp av psykologer har jag haft.

Nu till mitt dilemma. Min pojkvän/sambo har varit med på hela denna resa. Det senaste året har jag börjat på dagligverksamhet 1 ggr/v på ett center för ätstörningar, något som har fått mig att må mycket bättre. Ätstörningscentret erbjuder även hjälp åt anhöriga, min pojkvän har tagit avstånd från detta och jag får bestämt ett NEJ när jag har frågat honom om han också vill ha stöd. Problemet är bara att vi nu är på olika nivåer och min pojkvän har fått ett kontrollbehov utan dess like av min träning- och kostsituation. Medan jag tycker att jag mår bra och följer mina "scheman" som jag tillsammans bestämt ihop med min behandlare så är min pojkvän ofta sur, arg och ibland rent utav elak genom sitt kontrollbehov. Jag förstår att han är orolig över att jag ska må dåligt igen men för att jag någonsin ska bli fri så måste jag sluta att bli påmind att jag har problem.

Detta är återkommande hela tiden och har gått så långt att jag börjat funderar på om vi har någon framtid tillsammans att kämpa för. Vi har varit tillsammans i snart 5 år.

Vad ska jag göra?

2013-08-16 @ 14:50:46
Postat av: Anonym

vart bor du någonstans? x :)

2013-08-16 @ 20:01:07
Postat av: Jenny Hermansson

jag har länge varit sugen på att testa soyayoghurt, smakar det annorlunda från "vanlig" yoghurt? :)

2013-08-17 @ 00:23:01
URL: http://jennyhermansson.se
Postat av: Julia

men oj! likadana lakan finns i vår sommarstuga som
Farmor äger! Vad kul!

2013-08-17 @ 14:17:11
URL: http://juliaemanuelsson.devote.se
Postat av: Elin

Bästa, bästa frukosten.

2013-08-18 @ 12:57:51
URL: http://cinquantejours.blogg.se
Postat av: lisa

mumsigt och mysigt! =)

2013-08-18 @ 13:59:51
URL: http://popflickan.blogg.se
Postat av: Rebecca

Åh en sån hemskt trevlig blogg du har.

2013-08-20 @ 12:12:44
URL: http://magpie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0