april, april, april.

onsdag.  och så är en ny månad här! pirrigt, visst är det? allting gror och så gör även jag. tack vare mars
kaosartade dagar känner jag mig nu starkare och tryggare i mig själv än på länge. för jag föll djupare än
vad jag kunde erkänna. men så hamnade jag slutligen här. hannah trepunktnoll. lyckorus!!

sinkling: white roses by holding onto gravity on... - Catastrophique | via Tumblr

nu tänkte jag bjuda på mina bästa viljor för den här månaden!! tänkvärdheter och dröm-bestyr att ta med
sig genom de kommande veckornas, förhoppningsvis soliga dagar. 
 
On The Run | via Tumblr

jag har en liten idé om en hörna i trädgården som bara är min. gjord för morgonstunder, med en rykande
kopp grönt te eller kaffe, för en stunds eftermiddagshäng med vänner, skrivblocket eller favorittidningen
samt för mina kryddplantor. basilika, mynta, persillia och dill. en plats vill jag skapa mig i april!
 
1994 | via Tumblr
 
frukost-utmaningen. jag tvekar inte en sekund på att den är en del i det som trollade om mig till pepp-på-
livet igen. jag älskar att laga mat, jag älskar att fotografera mat och jag älskar frukostar! så, du kan vänta
dig en fortsatt månad med nya spännande recept!
 
Travel The World | via Tumblr
 
jag ska fortsätta kämpa för körkortet. det är svårt. prestationsångest möter snurrande tankar möter rädslor
möter viljor. men jag är nära nu, jag känner det i hela mig. och jag vill ju så gärna ha det. friheten.
 
Untitled | via Tumblr

alla i familjen fyllde år i mars. både mamma, pappa och allra käraste syster. utav mig fick mamma bland
annat en fika på patisseriet och pappa en brunch på stadsparkscaféet i lund. två april-bestyr jag verkligen
ser fram emot!!
 
Living for the happy endings.
 
och tänk!! bara fötter i tunna skor, att inte frysa i tunna strumpbyxor och att ta av sig jackan oftare än att
ha den på. jag är ju en lättfrusen typ, och att nu, äntligen slippa huttra är som en disney-saga!!
 
1994 | via Tumblr
 
solsken är även lika med träningslycka för mig. eller ska jag säga motions-lycka? för åh, jag älskar mina
löpturer i skogen, tänkarpromenaderna längs havet och att ta mammas röda damcykel till jobbet var dag!
jag hör nämnligen till en av dem som tycker träning och friluftshittepå är underbart!!
 
i, marcellus | via Tumblr
 
och på sin födelsedag fick  allra käraste syster en dagsutflykt till köpenhamn som jag också tror kommer
pryda mitt april sagolikt fint. shopping, lunch, fika, pepp-prat och promenad i en favoritstad.
 
1994 | via Tumblr
 
på en liten papperslapp på jobbet skrev jag även det här som en april-vilja: fortsätt med det som får själen
att le!! som att skriva, läsa, träna, kreativitetspyssel, dansa, fotografera, skratta högt med vänner på soliga
uteserveringar, inte oroa mig för vad någon ska tycka och göra saker för min skull!
 
Ocean of Emotion

och sist men inte minst vill jag nämna sommarstugeliv, secondhandfynd, söndagspicknick, rosé, att smida
eventuella fremtidsäventyrsplaner och kramas mycket som mina mest älskade april-viljor!! nu vankas det
lite mellanmål innan kvällsjobb. tusen kramar och ha det fint! puss
                                                                                                                                              ph: wehearit.com
 

Kommentarer
Postat av: Beatrice

Låter som grymma april-bestyr verkligen!

2014-04-02 @ 16:03:35
URL: http://herbariumet.blogg.se
Postat av: Agnes

åh, hoppas på fint, fint väder hela månaden!

2014-04-02 @ 16:54:29
URL: http://kapitulera.blogspot.se
Postat av: frida

ahhh, är så himla pepp på april!!!

2014-04-02 @ 17:53:21
URL: http://stummaord.blogg.se
Postat av: Sofia

åh, det låter så himla bra och peppande!

2014-04-02 @ 17:56:03
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: Emelie

du är den idylliska, fantastiska klyschan, Hannah. Jag älskar det! Att du lyckas pinpointa alla dessa små glädjeämnen så exakt, det är otroligt. och du med dina frukostar - ser fram emot varenda frukostbild!
Toast med nutella såg inte heller fel ut, kanske blir någon sådan frukost också, tro? ;)

2014-04-02 @ 19:30:53
URL: http://sockerskrin.blogspot.se
Postat av: Bonnie

Åh jag tycker att kramas låter lite extra bra!

2014-04-02 @ 20:22:10
URL: http://bonnieelinandrea.blogg.se
Postat av: Hanna

det låter som perfekta vårbestyr! hoppas april blir en fin månad för dig!

2014-04-03 @ 15:47:07
URL: http://stjarnklarts.blogg.se
Postat av: Olga

I april ska vi fira att vi skrivit högskoleprovet, fika länge på uteserveringar, besöka beyond retros outlet som öppnat i Malmö, gå promenader och hänga en massa tycker jag! Kram!

2014-04-03 @ 19:57:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0