om vykort från en annan september.

fredag. och det är med en enorm trötthet som jag äntligen kommit hem från en åtta-timmars-dag på jobbet. det i matbutiken, där 
jag möts av mängder med inspiration och pepp men även en väldans massa stress och spring. så ikväll tänker jag koppla av och njuta utav att det är en fredag i september, favoritårstiden, den jag längtat efter mest.



och för att fira hösten lite extra tänkte jag i dag dela med mig utav en resa tillbaka i tiden, nämnligen till september tvåtusentolv
och det som var mina bästa vardagsbestyr. som att skriva brev, exempelvis! minns att jag blev så vidunderligt glad när jag fick
det här kuvertet med muminfrimärke på!
 


ett vykort från en favoritmorgon. med äppelgröt, knäcke och söderte i favoritmuggen. till det läste jag boken hundra meter lycka som jag inte förstår hur jag kunnat glömma bort, den som var så galet galet bra. tips, tips!!



såhär kunde jag se ut en alldeles vanlig skoldag. prickig klänning från hm, stickad tröja plus vinröda favoriter från monki samt ryggsäck från accessorizes. just här var jag nyklippt och nöjd men drömde i hemlighet om ännu kortare lockar.



drack en himla massa te även på den tiden. men bara ett par silar fick infinna sig i den här koppen innan jag sålde den och hela
sin servis till en toppentjej. tänk om man skulle jobba med något sådant! alltså att köpa och sälja fint och antikt porslin? åh.
 


att måla akvarell och vara kreativ med bokmärken var varje regnig eftermiddags räddning. 



ett annat älskvärt klädval var min skjorta med peter pan-krage och den vinröda collegetröjan från abercrombie & fitch ovan på.
säga vad man vill om deras butik och dess koncept men kläderna är sannerligen himmelskt sköna!



ännu en gröt! kom på att kiwi var en ofantligt god topping och tillsammans med soyamjölk, blandade frön och tranbär blev det
en riktig vardagsfavorit som förvandlade många trötta och tidiga morgnar till solsken.



den här väskan blev jag förälskad i på accessorize men använde alldeles för sällan. men nu, åh nu har den fått följa med på både cafédejter och picknickäventyr och är även den en vardagsfavorit alltså!



som nämnt klippte jag håret någonstans i slutet av september, men innan dess var det såhär långt! också fint.



och här kommer ett mellanmålstips! finncrisp plus favoritpålägg toppat med oregano! samt en kopp te, såklart. 


trots alla fina bestyr var även den tiden en berg-och-dal-bana i bland. både i tanke och själ. oroligheten. för jag hade precis slutat
besöka bup och tyckte mig tro att allt bara måste vara bättre, just för det. men vet ni vad? ingenting gott kommer utav alldeles för höga krav. och med de orden sjunker jag ner i soffan för kvällen. jag, gilmore girls och choklad. ha det fint! puss

fotografi: jag

Kommentarer
Postat av: Lydia

så himla fint. du både skriver och fotar så magiskt!

2013-09-14 @ 11:54:56
URL: http://elementarpartiklar.blogg.se
Postat av: Jenny Hermansson

lika vackert som vanligt :) åh, det ska bli så mysigt med höst!

2013-09-14 @ 14:03:07
URL: http://jennyhermansson.se
Postat av: nathalie.

skogsfotografiet är perfekt.

2013-09-14 @ 14:41:43
URL: http://conscious.blogg.se/
Postat av: johanna

alltså din blogg är verkligen helt underbart fin

2013-09-14 @ 14:44:00
URL: http://overklighet.blogspot.com
Postat av: Sofia

Åh så fint.

2013-09-14 @ 15:02:37
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: Rosanna

hannah! vad glad jag blev när jag såg inlägget, din första bild. Saknar att ha dig som brevkompis, önskar vi kunde börja igen. Kramis finaste du!

2013-09-14 @ 17:01:51
Postat av: Alexandra

Gud, skulle vilja brevväxla med dig. Går det för sig? :) Kramar Alexandra

2013-09-14 @ 19:53:40
Postat av: petronella

Åh så fint! DU skriver så magiskt!

2013-09-15 @ 11:47:54
URL: http://hejpetronella.blogg.se
Postat av: Ellinor

Kommenterar sällan bloggar nuförtiden, men ville mäst bara säga att jag läst din blogg i flera år nu tycker fortfarande det är lika kul när du uppdaterar. Kram!

2013-09-15 @ 17:19:11
URL: http://astimegoesby.blogg.se
Postat av: Amanda

Ååh vad jag älskar din blogg. Blir alltid så himla glad och pepp på livet finheter när jag kikar in. Kram!

2013-09-16 @ 16:35:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0