om sommarens bästa fredag.

lördag. och det värker i hela kroppen så trött jag är. att stiga upp och cykla till jobbet klockan tio är himla klurigt när man bara
fått sova sedan fyra. men, jag log hela vägen för åh, det är faktiskt näsintill obeskrivligt hur fantastiskt fint mitt fredagsbesök i göteborg var!! här är några utav de tusentalet vykort jag fick med mig hem.


jag hoppade på tåget tjugo över sju och fann direkt olga och sara och tillsammans pratade vi oss igenom de tre pirriga timmarna
till göteborg. staden som gav mig sådana lyckorus att jag numera är spersugen på att flytta dit!


dagen till ära hade jag mina nya vans!! för även om mina lackade loafers med sin lilla klack är älskade till tusen så är de tyvärr
inga vidare festivalskor. men de här, de fick mig att fylga över publikhavet! ungefär.


väl framme gick vi till ett café för att äta lunch. här är mitt lyckopiller olga på linnégatan och makalöst fina sara med sin lunch. så himla bra festivalsälskap de här två alltså! om om ni är i göteborg, ta gärna en brunch på ethel's. tips, tips!


på vägen hade vi stannat till vid slottskogen för att hämta ut våra armband. belv så galet oändligt superpepp när jag fick det här
på min handled! tänker ha det på mig till höstmörkret faller in. för att kunna påminna mig om att jag, trots många timmars jobb
har varit med om fantastiska bestyr den här sommaren. behövs nämligen i bland.
 
min lunch. en mozzarellasallad med pesto, pinjenötter plus valnötsbröd samt frukt vid sidan av. mumma krademumma!


efter lunch gick vi till capitol, en nostalgisk liten biograf och såg the east med bland annat ellen page, brit marling och alexander skarsgård. mycket bra, spännande och viktig film!! när eftertexterna börjat rulla och vi alla var redo att gå dök plötsligt självaste skarsgård upp! häftigt, tyckte vi.


inte långt senare var vi på plats i slottskogen för de efterlängtade spelningarna. såg of monsters and men, som var minst lika bra
live som i högtalarna i sovrummet. därefter sprang jag genom vimlet och mötte två saknade favoriter. tillsammans dansade vi till haim som var oändligt bra och inspirerande! trots att de inte spelade favoritlåten
 
mat i väntan på håkan. som ni kanske vet är det etthundraprocent vegetarisk inne på festivalområdet och jag tyckte det var bästa tillfället att prova något spännande och nytt! det blev tzayspett, gjorda på soya med rostad potatis, rucolla, vindruvor, chevreost
och aprikoser. allt toppat med flingsalt, min stora last här i livet. kalasgott!!


och så var det håkan. konfettiregn och mänsklig kroppsvärme gånger tusen när det ofattbart stora publikhavet hoppade till det kommer aldrig vara över för mig. hur bra som helst, helt enkelt!
 
sedan köpte jag en vinylskiva, drack två flaskor vatten och kramades med ofattbart många fina personer som kom fram och gav
mig alldeles för fina ord. åh, de tillsammans med nyfunna vänner, olga, sara, stämningen och dansen till the knife gjorde att jag dagens lyckorus sköts i höjder. tusen tack i allihopa! nu kan jag, som man säger dö lycklig. ha det fint! puss

Kommentarer
Postat av: inez

åh ja, håkan är för underbar.

2013-08-10 @ 23:11:47
URL: http://regndansar.blogg.se
Postat av: Beatrice

Önskar så att jag hade kunnat vara på WOW i år, deras lineup... SÅ bra. Men bilderna får duga!

2013-08-10 @ 23:28:31
URL: http://herbariumet.blogg.se
Postat av: Lena

Åh, önskar att jag var där. Puss fina du

2013-08-11 @ 08:18:47
URL: http://lenasvanberg.blogg.se
Postat av: Becka [fotoblogg]

Åh, så väldans vackra bilder.

2013-08-11 @ 12:32:24
URL: http://photos-by-becka.fotoblogg.nu
Postat av: alice

hej fina hannah! det var jag som kom och sa hej i vagabond-tältet, och fick en fin fjärilstatuering av dig. Tänkte bara säga hur glad jag blev av att träffa dig, du var lika fin i verkligheten som genom datorskärmen!

kram

2013-08-11 @ 12:53:55
URL: http://www.alice.devote.se
Postat av: lisa

åh maten såg supergod ut och det såg ut som en fin dag.

2013-08-11 @ 15:52:26
URL: http://popflickan.blogg.se
Postat av: Marina

åh så fina bilder. stod bredvid dig på håkan (till höger i svart tröja och röd kjol, om det nu betyder något) och ville mest bara krama dig hela tiden. men tappade bort dig i folkvimlet efteråt och hann inte säga hur bra jag tycker att du är. du var jättesöt i din sjömansklänning i alla fall. puss.

2013-08-12 @ 01:48:29
URL: http://www.jordsnurrar.blogg.se
Postat av: Sandra Leone

Åh om du någon gång flyttar till Göteborg så ska jag ta dig runt i hela stan; till alla drömcaféer och seconhand-butiker.

2013-08-12 @ 21:40:38
URL: http://lingers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0