om era finaste kärlekshistorier.

del ett.

Tumblr
♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  

när jag blev fruktansvärd sjuk under sommaren, tog min pojkvän hand om mig. han sov bredvid mig och var med mig hela den vecka jag var sjuk bara för att jag skulle ha någon till hands hela tiden fastän det fanns risk att jag skulle smitta honom. det var väldigt fint och omtänktsamt.

hon är allt jag någonsin önskat. allt är så självklart.
 
min ex-pojkvän gjorde slut med mig för tre månader sedan. det kom som en shock för mig och jag blev extremt nedstämd för en lång tid och levde med en känsla av tomhet och av att jag aldrig skulle kunna hitta någon lika bra eller överhuvudtaget bli kär igen. för två veckor sedan kom det dock en person in mitt liv (och mitt hjärta) som bevisat mina farhågor fel. han gör mig glad på ett sätt som jag inte känt på så länge, ni vet när man bara tänker på honom och det går ett varmt pirr genom hela kroppen, för att inte tala om hur det känns när han kysser din hals. åh. jag är så lycklig just nu. till största delen för denna fina personen men också för att jag förstår att det fina med kärleken är att den kan komma till dig när det är som mörkast och när man minst förväntar sig den. Och att ett brustet hjärta alltid blir helt igen, det blir inte samma hjärta det var innan, men jag lovar att det förr eller senare blir helt. alltid.
 
att älska och vara älskad. det måste vara det finaste som finns <3.
 
när jag var så livsledsen att jag bara föll ihop som en gråtande klump och han höll om mig, lyssnade, tröstade och sedan fick igång oss båda att möblera om hela hans hem. mest för att få mig att glömma onda tankar. det plus hans dans när jag hade bakat överraskningsäppelpaj.
 
att ha den där känslan att man vill berätta allt för den här personen. att ha en plats. en plats i hela världen där man får vila och vara sig själv. vad än som händer.
 
att han, trots att han bor alldeles för många mil ifrån mig, gör mig så satans lycklig. ibland går man och längtar i flera veckor och visst, det är jobbigt att inte ha honom att krama om veckodagarna när man känner sig ensam och ledsen. men att sakna kan också vara fint, speciellt när saknaden är ömsesidig. och sedan när man träffas så borrar man in sig i hans famn och drar in lukten av honom och känner att: nu, nu är jag lycklig, och man ser i hans ögon att han känner samma sak. sedan möts våra läppar och fjärilarna dansar runt magen precis som första gången. och jag hoppas att han kommer fortsätta ge mig fjärilar.
 
när min första kärlek lämnade mig för drygt tre år sedan, då trodde jag aldrig-aldrig att jag skulle kunna bli kär igen. men sen träffade jag min pojkvän för snart ett år sedan och han är den bästa i hela världen för mig. jag är så himla kär i honom. sen han kom in i mitt liv har allting känts så mycket lättare. jag är så mycket gladare, så mindre komplicerad med maten och så mycket-mycket tryggare i mig själv. i januari flyttar vi ihop.
 
när vi träffades första gången hade vi tagit några glas för mycket. vi pratade och allt kändes så fint och avslappnat. han tittade på mig utan säga något. nästan som att han stängde av allting. han viskade i mitt öra: "du är så himla vacker". jag skrattade generat och han frågade artigt. får jag kyssa dig? utan att jag ens han svara, tog hans sin hand i min och kysste mig. nu har vi varit tillsammans i 11 månader. han gillar mumin lika mycket som jag och hans leende får mig att smälta.
 
när vi skrattar så att det gör ont i magen - jag och min absoluta favorit person, närmare bestämt kusin! underbart.
 
när han skulle komma över efter en fest. jag satt uppe till klockan tre för att gå och möta honom vid tunnelbanan, jag stod och rökte vid en lyktstolpe när han kom ut. han log, ett leende som nästan var för stort för hans ansikte och småjoggade fram till mig. han har aldrig kysst mig så ivrigt förut, och hans hand lämnade inte min midja under hela natten.
 
att han får mig att glömma allt det onda i livet och allt som känns svårt och svart för ett tag. ångesten och rädslorna liksom bara försvinner då han är med mig. hans energi kan fylla hela mig och under tiden han är med mig och en bra stund efteråt känns allt så fruktansvärt lätt bara.
 
när vi ska sova och han först föreslår att vi borde ligga lite längre ifrån varandra för att det inte ska bli så varmt men efter en stund lindar sina armar omkring mig och drar mig in i hans famn och viskar "men det här är ju det enda jag vill".

hur hon kan få mig att gå från att gråta till att skratta på bara någon minut, hur trygga hennes armar känns kring mig när jag är som mest sårbar, att hon på något magiskt vis kan få allt krångligt att kännas så enkelt och att hon trots mina fel och brister älskar mig ändå.
 
en kväll när jag var väldigt ledsen och låg med tårar i ögonen, skickade han peppande ord och en ljudfil där han spelade en fin låt (ho hey- the lumineers) på gitarr. Jjg hade aldrig hört han spelat eftersom han är lite blyg och inte vågat. men han spelade så fruktansvärt himla fint, och han var så himla duktig!

när hjärtat slår i sambatakter för att han är så nära, men ändå så långt bort.
 
för att han visade mig att ett brustet hjärta alltid läker. och för att han tittar på mig, kramar mig och kysser mig som om jag vore hans prinsessa. och för att vi kan ligga i en säng en hel kväll och bara prata om allt vi kommer på, om konstiga drömmar, jobb eller bara känslor. jag känner att jag kan göra absolut allt med honom. jag kan ha en fuldag och ändå berättar han att jag är det vackraste som finns. och jag kan ligga och vara sjuk och sunkig i hans närhet utan att jag känner mig generad. och jag kan till och med fisa i hans närhet och vi bara skrattar åt det. han är så lätt att vara med och han gör mig så glad. snart har vi varit tillsammans i 2 år och jag blir bara mer och mer kär för varje dag som går.
 
när man slutar jaga efter kärlek, ger upp att leta efter det eviga och fina och slutar skjuta upp livet i väntan på något bättre. och istället tar alla chanser man får och lever varje dag som att det är den sista. när man fattar att livet är fest och hångel och dans och pepp och att man kan göra precis allt det där även utan kärlek.
 
jag har snart varit borta i fem veckor. jag köpte en enkelbiljett till London och har snart varit borta i fem veckor. jag saknar min mamma, min pappa och min syster. jag tror jag just nu inser hur mycket de betyder för mig och därför har jag nu bokat en enkelbiljett hem. hem till kärleken och tryggheten. och vet ni vad? jag är så fantastiskt nöjd med mig själv för att jag inte bara vågade åka med en enkelbiljett hit utan för att jag också vågar säga: nej nu vill jag hem!
 
♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  
ph: weheartit.com
 

Kommentarer
Postat av: Pyret.

Detta lyste verkligen upp min vardag.

2013-10-23 @ 22:17:07
URL: http://nittiosexnollniotjugoett.blogg.se/
Postat av: Jojo

<3

2013-10-24 @ 16:57:31
URL: http://www.jojosmind.blogg.se
Postat av: Becka [fotoblogg]

så drömskt vackra.

2013-10-24 @ 22:19:36
URL: http://photos-by-becka.fotoblogg.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0