dom säger att vi är galna men vi har det ju så fint.

fredag får bli drömmarnas dag. era drömmar. om det är något som får upp fredagspeppen så är det era inspirerande framtidsord.
jag vill bara göra, göra, göra. resa till paris, bo i kollektiv, caféhänga och anordna kalas på balkongen. åh. ha det fint! puss

del 3.

Tumblr_mgp9lt6boy1rhli5mo1_500_large
 
♥ jag drömmer om stjärnklara nätter, palmbeströdda stränder, städer som aldrig sover, fester som aldrig tar slut, minnen som bara blir fler och fler. om människor som jag aldrig mött och platser jag aldrig sett. vill bara ut ut ut i världen och se och upptäcka och göra precis allt. borde kanske sluta drömma så här konstant, men vad ska man annars göra när graderna bara sjunker och dagarna vägrar bli ljusare?

♥ min största livsdröm är ändå så vardaglig. jag vill köpa en fin liten villa i en fin liten kommun och bo där med mina små barn och någon jag älskar. jag vill gå upp tidigt på morgnarna innan alla andra är vakna, koka te och skriva romaner. jag vill jobba hårt och effektivt på en advokatfirma och lösa mängder av problem och känna att det ger mig något. jag drömmer om att leka en massa med barnen när jag kommer hem, laga mat, gosa med min livskamrat, läsa. leva.
 
♥ jag längtar till om tre år. då kommer jag sitta i london, i en främling hus, med barn som jag passar. och på dagarna går jag in i nya cafeer, hittar bokhandlar och parker och då kommer jag inte ens vara ledsen om det regnar, för det kommer vara londonregn. det drömmer jag om.

♥ jag längtar till att se världen, bo i london, uppleva londonregn och spatsera vackra gator runt till tonerna av brittisk accent. sen vill jag läsa till läkare, förändra världen och rädda jordens fattiga barn från sjukdomar. det vore underbart.
 
♥ åh, mina drömmar alltså. så himla många. men mest drömmer jag om att få resa. att få upptäcka världen, utforska nya platser, gå vilse, tappa bort mig i nya städer och skogar och landskap och hitta mig själv på vägen. se natur som får mig att tappa andan, se okända städers ljus som en stjärnhimmel omkring mig, se världens bästa och sämsta sidor. samla på minnen värda att berätta för barnbarnen om. packa väskan och dra. frihet. drömmer om frihet så himla mycket. och så drömmer jag om att bli kär, och så drömmer jag om att bli författare, och så drömmer jag om att bo i en mysig lägenhet med fina vänner, och så drömmer jag om sommar just nu. jag drömmer hela tiden. men allt får inte plats (det får ju inte ens plats i mitt eget huvud).

♥ det jag drömmer om. varje dag. varje natt. är honom. hans kramar. hans pussar. hans händer. hans ögon. hans skratt. hans famn. det enda jag vill är att hångla ända tills natten blir dag. hångla, skratta och linda benen runt varann.
 
♥ åh just nu är det enda jag gör om dagarna är att drömma, för att klara vardagen liksom. jag drömmer om att få åka till england, bo där. gå på mysiga små fik och kanske träffa någon söt pojke med bruna lockar som bryter min ensamhet. åh. jag drömmer om att få träffa den där speciella pojken som förstår mig. som vill dricka te med mig, som vill mysa med mig, som vill dela med sig med sina drömmar till mig och som bara vill vara min. skulle vara så fint!! 

♥ jag drömmer om att bo i ett kollektiv med mina närmaste vänner och bara laga ny och udda mat, ha balkongfester, skratta, peppa varandra och vara sådär som vi är. helst i göteborg, staden som aldrig slocknar.

ph: weheartit.com

Kommentarer
Postat av: nellie

åh så himla fint, pepp!

2013-02-15 @ 13:54:25
URL: http://domfyraarstiderna.blogg.se
Postat av: R E B E C C A J O H N N Y S D O T T E R

åh, så fint och alldeles utmärkt sätt att välkomna in fredagen på!

2013-02-15 @ 15:02:25
URL: http://rebeccajohnnysdotter.blogg.se
Postat av: Becka [fotoblogg]

Åh, den väcker sådana drömmar inom sig. Det är så fint. ♥

2013-02-15 @ 19:09:06
URL: http://photos-by-becka.fotoblogg.nu
Postat av: Ebba

Åh Hannah, apropå fina saker måste du lyssna på låten Summer flings med We were evergreen!

2013-02-15 @ 23:26:53
Postat av: lisa

allting är så fint åh!

2013-02-16 @ 18:29:07
URL: http://popflickan.blogg.se
Postat av: _ellen

Åh, vad knäppt att gå in på din blogg(som för övrigt är en av mina favisar) och se sig själv där! åh, blir så himla glad över att du har använt en av mina bilder till detta inlägget.
Kram på dig!

2013-02-16 @ 20:44:08
URL: http://ellenkleiman.blogspot.com
Postat av: Anonym

jag läste nyss allt du skrivit om ätstörningar och jag vet inte, jag känner igen mig så mycket. jag orkar seriöst inte mer och jag vet inte vad jag ska göra, ångesten äter upp mig inifrån. jag klarar inte av att se mig själv i spegeln, jag vet inte varför jag skriver det här men jag orkar inte mer. vad ska jag göra

2013-02-16 @ 21:41:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0