om snuviga morgnar, en hundpromenad och provrumsposer.

måndag. och åh! som jag har sett fram emot den här veckan! den sista i november. julskyltningen, myskvällarna, julklappsjakten
med saknade michaela och bara en sådan sak som att ta ner all julbelysning från vinden och hänga upp i äppelträden och runt min fönsterkarm är saker som jag längtat efter i flera veckor nu! men innan peppen börjar...

...är det dags för att sumera veckan som varit! genom instagram där ni som vanligt finner mig som @_hannahellen. på vykort ett syns mitt kanske finaste julpynt som är en present från mig själv köpt på åhlens. vykort två visar en paljettklänning som jag inte kunde låta bli att prova! lindex barnavdelning. aningen för kort och aningen för röd.


i tisdags åt jag clementin, fil med nötter, müsli och kanel samt en skiva supergott bröd från pauluns med ost och salgurka. och en kopp te förståss!! på vykort två ser ni grannens hund som jag jämt är ute och promenerar med nu för tiden. atlas!
 
i onsdags tog jag en tur till mitt bästa köpcenter för att finna lite deceberplagg, äta lunch och jobba på ett litet projekt. behövde lite miljöombyte! cyklade så fort och så stressad till bussen att jag trodde jag skulle svimma när jag väl var framme. rekomenderas ej! det viktigaste plagget jag ville införskaffa var en pyjamas och den här från lindex blev snabbt en favorit! inget köp dock.
 

på grund av att ha fyllt kroppen på alldeles för mycket kall luft under cykelturen dagen innan blev torsdagen en riktig sjuklingsdag. åt den här kalasgoda frukosten och la mig i sängen för att lyssna på podd och drömma mig bort på pinterest
 

här är ett klädval från veckan! prickig blus och vinröd tröja från monki, klocka från second hand och kjol från urban outfitters. i fredags jobbade jag ända fram till stängning och peppade lördagen i mina tankar. 
 
och så kom dagen. det årliga pepparkaksbaket hos mormor och morfar som jag längtat efter så. det var nog den finaste dagen på
åh-så-länge. så mysig och varm, tryghheten i morfars famn och doften utav pepparkaksdeg som aldrig försvann. ♥ ♥ 

dagen därefter åt jag mys-frukost bestående utav morfars pankakor, persimon, fralla och pepparkakor. på vägen hem åkte vi inom emmaus där jag införskaffade några älskade juligheter. sedan kom förkylingen blandat med söndagsångesten som verkar plötsligt ha blivit något bestående. märkligt nog. men det hjälpte massvis med julfilm och eftermiddagsglögg som nämnt. nu är det dags att börja skratta igen. och hälsa välkommen till de sista novemberdagarna!! ta hand om dig, ha det fint! puss

Kommentarer
Postat av: frida

åhhh jag är så tagg på december. och så himla fina bilder!!!

2013-11-25 @ 12:30:48
URL: http://stummaord.blogg.se
Postat av: Daniella 🌙

så himla himlafint <3

2013-11-25 @ 13:07:08
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Postat av: rebeccajohnnysdotter

vilka fina bestyr! och du är så vacker.

Postat av: Sofia

åh. som alltid underbara bilder! verkar som en vecka full av mysiga bestyr. kram!

2013-11-25 @ 15:33:14
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: Kajsa

Mysigt värre! Är också väldigt taggad inför jul och allt som hör till, åh, längtar!

2013-11-25 @ 15:44:46
URL: http://annakajsalinnea.blogg.se/
Postat av: lisa

finaste du!så fin pyjamas, måste gå till lindex någon dag och kika på den :) och ska börja julklappsshoppa jag också i veckan :) och köpa julbelysning, pynt och sånt till lägenheten.

2013-11-25 @ 17:50:24
URL: http://popflickan.blogg.se
Postat av: elise

kan du inte skriva ett inlägg om söndagsångesten? alltså, förklara hur du känner då, vad du tror den beror på, osv. du skriver ju så himla klokt om ätstörningar. tror många skulle må bra av att kunna känna igen sig i den där ångesten, som liksom ibland tycks komma från ingenstans... eller vad tror du?

2013-11-25 @ 18:19:00
URL: http://singmyspring.blogspot.se/
Postat av: -

Vad gör man när man bara känner sig förjävla oälskad?

2013-11-25 @ 19:54:59
Postat av: sigrid

Måndagspeppen jag brukar köra med botar till det mesta söndagsångesten. Att skriva ner alla fina saker, all träning, allt roligt i kalendern i olika färger på måndagen, samla peppande citat på bloggen och så, det gör att måndagen blir en underbar start på veckan!

2013-11-26 @ 07:49:11
URL: http://sigridmariaa.blogg.se
Postat av: Emma

Åh vad mysigt det verkar! Kram!

2013-11-26 @ 16:22:02
URL: http://tragiskt.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0