clementin, clementin, clementin.

söndag. och jag är så trött att jag inte vet vart jag ska ta vägen! kanske kan det vara alldeles för många timmars jobb, alldeles för
få timmars sömn eller den lilla förkylningen som inte vill släppa eller så är det alltihop. troligen det sistnämnda. nu peppar jag en
ny vecka, den sista i november och jag hoppas inte ni suckar när jag säger att nu! börjar julpeppen på riktigt!


i kväll tänkte jag passa på att dela med mig av några vykort på årstidens godaste gröt! en frukost jag verkligen skulle behöva nu,
trött och frusen som jag är. min gröt är varm, energirik, julig och så himla himla god!


själv kokar jag nästan alltid min gröt i mikron. delvis för att det går supersnabbt och delvis för att den blir mycket fastare då. jag föredrar lite tuggmotstånd! men för er som kokar på spisen så fungerar detta recept precis lika bra!
 
såhär gör du denna enkla men älskvärda vintergröt! koka den med cirka en tesked kanel, och ungefär ett kryddmått kardemumma och ett kryddmått mald kryddnejlika samt torkade tranbär, russin och hackade torkade fikon. 


vid det här laget doftar hela köket jul, jul, jul!!

jag toppar den med clementinklyftor, sötmandlar och mjölk. mumma kardemumma!! nu accepterar jag, något motvilligt vad mitt sunda förnuft säger och hoppar över söndagsträningen, tar på mig pyjamasen, kryper ner i sängen och vilar framför några juliga avsnitt utav new girl och glee. åh, det är nog precis vad som behövs. ta hand om er, och ha det fint! puss
fotografi: jag

Kommentarer
Postat av: Sandra Leone

Jag startade julen idag och imorgon tänker jag verkligen äta din goda gröt till frukost!

2013-11-17 @ 18:18:47
URL: http://lingers.blogg.se/
Postat av: Sofie Kullerud

hei Hannah! det gir meg så mye glede å lese bloggen din, spesielt nå i julen. jeg lurer på en ting, jeg har lett etter mommin "hurra" en god stund men ikke funnet den. når jeg ser at du har fått tak i den nå, lurer jeg på om du vet hvor den er kjøpt? skulle så gjerne investert i den nydelige koppen!

håper du får en fin dag videre vakre Hannah :)
klem Sofie

2013-11-17 @ 18:53:19
URL: http://msofied.blogg.no
Postat av: elise

underbart gott låter det! är kanske dags att köra igång grötsäsongen även för mig! själv kör jag fortfarande på det vinnande konceptet vaniljyoghurt, hackade torkade fikon, mandlar, Pauluns granola med dadlar och hasselnötter, massa olika frön och gudvetallt jag har i skålen. frukosten är verkligen bästa måltiden, där håller jag helt med dig <3

2013-11-17 @ 19:04:39
URL: http://singmyspring.blogspot.se/
Postat av: Sofia

Låter så himlans gott!

2013-11-17 @ 19:30:59
URL: http://skimmer.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0