om vykort från en septemberdröm.

onsdag. ni vet det där med att himlen ständigt är molnigt grå men träden fortfarande gröna? och att barbent är alldeles för kyligt
men jackan alldeles för varm? det älskar jag!! perfekt för de där bestyren som får det att pirra alldeles extra i mig. som timslånga fotograferingar, cykelturer, promenader eller att sitta på en uteservering och prata i kapp med en saknad vän.


och i måndags gjorde jag just det där sistnämnda favortibestyret! mitt eminent fina sälskap mötte mig vid bussen, och efter en stunds promenerande hamnade vi på nyupptäckta café sorl som ligger på friisgatan fem i malmö.


och här har vi mig! klädd just så som jag helst vill se ut varendaste dag nuförtiden. stickat, halsduk och lilla-my-knut.
 

lunch och jag beställde en macka kallad marrakech. innehöll hommus, avocado och cheddar bland annat. galet god!! tips, tips! måste även erkänna att sedan deess har jag ätit hommus varendaste dag. varför har jag alltid underskattat denna godhet?


och här har vi mitt fantastiska sälskap!! olga, bästa festivalkompisen och finare i lugg än någon annan jag känner! hon åt varm chèvresmörgås med valnötter samt honung och om jag minns rätt var även den kalas.
 
så drack jag en smoothie också. med kombinationen hallon och äpple som var förvånande god. och vacker, dessutom!

och jag igen, som säkerligen tar kort på maten. kan ju inte låta bli. i flera timmar pratade vi i kapp om sånt som hänt sedan sist vi sågs. om favoritämnena kärlekspirr, framtidsdrömmar och höstpepp bland annat. 
 
vi diskuterade även sånt som lägenheter och att flytta hemifrån och tänkte båda hur fint det vore att äga en balkong som de ovan. blomväxter och klingande glas, fikastunder och festligheter. nästintill ett måste för mitt framtida stadshem!!


här är länken till café sorl förresten, om ni vill ta er en närmare titt. här satt vi alltså, i uteserveringsbruset på möllan, en väldans underskattad plats som på senare tid blivit min favortidel i malmö.

förutom att vara superfin och peppande är även olga en sann expert på malmöfik! sist var det café noir, som med sin inredning
och magiska kardemumma-mango-smoothie fortfarande svävar på förstaplatsen. även det ett ställe att rekomendera alltså!! och
ja, jag älskar både smoothies och caféer och kommer nog aldrig sluta göra det heller. åh. ha det fint! puss

Kommentarer
Postat av: Frey

Åh, Sorl är ett av mina absoluta favoritcaféer i Malmö! Sedan jag flyttade hit i somras så har Expedition: Caféprovning varit i full gång (man måste ju känna till massa bra caféer i sin stad liksom...) och Sorl har jag återvänt till både två och tre gånger. Kalasfint!

2013-09-11 @ 21:10:01
URL: http://periferi.blogg.se
Postat av: Victoria

Åh vad mysigt och höstfint!
Ett tips om du befinner dig i Helsingborg är helt klar Ebbas fik. Åker dit två gånger om året bara för att det ska kännas speciellt och extra fint varje gång.

Kram på dig.

Ps. Hälsa Olga att jag aldrig sett någon som passar så bra i lugg!

2013-09-11 @ 21:17:30
Postat av: Anonym

Skulle du inte kunna samla ihop ett inlägg om vad andra har för fina cafétips? Oavsett var i landet man befinner sig. Hade varit superkul, då jag oftast håller mig till samma ställen...

Kram!

2013-09-11 @ 21:20:20
Postat av: Beata

Vad underbart det ser ut, tycker jag. Om jag någon gång besöker Malmö får jag ta mig dit!

2013-09-11 @ 21:44:23
URL: http://ringbeata.blogspot.com
Postat av: Rebecca

men åh, vilka fina fotografier! din lunch såg även så himla himla fin och god ut!

Postat av: Sofia

Ser supermysigt ut! Så vackra fotografier också!

2013-09-12 @ 08:41:54
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: Ebba Molin

åh så mysigt det låter!
kramar

2013-09-12 @ 09:46:33
URL: http://molinebbas.blogg.se/
Postat av: rebecca

åh finisar. jag saknar er.

2013-09-12 @ 10:54:05
URL: http://spaceherosuits.webblogg.se
Postat av: Becka [fotoblogg]

sådant är så kalasunderbart. det kan man leva på länge. ♥

2013-09-12 @ 14:53:19
URL: http://photos-by-becka.fotoblogg.nu
Postat av: Sandra Leone

Gud så vackert man skulle kunna tro att det var Paris

2013-09-12 @ 15:26:47
URL: http://lingers.blogg.se/
Postat av: Sigrid

Hanna, jag behöver din hjälp som bloggare. Under det gångna året har jag fått vissa kommentarer som har varit lite stötande, jag har haft folk som gjort narr av min blogg på facebook och "contrabloggar" på sina egna bloggar.
Trots att jag låtsas vara stark och skriver om det vackra i livet så är det så att jag oftast tar otroligt illa upp. Även utifall jag inte skriver om min känslor, alldeles för ärligt, så tar det hårt när någon klankar ner på min blogg, en del av mig.
Vad skulle du göra? Snälla svara. Jag orkar inte bråka med dessa tjejer något mer.
Älskar din blogg, och du förstår inte vad den gjort för mig. Vill att min blogg ska vara som din.
Puss!

2013-09-12 @ 16:56:34
URL: http://sigridmariaa.blogg.se
Postat av: Michaela

Så himla mysigt! Och fint med cafétips nu när jag bor så nära Malmö. Ser fram emot söndag! Massor av kramar

2013-09-12 @ 18:26:44
URL: http://cykelsyster.blogg.se
Postat av: floralinnea

åh mysigt.

2013-09-12 @ 18:33:51
URL: http://floralinnea.wordpress.com
Postat av: Anna

Hej! Läser du "http://sebastian-bergstrom.se/" ?
Jag tycker det är den manliga motsvarigheten till din blogg, hehe:)

2013-09-12 @ 20:24:36
Postat av: Anna

Och kom just på, ni skulle passa så bra ihop!!

2013-09-12 @ 20:27:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0