och dimman låg som ett vintertäcke.

fredag.  och det är något alldeles särskilt med att vakna upp hos morfar och mormor. något speciellt med hur morfar tidigt börjar bullra med kastrullerna i köket, hur mamma, som alltid är först uppe pratar högt och glatt och hur katterna smyger om kring mina fötter när jag slår mig ner vid frukostbordet. 


vi dricker te och äter rostat bröd, så som vi alltid har gjort. äggen är perfekt koka och varje morgon finns det en ny frukt-favorit
att älska. just den här morgonstunden är från i går, annandag jul. den sista innnan vi kramades hejdå för i år. 


den här dagen åt jag rostat tranbärsbröd med cheddar-ost, rucola-blad och tomater, ett ägg och bitar av cantaloupe melon.


plus en kopp julte såklart!! jag tog med mig ett utav mina många kanel-ingefära-neijlika-apelsin-kardemumma-teer hemifrån som
jag sörplade ur en utav mormors allra finaste koppar. under frukostminuterna brukar vi bläddra i tidningar, mormor och jag. visa varadra modereportage och hylla porslinsserier som vi båda tycker så mycket om. så fint är det.

minns att dimman låg som ett vintrigt täcke utanför våra fönster. vackert. timmarna innan det var dags att fara vidare passade jag
på att skriva packlista till paris, lyssna på nya musikfavoriter och kika på klapparna ännu en gång. mobilskalet med broderi ovan som jenny gjort alldeles själv, det är min favorit. magiskt. vilken är er bästa klapp? berätta! och ha det fint! puss
 

Kommentarer
Postat av: Daniella 🌙

Måste vara ett yankee candle jag fick! Stort som ett hus och doftar underbart ♡

2013-12-27 @ 09:51:19
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Postat av: Elin

Åh, så himla fint!
Min bästa klapp kan jag nog inte bestämma men de finaste klapparna är inget materiellt, det är kärlek, skratt och leenden för mig.

2013-12-27 @ 11:03:28
URL: http://elinuden.blogg.se
Postat av: frida

oh mys. min bästa klapp var det var det enda jag önskade mig; muminmuggar!!

2013-12-27 @ 15:01:35
Postat av: Sandra Leone

Vilken drömfrukost!
Min bästa klapp var när min pojke trotsade regnet, stormen, det faktum att han bor en timme från mig samt att han var megaförkyld och kom hem till mig och sa "Det är ingen hel jul om jag inte får träffa dig."

2013-12-27 @ 18:30:13
URL: http://lingers.blogg.se/
Postat av: lisa

smarrig frulle! :)

2013-12-27 @ 18:38:37
URL: http://popflickan.blogg.se
Postat av: Isabella Berger - Fotografi

Vilket mysigt mobilskal! :)

2013-12-27 @ 19:04:55
URL: http://szalai.blogg.se
Postat av: Elisa

Min finaste klapp måste nog ha varit den gamla skrivmaskinen min pappa hade letat fram på blocket, den som är 90-tals grå, dundrar vid varje skriven bokstav och som jag får skriva ut alla stora ord på, mitt i natten om jag så vill (fastän min storebror brukar banka på väggen min, för att jag håller honom vaken).

2013-12-28 @ 13:58:39
Postat av: inger helén

tänkte fråga vart mobilskalet var från, men det fick jag ju snabbt reda på. så himla fint!! ska testa mig på att göra ett eget hihi

2013-12-29 @ 17:59:37
URL: http://ingerhelenludvigsen.blogg.se
Postat av: Alva och Nathalie

Hej! Vi gillar dina bilder skitmycket, och vi skulle gärna vilja se ett inlägg/kanske fått ett svar om hur du redigerar dina bilder som liksom är "gråiga", skarpa kontraster, kallt ljus utan att färgerna försvinner...
Puss och kram!

2014-01-02 @ 18:48:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0