det är sommar, det är lycka, det är juli, det är rus.

söndag. i dag tar jag en riktig pysseldag. finfixar i sovrummet, bakar scones, lyssnar på sommarprat samt klipper och klistrar ur gammla magasin. precis sådant som gör mig själ lugn. och under tiden tänker jag att vi far tillbaka till min onsdag då jag äntligen fick leva sommarstugeliv. här kommer ett gäng vykort som du inte fått se ännu!

morgonstund. vaniljyoghurt med fruktig müsli plus persika samt tunnbröd med sallad, ost och gurka och en kopp rabarberte. ljuvligt gott och underbart att njuta av på terassen med min fina familj.
 

läsa sommarhuset av anna fredriksson som är sådär oväntat bra och fin, fastän jag till stundom vill fälla tårar av hur smärtsamt allting är. om syskonkärlek, sommarstugor och att förlora någon nära.
 
att åka på utflykt. kanske inte de bästa utav vykort men såhär såg jag i alla fall ut. väska från second hand, klänning från indiska
och min just nu bästa stickade tröja i färgen päronglass från monki. 

och så mammas gamla hatt, såklart! här var vi på mitt kanske bästa ställe i halland. särdals kvarn. vi åt kalasmysig paj-lunch och kikade på konstverk, fyndade lena andresson-illustrationer och köpte te i massor. åh!
 
att äta sommarlunch i trädgården på vårt finaste porslin. couscoussallad med mango chutney-sås, haloumi och melon. galet gott!
sannerligen en riktig hannah-favorit i matväg. i salladen fanns bland annat tomater, nötter, avokado och ruccolla.

bära pyjamasbyxor mest hela tiden och lyssna på sommarprat i hängmattan, eller i en korgstol med så många kuddar som det
finns rum för. här är en lista på mina favoriter hittills. har du några tips? berätta!!
 
jonas gardell. underbar på alla sätt och vis! 

kristian gidlund. en sorgesaga. 

sarah dawn finer. igenkänningsfaktor tusen gånger om. 

leo razzak. galet inspirerande och leendeframkallande.

att gå kvällspromenader i solndegång med syster och pappa gör mig såhär glad. pepp, pepp, pepp!!

och sist men inte minst. att stoppa fötterna i slitna seglarskor och promenera till stranden med badkläder, ett badlakan, en kan-inte
-sluta-läsa-bra bok och solhatt som sälskap. underbart!! och de tre accessoarerna ovan är förövrigt mina bästa i sommar. och vem vet? kanske får de sig en särskild plats i rummet när jag gör fint i dag. ta hand om er, njut och ha det fint! puss

Kommentarer
Postat av: Lydia

så himla somriga och härliga bilder, åh. fint!

2013-07-14 @ 14:57:16
URL: http://elementarpartiklar.blogg.se
Postat av: ellen.

ser otroligt härligt och fint ut!
håller helt med på sommarpratslistan! Sedan är ju Gina Dirawis,Henrik Lundqvists,Morgan Allings,Elise Lindqvists,Elsa Billgrens och Cecilia Forss väldans bra oxå!

2013-07-14 @ 15:02:03
URL: http://elleningridlisa.blogg.se
Postat av: lisa

så fint. tjusiga bilder också. ser mys ut.

2013-07-14 @ 15:50:16
URL: http://popflickan.blogg.se
Postat av: Sandra

Vad heter stranden ni var på? :)

2013-07-14 @ 16:02:29
Postat av: Maja

Kan tipsa om Maja Ivarssons sommarprat!!

2013-07-14 @ 17:27:40
Postat av: Ebba

Då måste du lyssna på Theodor Kallifatides också!

2013-07-14 @ 17:37:22
Postat av: Felicia

Åh har lyssnat på Jonas och Sarahs, så himlans bra!!!!

2013-07-14 @ 18:08:34
URL: http://feliciaasj.blogg.se
Postat av: Ida

åh så härligt!

2013-07-14 @ 21:05:40
URL: http://tradeskins.blogg.se
Postat av: Gabriella

Maja Ivarssons och Filip Hammars skulle jag tipsa om!

2013-07-14 @ 21:33:41
URL: http://morningmoments.se
Postat av: Amanda

Hej Hannah! Här kommer en fråga som du kanske kan ta med i Del 2, om du vill.
Jag undrar vad du använder för bh/top, och jag behöver tips på sköna material/modellet/märken.
Jag klär mig ungefär som du, gärna i slappa fina tröjor, klänningar och löst sittande t-shirts och älskar det enkla i det. Jag tycker ofta att en bh förstör det sköna, eller så hittar jag en mjuk bh men så syns banden och gör att jag inte tycker att det ser fint ut. Jag är småbystad o går gärna hemma helt utan, men somsagt vill jag ha tips på vad tex du bär under alla klänningar o tröjor? Mvh Amanda
Kram

2013-07-14 @ 22:54:08
Postat av: F

Tack för att du ständigt och konstant påminner mig vad som är relevant och viktigt här i livet.
Min vardagliga dos att viktighet. tack.

2013-07-15 @ 11:22:43
URL: http://martafanny.blogg.se
Postat av: Frida

Gillar de här bilderna! Lite andra perspektiv än vad du brukar ha. Kul!

2013-07-17 @ 12:19:05
URL: http://franfrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0