och jag vill göra allt för att sprida lycka och ge dig leenden.

del ett. 
 
Draco dormiens nunquam titillandus
skulle du inte kunna ge några tips på vad man kan köpa för julklappar?  åh, jag har fått så himla många frågor om detta, vilket jag älskar! och lovar att dessa frågelåda-svar inte är de sista tips ni kommer få. 

vad kan man köpa till sin pojkvän i julklapp? jag vet att det är jag som känner honom och vet vad han tycker om och så, men kan du inte ge några allmänna tips sådär? det är ju väldans olika beroende på vad han tycker om, har för intressen och så vidare, så klart! men jag tycker att den present jag gav till mitt ex förra året faktiskt var världsbra! rutiga och juliga pyjamasbyxor, raggsockar i fint mönster och lakritsté, för han älskade det. och om man inte firar julen i hop så tycker jag att en upplevelse är himla fin att ge bort också. kanske en weekend någon stans? 
 
dina absolut bästa julklappstips till både stora och små? syskon, föräldrar, mor- och farföräldrar, morbröder, fastrar och ens bästa person? som sagt, jag planerar att ge en himla massa tips om detta snart! men jag ska, så länge ge dig mitt hemliga knep för att hitta julklappar. finn två saker som har med personen att göra och kombinera det i en klapp! exempelvis om du känner någon som älskar att laga mat och älskar lyx, då kan du ge en champangevinäger. någons som älskar london och har pratat om att hen vill ha en tavla på sitt rum, ge en karta utav london! så tänker jag alltid när jag köper klappar. 

hur många muminmuggar har du? fjorton stycken om jag inte räknar fel!
 
vad har du för kamera samt objektiv? jag fotar alltid med min canon eos 60d med objektivet canon ef 35mm 1.2.
 
vilken är din bästa julkalender genom tiderna? jag älskade tvåtusenelva och tjuvarnas jul. så mysig, pirrig, kärleksfull och vintrig!! pelle svanslös och julens hjältar tycker jag också himla mycket om.

åh, att pyssla och lyssna på podcasts lät väldigt mysigt! vad är det ni pysslar med? har du något tips? vi klipper ur bra, fina, härliga saker ur magasin och skapar kollage, skriver ner juligheter i våra julböcker och planerar hemliga projekt!

Tumblr
 
och dessutom undrar jag vilka bloggar du läser och kan tipsa om? mina absoluta favoriter just nu är kreativa wilderness, roliga ida ekw, fantastiska fotografen hjartesmil och harry potter-älskande helene ryden

jag undrar hur du har det inuti din garderob? hur du förvara allt osv. jag är inte så himla stolt över hur det ser ut i min lilla garderob, det ser ofta lite kaosartat ut och kläder läggs på högar i de lite för smala byrålåderna. men när jag städar sisådär ett par gånger i månaden brukar jag se till att bara hänga upp säsongens mest användbara plagg, och ha alla trjöjor för sig, skjortor för sig, klänningar för sig och kjolar för sig - allt färgkoordinerat!
 
kan du inte visa hur din julbok ser ut? absolut!!
 
vad brukar du göra när du mår dåligt, känner dig ensam, är lite deppig? jag brukar se till att syssälsätta mig med något jag tycker om. som att gå en promenad, illustrera till lite julmusik, baka något bröd till familjen eller kanske ta en takeing-care-timma och kika på en favoritserie, gärna ett avsnitt jag vet gör mig glad!! man får inte glömma att det är okej att ha lite sämre dagar i bland och att det är då om någonsin man får koppla av och göra ingenting. 
 
hur tar man sig igenom något som gör är jobbigare än allt annat, som gör ont och som trots kamp tycks vinna varenda gång? jag brukar tänka såhär: steg ett är att finna viljan, steg två är att ta hjälp och steg tre är att komma över trösklen, om det så är rädslor som oro. jag tycker du ska läsa det här inlägget. det finns alltid en utväg, det blir alltid bra tillslut! jag finns här för dig: [email protected]

jag undrar bara var du hittade yankee candle ljusen? yankee candle har en alldeles egen affär mitt i helsingborg! där köper jag mina. underbar butik! annars finns de även alltid några få såhär års på udda tina i lund också. 
 
vill du kanske göra en lista på allt som är dig kärt och gör dig alldeles pirrig? skulle vara super fint att läsa! åh, absolut! vilken toppenidé!! skriver upp den på en gång!
 
