om tacksamheter och taking-care-timmar.

fredag. och jag är ledig! så himla himla skönt. jag har fått några frågor på vad som ska hända härnäst i mitt liv och i höst är det jobb, körkort, egna små projekt som står på schemat. så vill jag vila upp mig ordentligt. väldans välbehövligt efter en kaosartad sommar som både har varit fylld på osannolik eufori och magi samt hjärtont och stress.

och vid det här laget är det ingen hemlighet att något som får mig att må lite extra fint är en bra start på dagen! se vinden fånga träden utanför min spetsgardin samtidigt som jag njuter utav en frukost med bara mitt godaste-just-nu. underbart.


och det här var vad jag åt i dag! soyayoghurt med persika, bananpengar, nötter, frön, russin och kokoss på toppen. himla god kombination som passar alldeles extra fint i augusti då persikorna fortfarande smakar sagolikt.


i tekoppen, som förövrigt är min finaste utav alla muminmuggarna dricker jag kobbs blåbärste. också det en favorit! på det lilla sköra fatet syns ett styck rostat hembakat frukt-och-nöt-bröd med ost. mumma kardemumma!


och så några vindruvor till. för de som undrar är muminskeden samt koppen köpt på iitala outlet, skålen, som är från rörstrands swedish grace-serie är en present och fatet plus duken är båda secondhandfynd! åh, porslin är sann vardagslycka för mig.

nu måste jag passa på att tack alla solsken där ute som var dag värmer upp mig! kommentarer som komplimanger på stan. jag
kan inte förstå att de är till mig! i ärlighetens namn är jag väldans skör för tillfället och åh, det är magiskt hur mycket pepp jag
får här i min cafévärld. nu fortsätter min taking-care-day. tusen tack, tusen kramar och ha det fint! puss

Kommentarer
Postat av: jessica

jag är helt upp över öronen förälskad i swedish grace. fick en bunt i studentpresent och det porslinet är så himla fint att bara vila ögonen på. känner mig rätt gammal när jag stirrar på mitt porslin, men samtidigt vd gör det om hundra år? puss på dig

Svar: swedish grace är alldeles fantastiskt! alla färger är så himla fina! fast allra helst vill jag ha de puder-rosa tallrikarna. åh! och svaret på din fråga: ingenting alls! tusen kramar fina du! ♥
Hannah.

2013-08-23 @ 13:07:26
Postat av: Josefine

frukoststunderna är dagens ljusglimtar. vet ej vad jag skulle göra utan de där långa tysta ljuva stunderna med kaffekoppen och de ihopplockade godsakerna åh. ha det fint!

Svar: åh, du har så rätt så! det är så fint att höra att det är fler än jag som älskar morgonens elegans. tusen kramar till dig! ♥
Hannah.

2013-08-23 @ 14:31:28
URL: http://josefinenils.wordpress.com/
Postat av: Melinda

Åh vad underbart gott det ser ut! Vart och hur redigerar du dina bilder Hannha? :)

Svar: åh, vilken smickrande fråga! jag redigerar mina bilder i photoshop elements. det jag gör är att ändra lite på ljus och kontrast samt lägga på ett tunt filter i sepia. tusen kramar till dig! ♥
Hannah.

2013-08-23 @ 17:53:54
URL: http://thelifesroad.blogg.se
Postat av: Alice

Åh vad fint! Kan du inte lägga upp några recept på de hembakta bröden du ibland äter? Skulle vara jättesnällt!
Tack för en fantastisk blogg, kram!

2013-08-24 @ 00:47:29
Postat av: Bonnie

skulle du inte kunna visa upp alla dina klänningar i ett eller flera inlägg? du verkar ha så många fina.
massa kramar

2013-08-24 @ 12:24:12
Postat av: Becka [fotoblogg]

åh så gott. underbart med lediga fredagar.

2013-08-24 @ 13:37:05
URL: http://photos-by-becka.fotoblogg.nu
Postat av: Moa

Fint!

2013-08-24 @ 13:46:46
URL: http://tusenskonating.devote.se
Postat av: Emelie

Det är fantastiskt hur en liten skål med godsaker kan lysa upp en morgon så, och därmed resten av dagen. du vet hur du ska finna vardagsnjutning, du!

2013-08-24 @ 20:00:02
URL: http://sockerskrin.blogspot.se
Postat av: C

Så fint och så gott.

2013-08-25 @ 18:19:30
URL: http://chuynh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0