where fears and lies melt away | via Tumblr
 
jag har en vän som jag har tappat kontakten med nästan helt. vi var med varandra varje dag för något år sedan! men har glidit isär mer och mer från varandra. och det är alltid jag som tar kontakt och smsar och frågar om vi ska träffas! och jag känner mig väldigt desperat( eller rättare sagt, det känns som om hon tycker jag är desperat). jag vet inte om det är värt att att försöka hålla kontakten längre. men när vi väl träffas(vilket inte alls är ofta!) så har vi väldigt roligt! om jag vore du hade jag först och främst funderat på hurvida du vill vara vän med henne. är hon trevlig mot dig, ger hon eller tar hon energi, är hon en bra vän? om du tycker att hon är en vän du vill bevara så föreslår jag att du frågar henne, rätt ut om det är så att hon söker avstånd eller om det bara är din inbillning? svaret kan både göra er starkare eller får er att gå vidare utan varandra, vilket svar du än får tror jag att det kommer skänka dig lättnad.

vad önskar du dig i julklapp? är inte färdig med min önskellista ännu! men än så länge vet jag att en pyjamas, en dagbok och kallender för tvåtusenfjorton samt tallrikar från rörstrands swedish grace-serie är något jag önskar! kika gärna i min pinterest-mapp: om en önskellista. 
 
läste du någon fotokurs under gymnasiet och i så fall hur mycket och vad lärde du dig? fotografisk bild a ingick i min journalistikkurs. det var en lektion i veckan under ett år och jag fick lära mig lite om redigering och hur man fotar i studio men inget som har gjort någon vidare effekt på hur jag fotar i dag. 
 
hur gör du den vanligaste redigeringen på dina bilder, så att de ser sådär snyggt "fade-ade" ut, vilket verktyg/filter använder du? kör du photoshop eller annat redigeringsprogram? jag redigerar i photoshop och det filter som gör att det ser lite "fade" heter "lighten". i andra redigeringsprogram finnes det oftast under "exposure". 
 
är du singel och trivs du i så fall med det? jag är singel och älskar det! såklart är tanken på att ha en kärlek alltid himla mysig men det skulle inte passa in i mitt liv just nu, när jag fortfarande bor hemma och dessutom jobbar som jag gör. drömmen får allra helst dyka upp när jag flyttat hemifrån och börjat plugga igen. nu lägger jag mitt fokus på vännerna, familjen och mitt eget välmående. ♥ ♥ 
 
ph: weheartit.com 

Kommentarer
Postat av: Sigrid

Åh käraste hannah! Snälla skriv ett inlägg om dina favoritjulfilmer och låtar. De julsakerna som peppar dig lite extra!

2013-11-12 @ 12:14:29
URL: http://sigridmariaa.blogg.se
Postat av: Klara

Har du ingen jul-kategori?! Kan du länka din jul-spellista igen? Känner akut jullängtan och kan inte hitta den...

2013-11-12 @ 15:28:21
URL: http://brim.blogg.se/
Postat av: Maria

Hannah, åh vad jag tycker om din blogg! Så himla mysig och klok :)

2013-11-12 @ 16:22:27
URL: http://iia.webblogg.se/
Postat av: Ellen

Hannah! Du borde önska dig en Frankie Daily Journal! Helt fantastisk kalender som jag tror du skulle gilla! 2014-kalendern är full av blom-illustrationer! Längst bak finns vykort, klistermärken och smarta listor! Så himla fin! Googla får du se!

2013-11-12 @ 17:10:48
Postat av: rebeccajohnnysdotter

alltid lika fina svar!!

Postat av: Sandra Leone

Din blogg är så väldans bra att ha nu i juletid, annars också såklart, men det är som om du blommar upp med full kraft så fort butikerna börjat julpynta!

2013-11-12 @ 19:15:59
URL: http://lingers.blogg.se/
Postat av: Sofia

Så underbara svar!
Kommer läsa dem om och om igen

2013-11-12 @ 20:23:16
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: Amanda

Jag vill också ha det ena mumin påslakansetet, men mina föräldrar bara skrattar åt mig för att jag vill ha mumin trollen saker :/

2013-11-12 @ 20:51:32
Postat av: Ann

Du är så klok jämt och verkar vara en så bra person.

2013-11-13 @ 20:09:06
URL: http://likeglencoco.blogg.se
Postat av: e

hallonsemla har en höstlista på sin blogg just nu, den borde du fylla i :D

2013-11-14 @ 11:50:40
URL: http://singmyspring.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0